Ik geef gewoon Calvé. In een portie broodbeleg zit minder zout dan wanneer je kaas of worst geeft, ik zou me daar niet enorm druk over maken. Ik gaf pindakaas toen ze 2,5 of zo waren. Ik heb zelf een notenallergie en was dus erg voorzichtig met spullen die zó allergeen zijn. Zoon is inmiddels zwaar allergisch gebleken voor cashew en pistache, en vindt pindakaas gewoon echt niet lekker. Dochter lust het wel.
Wat een gedoe altijd om wat kinderen op hun brood mogen eten.. Vanaf dat zoon 1 jaar is heeft hij gewoon gegeten wat wij aten, ga niet speciaal voor hem pindakaas of iets dergelijks halen omdat die van ons te zout zou zijn... Bedoel dit niet verkeerd hoor, maar als je niet oppast heb je dadelijk een aparte kast voor je kleine! Hier dus gewoon calve, of aldi merk, of jumbo merk.. net waar ik de boodschappen heb gedaan!
Mijn dochter heeft haar eerste boterham gehad, en ze vond het helemaal niks. Tot nu toe alles wat we haar op brood geven vind ze lekker behalve de pindakaas. Manlief gaat het van het weekend weer proberen. Ik gruwel namelijk alleen al van de lucht.