Welke pil(of iets anders) bij pcos?

Discussie in 'De lounge' gestart door MyMiracle, 18 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Ik heb pcos, dit weet ik nu bijna 5 jaar.
    Nou zijn wij 2mnd na de diagnose de mmm ingestapt en na mijn bevalling heb ik niets willen slikken ivm een volgende kind.
    Het plan van een 2de hebben we even op een laag pitje.

Nou heb ik nogal wat symptomen door de pcos, die volgens mij wat onderdrukt kunnen worden door de pil. (Zoiets zij de gyn toen)
    Heeft iemand hier ervaring mee? Welke pil? Ervaar je echt een duidelijk verschil?

Sorry als ik dit onderwerp verkeerd geplaatst heb.

2. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Up, niemand?

3. LiveLaughLove

LiveLaughLove Niet meer actief

Ik heb de mirena! Ik heb pcos en 3 kinderen en moet aan de anticonceptie! Ik wil niet meer aan de pil want dat vergeet ik en vind ik gedoe. Nu sinds 3 maand de mirena en bevalt goed. Dit blijft ws de manier tot de overgang

4. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    Ik heb zelf ook pco en ik gebruik geen pil want ik werd daar erg down van. Ik gebruik nu de mirenaspiraal en ben daar erg tevreden over. Ik heb hierdoor geen problemen melde pco.

5. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Bedankt voor de reacties!

Oké dus de Mirena helpt ook bij symptomen van pcos?!
    Mag ik vragen wat voor symptomen jullie hebben/hadden?

6. Beitsche

Beitsche Fanatiek lid

12 nov 2007
    1.068
    1
    38
    Laat je vitamine d eens een keer checken. Een goede vitamine d spiegel kan helpen bij vrouwen met pcos.

Er wordt geadviseerd om een vitamine d spiegel rond de 80 nmol te hebben.

7. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Als je de pil neemt, krijg je een kunstmatige cyclus en wordt je PCOS stil gelegd. Daardoor zul je ook niet meer typische PCOS-klachten hebben. Het maakt niet uit welke pil je neemt.

8. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Bedankt voor de reacties dames!

9. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Update

Woensdag ben ik gestart met de pil. Na flink zoeken op internet kwam ik uit op de Qlaira pil. Mijn huisarts vindt deze alleen wat te zwaar, dus op haar advies eerst 3maanden Microgynon 30.
    Heeft dit weinig tot geen effect wat betreft de pcos symptomen, dan gaan we voor een andere kijken (mogelijk de Qlaira).

Moet zeggen dat ik meer moe en emotioneel ben, maar heb geen idee of dat nu al door de pil kan komen.....

10. minon

minon Niet meer actief

Ik was erg prikkelbaar, moe pijnlijke borsten gewichtstoename en emotioneel heel vlak van de pil. Libido daalde naar -50 onder het vriespunt etc. Gestopt en begin er ook niet aan. Heb het gekregen door pilgebruik. Nu drie kaar later heb ik door het slikken van menstruasan van dr vogel een redelijke cyclus. (Afwijking van max 1 week) gebruik dus geen anticonceptie meer ivm de bijwerkingen.

11. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Ik had destijds de yasmin,geen bijwerkingen!
    Daarna koperspiraal en opeens was ik zwanger en ze hebben de spiraal nooit meer gevonden :D
    Nu ben ik gesteriliseerd.

12. Wollywell

Wollywell Bekend lid

31 okt 2010
    547
    0
    16
    Zuid-Holland
    Ik heb altijd de Marvelon geslikt, werkte bij mij goed.
    Had toen weinig last van bijwerkingen.
    Schijnt dat de Diane 35 ook om die reden voorgeschreven werd, maar sinds die negatief in het nieuws is, wordt deze schijnbaar niet meer voorgeschreven.

Ik heb ook ooit eens gelezen dat er medicijnen voorgeschreven kunnen worden (anti-androgenen) die het testosteron in je bloed kunnen verlagen, waardoor je klachten kunnen verminderen, maar hoe of wat, daar heb ik geen idee van. Dat zou je mss eens aan een arts kunnen vragen.

13. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik ben jarenlang depressief & suïcidaal geweest - zat al in therapie en alles om mijn slechte jeugd te verwerken... Bleek het achteraf ALLEMAAL te liggen aan de Microgynon 30. Kijk alsjeblieft uit met dat ding! Vooral met PCOS, want ik was echt in alle staten. Sinds ik hem niet meer slik zie ik overal blije regenbogen, troetelbeertjes en zonnestraaltjes (bij wijze van spreken). Maar dat kreng zorgt er echt voor dat ik heel ernstig geestelijk ziek word.

14. oudjaarsvlinder

oudjaarsvlinder Niet meer actief

Ik slik de diana pil, en ik heb hiervan geen bijwerkingen. Wel heb ik geen puistjes meer :)

15. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    Bij mij word de pil echt afgeraden wanneer je PCOS hebt... ik kreeg bij mijn zoontje idd de Mirena spiraal..deze na 2 maanden ook weer verwijderd...wij gebruiken gewoon niets en zien wel ;) maar de pil is echt rotzooi...

16. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Tja ik deed het briljant op de diana pil (geen overbeharing, geen pukkels en gewicht redelijk stabiel). heb hem geslikt van mijn 14e tot mijn 27e. daarna helaas MMM maar inmiddels 7 jaar verder en twee gezonde kids. Zit me nu weer te oriënteren op anticonceptie maar ik krijg de diana pil geloof ik nu niet meer wegens alle ophef

17. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Update

Wat heb ik een beroerde eerste pil maand gehad zeg!!!
    Gelukkig ben ik hem gister vergeten, waardoor ik 2 dagen eerder de stopweek heb.

De moeheid is in extreme maten gebleven, wat meer puistjes en het ergste van alles......wat een gigantische somberheid en prikkelbaarheid!
    Dan al mijn symptomen.......afnemen daar is het de 1st mnd te vroeg voor, dus daar ging ik al niet vanuit. Maar jeetje zeg, alles was/is heftiger dan hiervoor!

1ding weet ik zeker, deze pil ga ik dus niet meer slikken!

18. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Hier de Yaz24+4 geslikt. Was voor mij echt de beste optie die er was.
    Ook mijn gyn. raadde de mirena aan, die heb ik 3 maanden gehad en dat doe ik noooooooit meer. Constant bloedingen en enorm felle buik/rugpijn.
    Ik gebruik nu niks (ivm kinderwens) maar ga et erna ook niet meer doen ook.

19. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Mirena spiraal is de beste oplossing voor veel pcossers, geeft minder hormonen af dan de pil en gelijkmatiger.

Er is een fb pagina waar je eventuele vragen mbt tot pcos kunt stellen, deze vrouw heeft erg veel ervaring met pcos (ook de niet leuke kanten), mocht je niet in openbaar willen doen er is een geheime groep op fb daar ben ik zelf de beheerder van, stuur me maar pb als je lid wilt worden (geldt ook voor andere pcossers natuurlijk)

https://www.facebook.com/PolyCysteusOvariumSyndroompcos?ref=ts&fref=ts

Deel Deze Pagina