We gaan voor onze oudste dochter een 2-persoonsbed kopen. Het kleinste formaat met een breedte van 1.40 meter. Ze heeft ruimte genoeg op haar kamer, en zo hebben we een uitwijkmogelijkheid als iemand ziek is, of als onze dochters een keer bij elkaar willen slapen, etc. Nu vraag ik me alleen af, zal ik er dan ook groter dekbed bij kopen? Van 2m breed, of zal ik toch een 1-persoonsdekbed aanhouden? Wat zouden jullie doen?
Zou ik ook doen inderdaad. Mijn dochter heeft zo'n uitschuifbed van de ikea (hemnes). Zij heeft als het bed uitgeschoven is (en dat is meestal het geval) er een 2persoon dekbed op liggen omdat dat er netter uit ziet.
Ik zou een eenpersoons doen. Voor een kind vind ik eentje van 2*2 veel te groot en lomp. En dat het er netter uitziet, vind ik dan een pak minder belangrijk.
Ik zou 2 bij 2 doen. Staat veel aangekleder en om onder te slapen maakt het niet uit. Wij hebben een 160 bij 210 bed en een 240 bij 220 bed. Als ik alleen in bed lig merk ik echt niet dat er aan een kant een lap dekbed lig. Juist lekker dat ik zo niet snel een koude rug krijg.
Een 2-persoons bed met een matrasmaat van 140x200, gebruik je een dekbed maat van 200x200/220 bij Zo is ons bed een lits-jumeaux van 160x200, waarbij wij een dekbed van 240x200/220 gebruiken.
Voor haar alleen is de eenpersoons genoeg. Maar als je het ook wil gebruiken voor als er iemand ziek is en er dus 2 in bed liggen dan is het erg magertjes. Ook voor 2 zusjes. Ook voor het oog is een 200x200 veel mooier. Zoals vele hier al zeiden
Je kan ook twee 1 persoonsdekbedden erop doen. Een 2x2 is wel een stukje zwaarder en 'lomper', zeker voor een kind.
Mijn dochter heeft een bed van 120x200 en een dekbed van 200x200. Dan kan ze nog lekker rollen zonder dat ze haar dekbed kwijt raakt.