Welke pil na bevalling met evt. borstvoeding

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door xSimone, 20 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xSimone

xSimone Niet meer actief

Hoi,

Ik heb even een vraagje. Is 't waar dat als je bevallen bent en borstvoeding geeft, alleen maar de minipil mag gebruiken?

liefs

2. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.000
    6.752
    113
    zuid-holland zuid
    ja dat klopt helaas, of een spiraaltje

3. NYmama80

NYmama80 Actief lid

16 apr 2013
    458
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mijn huisarts mocht ik ook een 'gewone' pil slikken. Ze heeft Microgynon 30 voorgeschreven. Enige risico is dat de productie tijdelijk wat terugloopt.

4. xSimone

xSimone Niet meer actief

Aha oké! Hmmm, ik wil namelijk dezelfde pil gebruiken als die ik al gebruikte voordat ik zwanger was, omdat ik daar weinig tot geen klachten mee had enzo, die pil beviel me namelijk erg goed! Ik hoop dat 't kan. Zal dan wel met de huisarts overleggen...

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.827
    19.157
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Mijn huisarts zei destijds dat alleen cerazette kon. Dat is trouwens ook wat je meestal leest in de folders. (minipil dan, ik geloof dat cerazette de meest bekende is.) Van cerazette is duidelijk (voor zover ze ooit iets zeker weten) dat het ook op lange termijn geen nadelige effecten heeft voor je kind. Zo is het mij in ieder geval wel verteld. Dat is bij andere pillen volgens mij niet zo.
    Iedereen reageert anders op elke pil. Maar cerazette beviel mij zeker niet slechter, misschien zelfs iets beter dan bijv. microganon30 en stederil30 en kornuiten.

Overigens zijn er naast minipil en (uiteraard) condooms ook nog andere opties. Ik weet zo uit mijn hoofd niet meer welke. In ieder geval hormoonspiraal en nog wel 1 of 2 dacht ik. Bij de huisarts, apotheek of de verloskundigepraktijk kun je waarschijnlijk wel een folder krijgen waarin de mogelijkheden op een rij staan.

6. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Overijssel
    Je kunt ook implanon overwegen. Heel betrouwbaar en mag met borstvoeding.

7. xSimone

xSimone Niet meer actief

En wat is dat?

8. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Overijssel
    Een staafje in je arm die 3 jaar kan blijven zitten. Mocht je toch weer zwanger willen worden dan ben je na verwijdering vrijwel direct weer vruchtbaar.
    ik heb het gehad en het plaatsen en verwijderen deed geen pijn. Ik was helaas veel ongesteld, een vriendin van mij echter bijna niet meer. Dat is meteen het (mi enige) nadeel; je weet qua menstruatie niet waar je aan toe bent.

Deel Deze Pagina