Ik heb echt vanalles gehad: Marvelon, Microginon, Femodeen, Yasmin (of zoiets), en nog een lading andere. Uiteindelijk ben ik overgestapt op Implanon (implantaat in je arm) omdat de hormonen van de pil bij mij echt mega-verkeerd uitpakte. Heftige depressies en noem het allemaal maar op. Implanon werkte voor mij het beste, ook omdat je het niet kan vergeten. Maargoed, ik blijf het een drama vinden, die hormonen.
Ik had de Stediril 30. Dacht altijd dat het een vrij lichte pil was, schijnbaar niet dus?? Ik kreeg wel steeds vaker last van buien vlak voor de stopweek, dus was blij dat ik er mee kon stoppen eerlijk gezegd.
Ik gebruik vanaf mijn 17e Stediril 30 (ben nu 28). Heb er op zich weinig last van. Alleen het laatste jaar heb ik hoofdpijn als ik ongesteld moet worden. Ik neem de laatste pil op donderdag en dan heb ik op maandag hoofdpijn. Dan wordt ik dinsdag of woensdag ongesteld. Eind van deze maand slik ik de laatste pil. Dan willen we stoppen met de pil. Spannend!
Hallo ik heb 8 jaar lang de microgynon 30 geslikt. Nooit geen klachten gehad, behalve dan de normale dingetjes zoals hoofdpijn, een honger. Die had ik voor dat ik de pil slikte 10 x zo erg. dus zeer tevreden over microgynon 30 tot nu toe. ben 8 september gestopt met de pil en moet a.s. maandag ongi worden. Hoop het niet. dus ben benieuwd. xxx jessey
Ik slikte Harmonet. Nergens last van gehad! Zelfs geen puistjes.. helaas zijn ze weer terug gekomen na stoppen met de pil
Ik slikte 8 jaar de diane 35 En mocht ik zwanger raken, dan ga ik daarna noooit meer aan de pil.. dan iets van een spiraaltje of wat dan ook.. waar het minste hormonen in zit!
Ik slikte eerst Diane 35, tegen mijn puistjes. Maar ben na ong. 5 jaar overgegaan op de Mircogynon 30. Ik ben van plan ook niet meer aan de pil te gaan. Heb mijn laatste pl in augustus geslikt, maar ben nog niet ongi! Het is echt rommel, dus idd, ik ga ook over op iets anders. Dit doen ik dan na mijn zwangerschap (mocht ik zwanger raken...) Nu alleen maar hopen dat ik ongi wordt en dan kunnen we weer een frisse nieuwe start maken!
Ik gebruikte marvelon. Negen jaar en nooit echt bijwerkingen gehad. De laatste tijd heb ik het idee dat hij niet zo goed werkt. Zie topic: vraagstuk over marvelon.
Ik had voor de zwangerschap een Mirena spiraal (hormoonhoudende spiraal) en die beviel mij uitstekend. Geen migraineklachten meer en ik vloeide praktisch niet meer. Ideaal. Na de bevalling gauw weer zo'n spiraal voor mij.
Ik gebruikte Femodeen. Deze heb ik 13 jaar gebruikt. Ik ben er sinds 3 maanden mee gestopt, en puistjes gekregen en ik ben 3 kilo bijgekomen. Groetjes Angele
ik heb 12 jaar Diane35 geslikt (die heet nu anders; een saaie naam van de werkzame stof). Ik merk er niks van dat ik er mee gestopt ben, maar goed, ik ben dan ook nog maar een maand (op de dag nauwkeurig) gestopt. Groetjes Maris
een update van mij: mijn eerste ongi was veel prettiger (voor zover het prettig kan zijn natuurlijK!) dan toen ik nog aan de pil was: geen pijn, weinig bloedverlies en na 2,5 dag was het alweer over. Ideaal! Verder heb ik het gevoel dat mijn haar sneller vet is nu ik van de pil af ben, maar dat komt wellicht ook door de nervositeit over het hele "jeetje ik ben gestopt met de pil" gebeuren. Groetjes Maris
Hello, Ik heb zo'n 9 jaar aan de trigynon gezeten, dat is een 3 fase pil. Had alleen meer last van hoofdpijn tijdens pilgebruik, ik ben blij dat ik het voorlopig niet meer slik.
In december ga ik beginnen met Microgynon 20. Eerder heb ik Lovette gehad, niks geen bijwerkingen ofzo.