Hoi allemaal, Vandaag ben ik op controle geweest bij de verloskundige. Heb aangegeven dat ik heel graag wil bevallen omdat het nu echt steeds zwaarder word. Ze zei dat ze vanaf de 41e week kunnen strippen. Ook gaf ze aan dat ik zelf een verwijzing voor een inleiding kan vragen. Donderdag moet ik weer voor controle en gaan ze eventueel strippen, of de verwijzing maken. Ik hoop natuurlijk dat onze dochter dan al geboren is. Hoe ging het strippen bij jullie? Zouden jullie in mijn geval kiezen voor strippen of de verwijzing voor inleiden? Als het strippen niet werkt gaat het weekend er dan sowieso nog overheen.
Ik ben met 38+ en 39 weken gestript, 2 keer dus. Uiteindelijk alsnog ingeleid. Strippen deed hier helaas niks. Inleiden was ook geen pretje. Kreeg een weeenstorm. Strippen is erg ongemakkelijk (lichtelijk pijnlijk) maar ik zou daar in eerste instantie wel voor kiezen. Als het aanslaat begint de bevalling meer vanzelf, zonder synthetische hormonen. Als het echt niets uithaalt en je niet meer wilt afwachten kun je alsnog voor inleiden kiezen, toch? Het een sluit het ander niet uit Succes met de laatste loodjes!
bij de 1 gaat de gyn/vk met de vingers via de vagina naar binnen en maakt de vliezen los. (dus niet breken) (kan dus alleen als je al wat onsluiting hebt) En bij de ander krijg je een gel ingebracht en bijv. een infuus met weeenopwekkers Google er maar eens op
Ik ben bij mijn eerste gestript bij 41+2 wkn. Was best pijnlijk moet ik zeggen , maar ik vind ieder toucher hoogzwanger pijnlijk . Meteen begon het te rommelen (harde buiken en bloederig slijm) en dat is eigenlijk niet echt helemaal rustig geworden, tot ongeveer 10 uur later de eerste wee. Mijn zoon lag 15 uur na het strippen op mijn buik. Goede ervaring met strippen dus. Bij mijn tweede en derde bleek strippen niet mogelijk (geen ontsluiting, baby niet ingedaald), ondanks herhaaldelijk inwendig onderzoek. Spontaan bevallen met 41+5 en 41+0 wkn. Omdat mijn eerste na 41 weken geboren is (en dat een prima bevalling was en ook een uitstekende start van baby), had ik bij tweede en derde geen reden om eerder te willen ingrijpen. Zeker omdat ik ook nog thuis wilde bevallen, dus inleiding stond voor 42 wkn gepland (bij tweede althans, bij derde is het zo ver niet gekomen). Persoonlijk zou ik dus altijd strippen proberen, een inleiding heeft toch hogere kans op problemen/medisch ingrijpen. En kan niet thuis, wat voor mij ook zwaar woog . Maar de meningen zijn hier erg over verdeeld of je nu wel of niet tot 42 wkn moet afwachten wat de natuur doet...
Bij de derde gestript met 38 weken en savonds bevallen. Eerste keer ingeleid met gel.. Bevalling duurde ruim 9 uur en was een grote weeenstorm. Tweede bevalling ook ingeleid dmv infuus. Nog heftiger als de eerste keer. Derde keer normaal bevallen. En in de ochtend gestript. Vervelend gevoel maar kreeg wel gelijk lichte weeën. Dit was voor mij de beste en rustigste bevalling van de drie. Ik zou voor strippen kiezen, misschien wel dat het een laatste zetje geeft om je lichaam te laten starten met de bevalling. Inleiden kan daarna nog.
Ik zou eerst kiezen voor strippen. Ik ben 2x gestript, helaas zonder effect dus uiteindelijk ingeleid met 41.2 en dat was geen pretje. Heb een weeenstorm gehad van 3,5 uur lang en dan geen pauze dus was kapot, uiteindelijk voor ruggenprik gekozen. Maar je hoort vaker dat als je ingeleid word je in een weeenstorm terecht komt. Daarom wil ik het bij deze bevalling eigenlijk voorzover het kan proberen te mijden.
Strippen... Hier stond de afspraak voor vrijdags in te leiden, woensdagmiddag gestript door verloskundige...was toen 41.3 Snachts weeen en smiddags is onze zoon geboren! Ik was vooral heel blij dat t inleiden niet nodig was! Heeft toch iets onnatuurlijks
Dank jullie! Ik laat me eerst maar strippen donderdag. Dit gebeurt op de praktijk zelf. Hebben jullie nog tips verder? Ik had wel iets gelezen over mogelijk bloedverlies volgens mij.
Ik ben bij de eerste 2 gestript, zonder resultaat. De eerste kwam een dag of 3 later met 41 wkn spontaan en bij de 2de ben ik ingeleid. Bij de 3de ben ik meteen ingeleid zonder eerst te strippen. Bij de 2de en 3de ben ik voor de 40wkn ingeleid omdat de zwangerschap voor mij niet meer te doen was. Ik had bij de inleidingen al 3 cm ontsluiting en beide keren gingen super goed en snel. Ik vond alle 3 mijn bevallingen fijne ervaringen. Ik vond het strippen niet zo pijnlijk en je kunt inderdaad een beetje bloedverlies hebben. In inlegkruisje is wel handig
Ik vond t strippen niet prettig natuurlijk maar t was vrij snel gebeurd... Gewoon goed ademen helpt ook al .... Bloedverlies kan idd...ik had een maandverbandje in daarna...
Ik begin het nu wel spannend te vinden. Ik zal morgen een inlegkruisje indoen voor het strippen. De vk praktijk is hier vlakbij, thuis kan ik eventueel nog een maandverband in doen. Als ze niet kunnen strippen omdat ik nog geen ontsluiting heb laat ik me wel doorverwijzen om in te leiden.
Bij mij bij de tweede poging gewerkt dus zou na de eerste keer echt nog een keer doen dan heb je een natuurlijke bevalling bij inleiden word er toch weer van alles in gespoten