Zeer goede ervaring Dom. Republiek

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door marissie, 7 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marissie

marissie Actief lid

14 jun 2007
    348
    1
    0
    Wij zijn woensdag terug gekomen vanuit de Dominicaanse Republiek en hebben het heerlijk gehad. Van te voren kregen we best wat negatieve reacties dat wij zo'n verre reis gingen maken met een baby van nog geen 9 maanden. Dus dacht voor de mensen die twijfelen, hier een positief verhaal.

Wij hebben gevlogen met Martin air en hadden comfort class geboekt. Het vliegtuig zat niet vol en personeel heeft wat plaatsen omgezet zodat wij een extra stoel kregen voor Mike. Zaten gezellig met zijn drieen naast elkaar. Stewardessen en purser waren heel erg aardig! Vlucht ging echt super. Ik geef nog bv en heb Mike lekker laten drinken tijdens het opstijgen. Heeft absoluut geen last gehad van het opstijgen. Tijdens de vlucht (9 uur en 20 minuten) heeft hij zo'n twee uur geslapen op zijn eigen stoel. Verder gespeeld, boekjes gelezen etc. Wij hadden ook nog een laptop meegenomen en tiktak dvd'tjes, maar hebben die eigenlijk niet gebruikt.

In de Dominicaanse Republiek geen last gehad van tijdverschil of de warmte. Hij heeft echt genoten! Was alleen maar vrolijk en voelde zich heerlijk. Lekker in zijn luier op het strand spelen en kreeg volop aandacht van al het personeel van ons resort. Hij sliep 's-nachts in een travelcot zodat hij beschermt was tegen muggen. Deze gebruiken we trouwens ook op het strand. Het strand stond vol met parasollen, daar zaten we dus onder. Travelcot hadden we open staan, picknickkleed ervoor en hij kon heerlijk spelen in de schaduw. Wel gesmeerd met factor 50 uiteraard. De petjes die ik had gekocht trok hij steeds van zijn hoofd, dus een witte bandana van mij was uiteindelijk de uitkomst. Af en toe verkoeling zoeken in de zee, slapen in de travelcot. Ging allemaal prima. 's-middags gingen we naar het zwembad, vond hij ook geweldig. Zowel los met papa als in het zwembandje.. Hij was zo ontzettend relaxed, wij hebben echt genoten van onze eerste vakantie met ons gezinnetje!

Op de terugreis zat er maar 83 man in het vliegtuig. Wij mochten kiezen wat we wilden. We konden extra stoelen pakken en kregen een babybascet. Wij hadden een nachtvlucht en hij heeft voor het grootste deel lekker in zijn wiegje geslapen. Daardoor had hij thuis ook geen last van jetlag. Alleen weer ff wennen aan de kou en al die kleren die opeens weer aan moeten bah!

Maar niets dan positieve verhalen dus. Aanraders:
    - De buggy met ligstand en parasolletje. Na het eten viel hij vaak in slaap in de buggy zodat je dan ook nog even een drankje kunt drinken.
    - In ons resort was de room service ook inbegrepen. Toen Mike tijdens lunchtijd een keer lekker in de kamer lag te slapen hebben wij dus lekker roomservice gebeld en op ons zitje buiten gegeten.
    - Kamer beneden aangevraagd van te voren, wel zo handig met buggy.
    - De travelcot.
    - Picknick kleed van Xenos met plasic onderkant, voor op het strand.
    - Verder hadden wij potjes eten, fruit en luiers mee.

Hoop dat iemand hier iets aan heeft. Wij gaan alvast plannen maken voor de volgende vakantie. Willen met camper in Amerika reizen en daar wordt nu ook al negatief op gereageerd, maar wij doen het op onze eigen manier en heb er vertrouwen in dat het weer een fijne vakantie gaat worden.

2. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    en wat was je nu uiteindelijk qua financien kwijt?

3. marissie

marissie Actief lid

14 jun 2007
    348
    1
    0
    Met de comfortclass stoelen erbij waren we zo'n 3300 euro kwijt. Veel geld natuurlijk, maar daar hoef je in principe niets meer uit te geven. Het was ultra all-inclusive dus gebruik mini bar en roomservice inbegrepen. Verder was er 1 keer in de week lobster (kreeft) avond, je mocht zelfs bij je ontbijt champagne bestellen en er waren meerdere restaurants waar je kon reserveren om te eten. Wij zaten in Iberostar Bavaro en mochten ook gebruik maken van de faciliteiten van de naastgelegen resorts van Iberostar. Dus voor wat je er voor kreeg vond ik het niet duur.

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Goed zeg dat het allemaal goed gegaan is. Maar eerlijk gezegt wel behoorlijk aan de prijzige kant voor 2 personen ondanks ultra all-inn.

En heerlijk dat de vlucht ook is goed gegaan. Leuk om te lezen.

Kwebbel

5. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    poeh! Dat blijft ondanks alle faciliteiten een hoop geld hoor.
    Denk dat wij voor 250 euro per week maar weer eens naar zuidfrankrijk vertrekken.

6. marissie

marissie Actief lid

14 jun 2007
    348
    1
    0
    Tsja ik heb het ook niet altijd kunnen betalen en naar een camping is ook erg leuk vind ik! Maar nu lukt het even wel en vond het echt even genieten!

7. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Je hebt groot gelijk hoor. Ik zou het denk ik ook doen als we er het geld voor zouden hebben.

Deel Deze Pagina