Welke plaatsen vallen onder de biblebelt?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door bloem24, 14 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bloem24

bloem24 Actief lid

13 mrt 2009
    365
    0
    16
    haarlem
    De titel zegt het al, maar welke plaatsen vallen onder de biblebelt? Ik wil dinsdag naar de zwaluwhoeve (Hierden, Gemeente Harderwijk), maar volgens mij valt die plaats waar dat ligt er ook onder en aangezien ik geen enkel risico wil nemen :(. Ik heb al op internet gekeken, maar kan het niet vinden.

groetjes bloem

2. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    nou... waarom zou je niet gaan? Je bent toch ooit ingeënt? Zo snel krijg je het niet hoor door naar een dorpje of stadje te gaan.

3. Volgens mij is naar de sauna gaan ook niet echt gangbaar in die kringen waar nu mazelen en rode hond heersen ;)

4. PDaphne

PDaphne Actief lid

2 feb 2009
    193
    1
    0
    De biblebelt loopt van noord-oost Groningen over de Veluwe naar Zeeland.. Denk dat Harderwijk daar idd onder valt maar neem aan dat de mensen die niet ingeënt willen worden ook niet naar de sauna gaan :)

5. bloem24

bloem24 Actief lid

13 mrt 2009
    365
    0
    16
    haarlem
    Ik ben wel ingeënt, maar ben niet beschermt weet niet hoe dat precies zit, maar heb gelezen dat de enting niet heeft gepakt ofzo. Dus de verloskundige heeft uitdrukkelijk gezegd dat ik moet oppassen.

6. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
  7. flowerpower

flowerpower Bekend lid

7 feb 2011
    557
    0
    16
    het kan idd voorkomen dat je wel bent geeent maar dat je lichaam nooit het immuunsysteem op de juiste wjze heeft geactiveerd en dat je lichaam het dus niet meer herkend als zijnde bekend virus. Zelf woon ik in de biblebelt en enkle n=bij direct contact met een zieke kan het overdraagbaar zijn. ik denk idd dat de mensen die hier uit principe (geloofsovertuiging) niet enten ook niet naar de sauna gaan. al zie ik hier ook mensen die niet zouden mogen enten volgen hun geloofsovertuiging maar liever geen risico lopen en toch enten.
    ik heb overigens begrepen dat de mazelen vooral in eerste trimester een groot gevaar oplevert voor de baby.
    wil je echt geen enkel risico lopen niet gaan.
    ik weet niet zeker maar volgens mij is een sauna bezoek ook niet direct goed voor de kleine tenzij je het heel vaak doet en je het gewend bent.

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Bel de Zwaluwhoeve op! Die weten het het beste. Ook i.v.m. je zwangerschap, misschien is sauna nu niet zo'n goed idee.

9. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Volgens mij raak je alleen maar besmet vanuit rechtstreeks contact... en de meeste mensen die niet enten.... gaan over het algemeen niet naar de sauna.

Dus ik zou me niet direct zorgen maken hoor.

10. Minerva

Minerva Niet meer actief

Lol! Dat denk ik ook :)

Ff googlen op "biblebelt Nederland" en dan kijken bij afbeeldingen? Zit vast wel een kaartje van Nederland bij ;)

11. miesemies

miesemies Actief lid

25 mrt 2013
    374
    0
    0
    NULL
    NULL
    en pin je niet vast op de bible belt. Ook buiten deze zone wonen mensen die niet geent zijn. Is alleen de regio waar het veel voorkomt.

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Vooral niet op zondag:D

13. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    Ik denk dat meer mensen NIET ingeent zijn dan wat je weet... het echt niet enkel deze mensen zijn.... ik zou het risico ook niet willen lopen nu ik zwanger ben, maar goed...ik kan gisteren of nou ja, zaterdag ergens gelopen hebben waar zo iemand rond heeft gelopen....het virus bij zich had...je weet het toch niet... nog effe en we gaan nergens meer heen?! Dat is natuurlijk gekken werk... gewoon je ding doen...

En een sauna of uberhaupt naar de Zwaluwhoeve jakkie, moet er niet aan denken al die vieze lichaamssappen van jan en allemaal in hetzelfde bad.... dat is pas vies en onhygiënisch ;)

Deel Deze Pagina