zondag 20 januari Rond half vijf sochtends moest ik naar de wc. Wanneer ik weer naar boven wilde voelde ik wat langs mijn benen lopen. Ik dacht eerst nog dat het urine was en niet goed uitgeplast was. Ik kwam er al snel achter dat het vruchtwater was. Het was nog veel te vroeg daarvoor. Ik was nog maar 33+4 weken zwanger. We waren bij mijn ouders in Noord-Holland en hadden net een feestje achter de rug en ze lagen allemaal net een half uurtje in bed. Dus ik naar mijn vriend toe met de mededeling dat mijn vliezen gebroken waren en een paar tellen later stond in de slaapkamer van mijn ouders. Allemaal klaar wakker natuurlijk. We hadden het ziekenhuis gebeld en we konden gelijk komen. Het begon al gelijk te rommelen in mijn buik. Daar aangekomen werden we begeleid naar de verloskamers. Ik moest een soort van gaasje dragen en als dat blauw werd dan was het vruchtwater. Het werd idd blauw. Om acht uur kwam de gyn en hij vertelde dat we met eigen vervoer naar Gelderland mochten (want daar wonen wij). Oh oh wat duurde rit lang zeg pfffff. Het gerommel begon steeds heviger te worden en kneep hem echt. Maar we hadden het gelukkig gehaald. We werden daar gelijk opgevangen op de kraamafdeling en werd aan de ctg gelegd en de kleine deed het heel goed. Die dag kreeg ik weeënremmers en het werd rustiger. Snachts begon het weer. Ik lag in een zaal en werd in een aparte kamer gereden. Weer aan de ctg en alles was goed. Maar ik kon van de pijn niet slapen en ze mogen ook niet toucheren ivm infecties. Ze had evengoed gekeken of ik bezig was en ik had 1cm ontsluiting. Ik kreeg een spuit met een slaapmiddel in en pijnstillers en ik had heerlijk geslapen! Maandag 21 januari Overdag had ik nergens last van. Ik heb veel geslapen en was goed uitgerust. De weeënremmers deden hun werk dacht ik Ik mocht ook niet uit bed alleen naar de wc pff daar wordt je ook niet vrolijk van. Snachts rond een uur of 3 begon het weer te rommelen. Maar helaas zette het deze keer door. Dinsdag 22 januari Rond een uur of zeven begonnen de ontsluitingsweeën. Men wat doet dat zeer zeg! De verloskundige werd erbij gehaald en zij dacht dat ik blaasontsteking had, wat een doos was dat zeg . Ik werd begeleid door haar naar de douche en ik leunde aan de wasbak om mijn wee weg te zuchten en ze zei nu niet gaan huilen. Wat een vreselijk wijf was dat! Omdat ik dacht dat het misschien een blaasontsteking was raakte ik in paniek en wist niet hoe ik met de pijn om moest gaan. Gelukkig kwam mijn vriend en moeder. Hij begeleide mij met mijn ademhaling. Dat heeft hij zo goed gedaan! Ik was gelijk een stuk rustiger. Uiteindelijk bleek het dus niet om een blaasontsteking te gaan, duhhh De weeën kwam achter elkaar. Rond een uur of elf a half twaalf kwam de verloskundige weer even kijken en tot hun verbazing had ik al 8cm ontsluiting. Ik werd naar de verloskamer gereden. Sytse lag nog erg hoog en mocht al voorzichtig mee persen. Rond een uur of 1 had ik volledige ontsluiting en mocht persen. Maar helaas kreeg ik koorts en begon het vruchtwater anders uit te zien en de hartslag van Sytse ging omhoog. Ik kreeg een spoedkeizersnede onder algehele narcose . Toen begon de ellende . Ik werd op de uitslaapkamer hyperventilerend wakker met een kapje over mijn mond en ik zag een arts over mij heen buigen. Ik had heel veel pijn in mijn buik en gaf dit ook aan maar volgens de arts hoorde het erbij en toen ging het lichtje weer uit. Ik had 5 liter bloed in mijn buik zitten. Mijn vriend heeft mij nog op de intensive care gezien en zelfs mijn lippen waren net zo wit als mijn tanden. Ik schijn toch een aantal keren bij te zijn geweest maar weet daar helemaal niks meer van. Rond 8 uur savonds werd ik weer geopereerd en kreeg 6 liter bloed. Het schijnt dat ik het net gehaald heb. Volgende dag rond elf uur werd ik voor mijn gevoel voor het eerst wakker. Ik snapte er helemaal niks van . Ik vroeg waar ben ik in hemelsnaam. Ik kreeg dus te horen op de intensive care.. Overal staken slangetjes uit mijn lichaam. Begin van de middag mocht ik naar de kraamafdeling en kreeg ik een eigen kamer. Ik kreeg te horen dat we een zoontje hadden gekregen. Ik heb mijn zoon voor het eerst op een foto gezien . Savonds rond een uur of 7 kreeg ik hem voor het eerst in mijn armen ongeveer 29 uur na de bevalling. Sytse Cornelis is op 22 januari om 13.37 geboren en woog 2905gr en was 48cm .. We krijgen nu hulp om de bevalling te verwerken en hoe ermee om te gaan. Sytse is nu bijna 3 weken thuis en doet het heel goed.
Jeetje wat heftig Gelukkig is alles uiteindelijk toch goed gekomen en heb je een prachtige zoon gekregen! Gefeliciteerd! Sterkte met het verwerken van de bevalling.
Hey Meis... Ik had gezegt dat ik vanavond je verhaal zou lezen en dat heb ik nu net even gedaan... Wat een verhaal zeg! Meid ik leef met je mee! Ik heb zelf ook en spoedkeizersnede gehad en het heeft mij goed geholpen om er veel over te praten! Geniet maar lekker,want voor je het weet zijn ze groot,hoe klein ze nu ook zijn! liefs van hier!
Kan me goed voorstellen na je verhaal dat je dit echt moet verwerken samen... ik vind dat je een TOPprestatie hebt geleverd - en wens jou en je gezin een mooie tijd toe. Sterkte!
Sjeetje wat n impact moet dat hebben gehad bij jullie. Geniet nu lekker van jullie uk, dat heb je dubbel en dwars verdient!
Ten eerste gefeliciteerd met jullie zoon. maar zoiets verwacht je toch ook niet zeg eerst al zo vroeg en dan ook nog zoveel bloed verliezen. weten ze al hoe dat kwam. en zals ik zo'n verloskundige krijg krijgt ze dus echt een hoek.
Pff... Wat een verhaal zeg, je moet er idd. héél goed over praten hoor, want dit maakt zoveel indruk op je! Ik heb ook een zware bevalling gehad (maar niet zo erg als die van jou hoor :S ) en had het er erg moeilijk mee, gelukkig kon ik goed praten met mijn vriend en moeder, en ook met de kraamhulp! Wees open en niet bang om je verhaal te vertellen, dat lucht op! Heel veel sterkte met het verwerken en geniet van je kleine ventje (L) GEFELICITEERD ! -xxx-
he meid van harte hoor geniet er lekker van maar wat een stevige knaap voor bijna 34 weken Tim is geboren met 39weken en woog 3010gram en was 47cm lang