Wat ik hiermee wil, maar het zit me niet lekker... Mijn dochter is twee weken terug flink ziek geweest, 5 dagen hoge koorts en ineens veel beter. Maar sinds die tijd is het eten erg slecht en vanaf afgelopen vrijdag mag ik blij zijn als er een hele boterham in is gekomen. Ook drinken is veel minder als normaal. Flink hoesten, tot spugen aan toe. Vandaag bij de ha geweest, en alles zag er goed uit, ook de longen klonken goed. Hij heeft ab gestart en woensdag moeten we terugkomen. als het dan niet beter is krijgt ze ws een puffer en bloedonderzoek. Nou is het zo dat ze ws door die vrijwel lege maag de ab slecht verdraagt en weer uitspuugt. Weer contact gehad met ha, advies gewoon blijven geven en hopen dat er zoveel mogelijk binnenblijft?! Ha aan de telefoon gehad uiteindelijk en aangegeven dat ik dit een raar advies vind. Vriendlief heeft astmatische bronchitis en herkent de klachten meteen, dus eigenlijk wil ik meteen een puffer voor mijn dochter. Morgen belt mijn eigen arts even terug, die was er niet meer, om te overleggen... Zoals gezegd, ik weet niet wat hier mee wil, maar maak me toch wel zorgen over mijn dochter, even mijn ei kwijt denk ik.... Advies is natuurlijk welkom!!
ik zou idd morgenochtend weer aan de telefoon hangen met je HA! Snap dat je je zorgen maakt, maar die kleintjes zijn zo sterk. Ze kunnen echt wel wat dagen met minder eten hebben. Belangrijk is dat ze goed drinkt!! Sterkte en beterschap!
Ja ik wou dat ze goed dronk, dat doet ze dus ook niet....... Ze wil niks, lust ineens niks meer. Alles wat ze altijd lekker vind lust ze niet meer. Ik weet dus niet goed wat ik moet.... Ben benieuwd wat de ha morgen zegt
Wat vervelend voor je meisje! Snap heel goed dat ze niet wil eten/drinken als ze niet fit is. Kon je het maar uitleggen hè. Hoop dat je eigen huisarts je verder kan helpen. Succes!
vervelend! Heel veel beterschap! Heeft ze geen last van der keel door het vele hoesten? Onze dochter hoestte ook zo erg dat ze klaagde van keelpijn, een ijsje deed hier wonderen..
Hier hebben we dat ook vaak, vaak al met een simpele verkoudheid en zich dus niet helemaal lekker voelt stopt ze al met eten en drinken, ik denk echt dat als ze zich weer wat beter gaat voelen dit vanzelf wel weer terug komt hoor! Succes en beterschap meis!
waterijsjes gaan proberen, verzachtend voor de keel en toch vocht. Drinken is idd het belangrijkste, eten komt wel weer. Wel minder tot geen melkprodukten geven nu ivm slijm. Mijn zoon wil graag thee drinken als hij Ziek is en waterijsjes doen het ook goed altijd hier. en als jij het niet vertrouwd, vertrouw dan op je intuïtie! je intuïtie zit er nooit naast nl dus bel de HA weer, en doe je verhaal. Sterkte meid! oh ja heb je gecontroleerd op Aften? komt voor bij verminderde weerstand, dan drinken en eten de kinderen minder. Mijn zoon had ze vorige week in de mond en op de lippen, en ze zijn pijnlijk.
Simone is ook al een paar dagen ziek, wil niks eten of drinken. Behalve flesjes melk dus die geven we dan maar. En vandaag heb ik er 3 perenijsjes ingekregen. Ze had zaterdag hoge koorts maar na een zetpil zakte die en sindsdien is het alleen nog snotteren en veel hoesten. Ik vind het zo sneu als ze ziek zijn Vooral dat hoesten 's nachts, dan breekt je moederhart hoor...
Ik kreeg van de ha post in een vergelijkbare situatie een keer het advies om maximale dosering paracetamol te geven via zetpil en dan na 20 minuten een waterijsje aanbieden. Dat ging er na 2 dagen niet eten en drinken dan eindelijk in. Was zo blij. En morgen er op staan dat je de puffer krijgt.
Mijn kindje is ook zo beroerd geweest .. pfff dat hoesten!! Ook niks willen eten en drinken ook niet veel.,, Vandaag opeens weer trek en heeft hij goed zitten eten! Succes!
Is ze ook nog steeds benauwd? Mijn dochter eet en drinkt ook altijd slecht als ze benauwd is. Naast haar puffers helpt buiten wandelen nog wel eens tegen haar benauwdheid. En juist dan (en net na d'r paracetamol) bied ik dan d'r drinken aan. Verder wil hier fruit er soms nog wel eens ingaan. Daar zit natuurlijk ook veel vocht in. Succes!
Bedankt voor alle tips, maar ik krijg er dus echt niks in, zelf een ijsje niet: Een paar hapjes alleen maar, die er elke keer ook weer uit komen. Een paar hapjes peer en dan hoeft ze niet meer, en ze eet het eigenlijk alleen omdat ze dan met haar zusje mee kan snoepen..... Ze begint nu ook wat verhoging te krijgen en de ab komt er elke keer weer uit. Gisteravond hoorde ik haar in bed hoesten en vlak daarna spugen terwijl ze nog op haar rug lag.... Gelukkig was ik er direct bij maar je schrikt toch!! Nu ook weer ze ligt op schoot, te hoesten en te hoesten en het klinkt alsof ze elk moment weer kan gaan spugen. Maar haar maagje is echt leeg, er zit 0,0 in! Ha zou vanochtend even contact met me opnemen, ws eind van de ochtend dus dat wacht ik even af, maar ben dan zo bang voor zkh-opname meteen, stom he? Ik weet ook wel dat ze dat heus niet meteen doen, maar het blijft maar door mij hoofd spoken.
Uiteindelijk half 4 belde de ha, had de rapportage van gisteren al gelezen dus stelde zelf meteen een puf voor. Die mag ze nu zo nodig krijgen. Net even geprobeerd of het lukt met haar, maar gelukkig geen probleem, zoals ze zelf zei, dit zijn de makkelijkste medicijntjes Ze hoeft alleen maar in en uit te ademen..... de ab wel gewoon afmaken en ipv morgen heb ik nu donderdag een co afspraak. Hoop dat het hiermee beter gaat!
Onze jongste is ook ziek. Wil ook niet drinken. Wat ze wel goed eet is pure volle yoghurt. Denk ook wel dat het fijn is voor haar keeltje en rustig voor de maag? Misschien kun je dat eens proberen?
Wat vervelend zeg. Beterschap en hou even goed bij wat er aan vocht ingaat, want dat is wel erg belangrijk!
Wij hadden weer een dramadag. Simone was bij oma want ik dacht dat het wel beter ging met haar maar ze heeft de hele dag met koorts als een zielig hoopje op haar schoot gezeten. Ik heb wel even bij kunnen tanken maar we zijn er nog lang niet. Simone heeft vandaag alleen maar melk gedronken, hier en daar een likje waterijs en thuis 2 slokjes appelsap. Ze is niet suf, reageert nog wel op de omgeving, vooral met 'nee nee nee' dus ik hoop dat het genoeg is geweest. Ik had vloeibare paracetamol gehaald want ze wil geen zetpil meer maar dat was me een drama, tot spugen aan toe. We gaan zien wat de nacht ons brengt. Iedereen met zieke kindjes sterkte!
Hier doet de puf het goed, vannacht helemaal geen gehoest gehoord, ze is zelfs niet wakker geworden om te plassen. Echt leuk vind ze het niet maar ze doet het wel gewoon.....gelukkig maar, volgens mij merkt ze zelf ook dat het helpt, ze zegt ook dat ze zich een stuk beter voelt. Mamavansimone, hoe gaat het nu??