Gestopt met nuvaring geen menstruatie!

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door CindyVermeerCin, 21 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CindyVermeerCin

21 jun 2014
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal ik ben sinds eind jan gestopt met de nuvaring.
    Ben in januari , februari , maart normaal ongesteld geworden ma in april had ik alle zwangerschapsverschijningen ma werd helaas naar anderhalve week toch ongesteld! Nu heb ik totaal geen zwangerschapsverschijningen ma ben al 3 weken over tijd! Nog geen test gedaan omdat ik weet een echo onder de 6 weken kan het zijn vrucht te klein en zeggen ze vaak een miskraam onderweg! Heb een kleine dit duurde naar het stoppen van de pil een jaar! Maar had heel veel zwangerschapsverschijningen en test positief! Nu heb ik zitten leesen dat het kan dat ik een hormoon schommeling heb omdat vorige keer het er zuiver op leek dat ik zwanger was en niet was en anderhalve week over tijd! Maar lees dat je dan een normale menstruatie krijgt eerste keer naar het stoppen van de nuvaring en dan het kan weg blijven of ver over tijd en veel verschijningen wat op zwangerschap lijkt! En veel vrouwen iets moeten hallen bij huisarts om de menstruatie op te wekken. Zijn er vrouwen die gestopt zijn met nuvaring en dit naar paar maanden kregen gestopt te zijn dat hun menstruatie weg bleef of ver over tijd? Ben dus echt bang dat ik in een hormoonschommeling zit en iets moet hallen bij de dokter om het op te wekken! Ik denk niet dat ik zwanger ben om dat ik geen verschijningen heb alleen soms wat buikpijn!

2. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    verplaatst

3. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Gewoon even testen dan weet je het zeker..

4. CindyVermeerCin

21 jun 2014
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kan wel testen maar weet een echo onder de 6 weken geen nut heeft! En even wil kijken of er meer vrouwen zijn die dit hadden naar een paar maanden gestopt te zijn met de nuvaring!

5. summer22

summer22 Fanatiek lid

24 mei 2014
    1.007
    130
    63
    Sorry maar snap niet waarom je geen test doet om te zien of je zwanger bent. Omdat het op de echo nog niet te zien zal zijn. Dit is toch bij iedereen zo? Iedereen test en heeft pas een paar weken later een echo.

6. CindyVermeerCin

21 jun 2014
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee hoor de dokter verwijst je gelijk door voor een Echo heb namelijk ook gehad om dat het te klein was werd er teggen mijn gezegd , miskraam onderweg en moest een week afwachten tot een volgende echo als er geen miskraam was!

7. summer22

summer22 Fanatiek lid

24 mei 2014
    1.007
    130
    63
    Nou dan vind ik het raar dat de meeste mensen moeten wachten tot 7 a 8 weken. Maar dan nog snap ik het niet. Iedereen test op hun nod of als ze overtijd zijn. En niet pas als ze denken, nu zal ik wel iets op de echo zien dus kan ik pas testen of ik zwanger ben.

Verder zou ik het dus niet weten.
    Suc6

8. CindyVermeerCin

21 jun 2014
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou mijn vriendin heeft het ook gehad was hele maal over stuur en zij tegen der je bent un week korter als je denk niks aan de hand en het was bij haar ook zoo!

9. maybee2

maybee2 Fanatiek lid

15 mrt 2014
    1.247
    8
    38
    Noord brabant
    Gewoon een test doen

10. IJsthee

IJsthee Bekend lid

23 feb 2014
    711
    0
    0
    Een zwangerschapstest doen is iets anders dan een echo maken. Als je wil weten of je zwanger bent, doe dan gewoon een test. Je hoeft dan geen echo te maken hoor, dat doen ze alleen als jij erom vraagt, en dan kun je ook weigeren als je dit nog niet wil.
    Hetzelfde voor je menstruatie; je mag dit gewoon afwachten, vaak wordt er minstens een half jaar tot een jaar gewacht om te kijken of de cyclus zich herstelt. Als jij dit nog niet wil opwekken hoeft dit dus niet. Als je dat wel wil kun je overleggen met je huisarts.
    Ik zou zeggen: geef je lichaam even de tijd, je bent pas net gestopt met de nuvaring. En probeer niet zoveel te lezen, dat kan het allemaal onnodig ingewikkeld maken; je bent pas een paar cyclussen bezig en je hebt het nu al over verplichte vroege echo's/miskramen/hormoonschommelingen/menstruaties opwekken etc., terwijl je lijf waarschijnlijk gewoon even de tijd nodig heeft om op gang te komen na het gebruik van hormonale anticonceptie (nuvaring).
    Bij twijfel; overleg met je huisarts. Sterkte ermee!

11. CindyVermeerCin

21 jun 2014
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ik denk iedereen die zwanger is en geen verschijningen heeft ook zelf gelijk wil weten of het goed zit! Vandaar ik nog week af wil wachten! En mijn vraag is eigenlijk of er vrouwen zijn die ook gestopt met de nuvaring zijn die eerst een paar maanden een normale menstruatie hebben en dan in eens anderhalve week over tijd alles wat op een zwangerschap leek kregen en toen in eens heel ver over tijd of gewoon niet meer ongesteld werden! Dan weet ik dat ik kan rekenen op een hormoon schommeling of toch een zwangerschap dat verschijningen toch nog komen!

12. IJsthee

IJsthee Bekend lid

23 feb 2014
    711
    0
    0
    Ja ik snap het, je wil liefst zo snel mogelijk weten of alles wel goed zit :)! Met nuvaring geen ervaring, ken wel veel meiden die na pilgebruik enorm wisselen in cyclus, dus bijvoorbeeld eerst een paar maanden redelijk regelmatig en dan ineens een hele lange cyclus tussendoor. Dus ik denk dat beide gevallen nog mogelijk zijn; of een lange cyclus of misschien wel zwanger.

13. CindyVermeerCin

21 jun 2014
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja maar als je geen verschijningen heb ma wel buikpijn wat dus niet als ongesteldheid buikpijn voeld ik zwanger zou zijn zou ik zelf ook direct willen weten of het dan wel goed zit!En ben volgende maand al een half jaar gestopt!En vind het raar dat meestal als je stopt naar drie dagen ongesteld word direct er naar veel tijd tussen zit of weg blijft! Vandaar de vraag of het meer vrouwen hebben gehad naar zoo lang gestopt te zijn met de nuvaring! Zoo dat ik weet het kan wel un hormoonschommeling zijn of dus toch een zwangerschap!

14. CindyVermeerCin

21 jun 2014
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dan zou het inderdaad ook met de nuvaring kunnen! Doe volgende week een test en anders ga ik beginnen aan teunisbloemolie en tarwekiemolie een 14 dagen om een regelmatige menstruatie te krijgen andere 14 dagen om eerder en betere innesteling te te krijgen!

Deel Deze Pagina