Bevallen en kraamhulp in nieuwe omgeving

Discussie in 'De bevalling' gestart door woohoo, 28 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. woohoo

woohoo Actief lid

9 nov 2015
    447
    194
    43
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Er is sprake van dat we voor een aantal jaar gaan verhuizen naar de andere kant van het land, vanwege het werk van mijn man. Ik ken die omgeving nog helemaal niet en helaas zou de verhuisdatum ongeveer een maand voor uitgerekende datum komen te liggen. We houden ons huidige huis aan en gaan in een expatwoning (gemeubileerd) wonen.

Mijn vraag is of er dames zijn die in een vergelijkbare situatie zaten, dus vlak voor uitgerekende datum verhuizen naar een geheel nieuwe omgeving (of in een ander land). Is dit erg heftig? ik kan het mij voorstellen dat dit in de kraamperiode niet heel fijn zal zijn.

Dus misschien is er ook wel wat voor te zeggen om de bevalling en kraamperiode thuis te houden en dan pas mee te verhuizen. Maar het is wel ruim 2 uur rijden van thuis naar nieuw huis dus ik ben dan ook weer bang dat manlief de bevalling mist....

Sorry, beetje lang verhaal.

2. M89

M89 Bekend lid

12 jan 2013
    683
    20
    18
    Ik kan me voorstellen dat het niet prettig is als je de verloskundige die bij je bevalling is amper kent of misschien niet eens weet wie het zal zijn. Misschien is het een optie voor je om je al bijtijds aan te melden en alvast een aantal controles door haar uit te laten voeren tijdens je zwangerschap zodat je haar een beetje leert kennen (en dat je huidige vk haar ook op de hoogte houdt over je zwangerschap).

Bij de kraamzorg weet je toch van te voren niet wie er komt dus daar zou ik me niet al te druk om maken, dat zal dan altijd een vreemde voor je zijn.

Is er misschien familie die in je kraamtijd bij jullie in huis kan komen als je dat een vertrouwd gevoel geeft? Ik zou er persoonlijk niet aan moeten denken haha maar dat zal voor iedereen anders zijn ;)

3. woohoo

woohoo Actief lid

9 nov 2015
    447
    194
    43
    NULL
    NULL
    Ja dat is dus het probleem. Het klinkt heel gezellig om familie uit te nodigen, maar waarschijnlijk halen die in die periode het bloed onder mijn nagels vandaan. Thuis is het natuurlijk makkelijker om ze af en toe uit te nodigen en dan weer weg te sturen als het teveel wordt.

Ik ben vooral bang een beetje eenzaam te worden in de kraamperiode. Zijn er dames die dit hebben meegemaakt? Bevallen in een nieuwe omgeving zonder familie en vrienden in de buurt?

4. LaLaS

LaLaS Fanatiek lid

13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    Qua verloskundige zou ik me niet zo druk maken.. ik ben met medische indicatie in het ziekenhuis bevallen, had daar ook al mijn controles de hele zwangerschap maar degene die bij mijn bevalling was kende ik niet. Maakte me niets uit...je wilt gewoon geholpen worden en al komt de koningin dat doen haha

Ik zou denk ik gewoon mee verhuizen, dan zijn jullie dicht bij elkaar. En misschien inderdaad een familielid die tijdelijk dichterbij kan komen? (Al zou ik dat niet in mijn eigen huis gewild hebben toen)

5. marloes84

marloes84 Bekend lid

21 aug 2011
    500
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hi,

Ik ben pas geleden verhuisd naar een ander land. Heel andere omgeving dus maar ik kende dit al wel heel lang mijn man woonde er al een poosje en ik was er ook ijna elk weekend te vinden. Ik kon mij vanwege de regels niet eerder melden bij een arts/verloskundige. Dit heb ik op het laatst natuurlijk wel geregeld zodat ik in ieder geval ee afspraak hier had. In dit land is het standaard dat je in het ziekenhuis bevalt en er dan een aantal dagen blijft. Omdat jij binnen nl verhuisd zou ik het prettig vinden om inderdaad vooraf bij de nieuwe verloskundige langs te gaan zoals hier boven genoemd word.

Ik zou ook wel graag willen weten waar ik wat kan vinden daar in de buurt denk aan apotheek, huisarts, ziekenhuis, supermarkt, dus misschien een idee om voor die tijd dat eens gedaan te hebben.

Wij hebben hier dan wel wat familie in de buurt wonen maar toch wil ik ook graag zelf mensen leren kennen. Ook vanwege de taal. Omdat we pas op het laatst hier naar toe verhuisd zijn had een zw cursus naar mijn idee niet zoveel zin. Ik ga daarom straks met de baby brunchen hier in het dorp. Leuk voor mij en voor de baby.

Als je meer wilt weten pb me dan maar. Ik heb het exspress een beetje oppervlakkig gehouden ivm herkenning.

6. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Ik heb geen ervaring met verhuizen voor de bevalling.
    Wel wil ik even inhaken op dat je verwacht je eenzaam te voelen. Kan/wil je man vrij nemen na de bevalling? Dan kunnen jullie samen genieten van de baby.
    Wij hebben op de late avond na de bevalling de opa's en oma's laten komen en de dag erna, toen waren we thuis en voorzien van kraamhulp, waren ze er een uurtje. Daarna hebben op de huisarts, de gehoortest/hielprik, vk en kraamhulp niemand in huis gehad.. en eerlijk gezegd, ik vond het fijn. Lekker met ml genieten van onze baby.

7. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Zou je niet in de weekends naar je oude huis kunnen gaan? Of bijvoorbeeld van donderdag op zondag? Zodat je familie en vrienden je kindje ook kunnen zien en jij niet alleen bent? Is dat te doen met de trein? En dat je man dan vrijdag op zondag ook komt?

8. Anonymous1223

Anonymous1223 Actief lid

8 jul 2015
    188
    0
    16
    Dat is lastig! Ik heb er geen ervaring mee, maar wij hebben wel een aan is afgeslagen om naar Keulen te verhuizen om deze reden. Als je naar de andere kant van het land moet dan is het voor familie en vrienden maar hooguit drie uur rijden toch? Dat is waarschijnlijk te overzien. Vraag je wel af of je al die stress aan kan in die periode (zou hier niet te licht over denken). Wij kregen bij de 20 weken echo te horen dat er iets met het kindje d'r nieren is, mede daarom wilde ik heel graag support van familie en vrienden dichtbij hebben.
    Biedt de verhuizing ook een goed perspectief voor jou? Wij zouden er financieel goed op vooruit gaan, maar voor mij zou werken lastig worden. Thuis bij de kleine zijn in een nieuwe omgeving leek mij ook eenzaam.
    Ik denk dat het belangrijk is dat als je ervoor kiest je er 100% voor moet gaan. Ook dit gaat straks wennen en hier vind je ook je draai wel in, maar vraag je af of het het waard is.
    Heel veel succes!

Deel Deze Pagina