De beste pijn bestrijding thuis was keihard in handen knijpen van vriendlief en/of verloskundige/kraamhulp als vl was eten haha! Voor het hechten ben ik wel verdoofd geweest. Maar op een plek niet goed genoeg, die pijn vind ik erger dan weeen/bevallen
Pijnbestrijding is ook precies de reden waarom ik de vorige keer naar het ziekenhuis ben gegaan. De pijn was echt niet te doen. Rondwandelen, puffen, bad en massage klinken leuk, maar ik zat al in no time in een weeënstorm die echt niet te doen was. Ik kon alleen maar overgeven en dubbelgevouwen in bed liggen van de pijn, zonder enige ruimte voor adempauze. Dus ik was enorm blij toen in het ziekenhuis eindelijk de ruggenprik ging werken. Toch kies ik bij de 2e bevalling niet op voorhand voor een ziekenhuisbevalling en pijnbestrijding. Net als de vorige keer heb ik afgesproken dat ik ter plekke kies wat ik wil doen. Als de pijn dragelijk is, dan blijf ik gewoon thuis. Als de weeën opnieuw zo heftig zijn, dan geef ik bij de verloskundige al aan de telefoon aan dat ze me mag aanmelden bij het ziekenhuis zodat de pijnbestrijding zo snel mogelijk kan starten. Je hoeft dus niet vooraf te kiezen, maar je kan beiden opties bespreken met je verloskundige. Hoe heftig de weeën zijn is vooraf niet te voorspellen.