Welke pijnstiller?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door memv2, 16 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. memv2

memv2 Actief lid

17 feb 2012
    331
    2
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter is nu bijna 5 jaar. Ze wil sinds kort als ze koorts of pijn heeft absoluut geen zetpil meer. Ik heb haar gevraagd wat ze dan wou en de keus viel op kauwtabletjes. Welke gebruiken jullie en welke bevallen het beste?

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Zetpillen gebruiken we voor 's avonds (panadol junior)
    Sinaspril voor zoon: drankje
    Nurofen junior voor dochter ook drankje
    En ik heb kauwtabletten met bananensmaak nog in de verpakking zitte

3. memv2

memv2 Actief lid

17 feb 2012
    331
    2
    0
    NULL
    NULL
    Zou het verstandiger zijn om dan ook maar een drankje mee te nemen? zit er een lekker smaakje aan Sinaspril?

4. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Sinaspril. Vind mijn dochter wel aardig. Smaakt naar pepermunt (niet sterk, geloof ik).

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Je hebt verschillende smaken (let op: zit wel alcohol in...)

6. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Hier willen ze al geen zetpillen meer sinds ze zindelijk zijn.
    Ze krijgen hier Sinaspril kauwtabletten als het nodig is.

7. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

21 jan 2012
    1.514
    0
    0
    hier ook sinaspril kauwtabletten.

8. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    hier ook, al heel lang geen zetpillen meer maar de kauwtabletjes van sinaspril

9. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Sinaspril ook hier...
    Je hebt ook kinderaspirine met een smaakje maar die kokhalst ze er sneller uit dan dat ik ze er in krijg :)

En sinaspril smaakt naar pepermunt.
    (Andere opties met een ander merk zijn banaan en sinaasappel trouwens)

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier een drankje met frambozensmaak...

11. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Wij hebben ook de Sinaspril kauwtabletten. Ik ben er alleen geen fan van. Hebben net een fase achter de rug waarin ze de hele dag pijn had en een pilletje wilde. Soms zelfs snachts.
    Zijn er toen mee gestopt natuurlijk maar zie maar eens uit te vinden of ze nu wel of geen pijn hebben. Erg vervelend.. Dus toch ook maar weer zetpillen in huis gehaald, die hadden we al lang niet meer omdat ze het zo vervelend vond, maar dan weet ik in ieder geval zeker dat ze er niet om vraagt zonder pijn. ;)

12. beccie

beccie Niet meer actief

Hier ook de sinaspil tabletjes, dat is ook het enigste wat goed lukt bij mijn zoontje. ik heb wel het idee dat de zetpil veel beter werkt, maar dat wil hij ook niet altijd meer.

13. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    hier de vloeibare neurofen.

Zou willen dat ie iets van paracetamol innam ofzo.
    Maar alles van paracetamol ( vloeibaar of kauwtablet ) heeft altijd zo'n bittere nasmaak. En dat neemt ie dus echt niet in.

Maar goed, als ie ziek is dan moet ie sowieso neurofen omdat paracetamol zn koorts niet onderdrukt. En neurofen enigzins wel. Erik heeft altijd als ie ziek is 41+ koorts.

14. Saskia78

Mja hier is de regel... Geen koorts is geen pilletje.

Ze wil vaak asperines als ze buikpijn heeft.
    Maar omdat dat meestal komt van te lang niet poepen.. Helpt dat natuurlijk niet.
    En zelf ziet ze natuurlijk iet wanneer het wel/niet werkt.
    Dus vandaar de geen koorts=geen pilletje.
    (En evt kan ik natuurlijk wel anders besluiten... Maar we zijn wel van de discussie af zegmaar)

15. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik geef juist geen paracetamol bij koorts, of het moet echt hoog zijn.
    Wel bij pijn, en als ik dacht dat de pijn wel over was (ze had toen een erge oor onsteking) bleef ze zeggen dat ze pijn had. Toen ik weer terug naar zetpillen ging, was het weer over.
    Maar nu nog steeds als ik in het medicijnenkistje ben, heeft ze ineens ergens pijn en wil ze een pilletje. Zeg dan uiteraard nee en dan is het ook meteen weer klaar, maar zij vind die sinaspril pilletjes iets te lekker dus...

16. Saskia78

Mja hier ook :)
    En tegen buikpijn van niet poepen helpt maar 1 ding: poepen.

Hier krijgt ze het bij koorts trouwens ook alleen bij het naar bed gaan.
    Anders slaapt ze heel de nacht niet.
    Haar eigen temperatuur is 36 graden en las ze ziek is loopt dat altijd snel op. (Ook koortssttuipen gehad daardoor ooit)
    Maar bij 38-39 graden kan ze dus echt van ellende niet meer slapen al. En boven de 40 is hier geen uitzondering als ze ziek is...
    Dus dan is het wel echt heel effectief.. En in de loop van de nacht neemt de koorts vaak wel af dus hoef ik ook niet bang te zijn dat het ineens omhoog schiet zodra de pil is uitgewerkt.

Maar ik denk dat ik bij een oorontsteking ook wel zou geven inderdaad.
    En desnoods zetpillen als ze de gewone pilletjes echt te lekker vind :)
    Het zijn geen snoepjes tenslotte.
    Maar (even afkloppen) ze heeft zelden iets wat echt heel erg pijn doet.
    Alleen afgelopen zomer met roodvonk gilde ze echt het halve huis bij elkaar. Toen zat ik dan ook binnen een half uur bij de huisarts :)

17. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Sinaspril drank heeft een hele bittere nasmaak, net als de echte paracetamol. Jelle gaf daar niks om en hij zou zo het hele flesje wegkloeken als hij de kans krijgt en Jitte begint al te rillen als ze het ziet...

Jelle krijgt nu de tabletjes van sinaspril, die met pepermunt smaak. Jitte lust het geen van allen, dus zij mag kiezen. Of het drankje of een zetpil. Meestal kiest ze voor het drankje, een zetpil heeft ze helemaal een hekel aan. Gelukkig hebben ze het niet zo vaak nodig.

Neurofen vloeibaar heb ik geen ervaring mee.

18. Aszz

Aszz Niet meer actief

Kauwtabletjes van het Kruidvat.
    Goed dat ik het lees, want we gebruiken die dingen nooit voor de oudste ( ook 5 jaar ), volgens mij zijn ze over de datum hahaha.
    De jongste krijgt nog zetpillen ( 240 mg ) ook van het Kruidvat.

19. tulip

tulip Niet meer actief

haha ben ik de enige met een kleuter die nog zetpillen geeft;) hier weet ze niet beter. En echt geweldig vind ze het niet, maar weet als ze erom vraagt dat het ook echt nodig zal zijn.

20. Saskia78

Mja hier was dat steeds zo'n drama dat ik er mee gestopt ben :)

Deel Deze Pagina