wat moet ik nou?

Discussion in 'Zwangerschap' started by butterfly1984, May 9, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

Ik heb me toch een zere mond................kan wel janken!!!!

Mijn verstandkies daar is een stuk afgebroken en loop daar al even mee rond, maar nu heb ik toch zo'n enorme pijn, ik houd het bijna niet meer uit.
    Volgens mij wordt die kies erna ook aangetast ..........pfffffffff

Wat moet ik nou?
    Ik wil wel naar de tandarts, maar mag je verdoving als je bijna 5 weken zwanger bent?!

Hou het echt niet lang meer uit zo!!!

HELP ME!!!!!

2. Stillewens

Stillewens Actief lid

May 28, 2008
    375
    0
    0
    je mag wel een verdoving. Je kindje kan daar wel wat suffig van worden. Al kun je natuurlijk altijd eerst proberen om het zonder verdoving te doen, van tevoren even een paracetemol nemen bijvoorbeeld? en proberen om te focussen waarom je dit zonder verdoving doet. Misschien helpt dat je om het vol te houden. Je kunt altijd nog een verdoving laten zetten. Gewoon even overleggen met je tandarts. Het lijkt mij geen optie om dit nog 35 weken niets mee te doen. Sterkte!

3. butterfly1984

nee dat lijkt me idd geen optie, tot de 13 weken zou ik nu al geeneens kunnen wachten, zoveel pijn.
    Die verstandkies moet sowieso worden getrokken daar is geen redden meer aan, maar wat er voor de rest aan schade is weet ik niet, zie het eigenlijk niet zitten zonder verdoving.

4. Mama van naomy

Mama van naomy Actief lid

May 24, 2008
    137
    0
    0
    Hier verdoven ze pas naar 13 weken niet dat de verdoving kwaad kan voor het kindje de verdoving is plaatserlijk dus komt niet bij de baby zou je tandarts ff bellen voor advies

5. Loe

Loe Niet meer actief

Je kunt de verdoving vragen zonder adrenaline.

6. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    3,423
    447
    83
    Limburg
    Ik zou gewoon tandarts bellen en het voorleggen, dus dat je er veel last van hebt maar ook dat je net zwanger bent. Denk dat de tandarts zoiets wel vaker heeft meegemaakt.

7. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    3,423
    447
    83
    Limburg
    Ik zou gewoon tandarts bellen en het voorleggen, dus dat je er veel last van hebt maar ook dat je net zwanger bent. Denk dat de tandarts zoiets wel vaker heeft meegemaakt.

8. Lilith

Lilith Fanatiek lid

Feb 6, 2006
    1,848
    0
    36
    Heb je al gebeld? Als je zwanger bent mag je een verdoving maar geen zware pijnstillers. En als je zwanger bent mag je ook naar de weekendtandarts, dus meid, doe het snel. Ik heb 3 weken geleden ook vreselijke pijn gehad, en naar de weekendtandarts geweest.

9. Lilith

Lilith Fanatiek lid

Feb 6, 2006
    1,848
    0
    36
    Oh ja, en in 1,5 week 4 verdovingen gehad... het is plaatselijk en de verdovingen van tegenwoordig is niet gevaarlijk.

10. R1lana

R1lana Fanatiek lid

Mar 24, 2009
    4,465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    Ik heb bij mijn laatste zwangerschap ook gewoon een kies laten trekken
    met verdoving dus het kan (volgens mij) geen kwaad.

11. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    je mag gewoon een plaatselijke verdoving, zou snel bellen en het uitleggen, dan kunnen ze je snel helpen!
    Succes!

12. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Bellen joh!
    Verdoving kan gewoon zonder problemen. Alleen foto (liever) niet, en als t echt niet anders kan zijn daar ook lood-schorten enzo voor. Dus bellen, situatie uitleggen en zorgen dat je van je pijn af komt!
    Succes!

13. kimmetje55

kimmetje55 Actief lid

Mar 7, 2007
    429
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    prov groningen
    he,
    ik zou ook zeker ff de tanarts bellen en gewoon overleggen!
    nog al die weken pijn lijkt me niet vol te houden!
    er is vast wel een oplossing voor, succes

14. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

May 12, 2008
    1,074
    0
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    Ik zal maar snel naar een tandarts gaan. Mijn gebit werd ook wat zwakker tijdens de zwangerschap.

Ik kreeg opeens pijn in mijn voortand en dacht, het gaat wel over, totdat het niet meer te harden was. Ik bleek een zenuwonsteking te hebben (dus een wortelkanaalbehandling nodig), door een piepklein minigaatje die 5 jaar geleden is gevuld....

Je mag overigens wel verdoofd worden alleen niet alle soorten verdovingen mogen. Ook geen rontgenfoto's. Als je aan de tandarts aangeeft dat je zwanger bent, dan kunnen ze er rekening mee houden. Waarschijnlijk krijg je dan een spoedbehandeling en moet je na je zwangerschap terugkomen.

Wel doen hoor! Want de pijn kan nog ondraagelijker worden (en gaan uitstralen). Als de pijn ineens weg is, is dat geen goed teken. Dat zou betekenen dat de zenuw is afgestorven en dan ben je verder van huis.

Sterkte ermee, want ik weet hoe zeer het doet!

15. Belly82

Belly82 Actief lid

Feb 28, 2008
    153
    0
    0
    Utrecht
    Een verdoving mag gewoon.. Heb ik ook gehad bij 7 weken.. Je moet het wel even aangeven bij de tandarts ivm met rongtenfoto's enzo.. Succes :)

16. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

Dec 20, 2005
    3,152
    0
    36
    Hier ook verstandskies laten trekken tijdens de zwangerschap MET verdoving gewoon; het kan dus...had het hem ook 3x gevraagd voor de zekerheid:) maar maakt dus niet uit...ik heb t laten doen toen ik iets van 20 weken zwanger was...

17. butterfly1984

heel erg bedankt voor jullie antwoorden meiden.
    Ik wist niet dat je in het weekend ook mocht, dus zit nu nog steeds met enorme pijn.
    Vanochtend was het zo erg dat ik er wakker van werd en de tranen liepen zomaat ove r mijn wangen, nou dat heb ik nog nooit gehad.
    Dus ben ik er maar uitgegaan, wat gegeten en toen een paracetamol genomen.
    Ben heel erg blij dat ik morgen kan bellen en ik neem aan bijna direct wel terecht kan, want dit hou ik niet meer vol.

18. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Als je 5 weken zwanger bent, heb jij nog geen bloedband met je baby.
    Het vruchtje krijgt alles nog uit de dooierzak.

Dus van een (plaatselijke) verdoving merkt je kindje helemaal niets!

Veel succes bij de tandarts!

19. butterfly1984

nou , ik kom net bij de tandarts vandaan!!!!
    Mijn verstandkies is getrokken.
    Heb wel de helft van de dosering verdoving gekregen omdat ik zwanger ben.
    Maar gelukkig niets gevoeld.
    Nu hoop ik maar dat dit het was en dat de pijn niet ergens anders wegkomt.

Ik ben kapot nu, vanacht niet geslapen van de pijn, als ik lag werd het alleen maar erger en paracetamol hielp niet.

Bedankt voor jullie lieve reacties

Share This Page