Welke planten tegen katten

Discussie in 'De lounge' gestart door KakieLakie, 9 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Neem dan geen katten zou ik zeggen.
    Gewoon eigen tuin volledig afzetten en volzetten met klimmateriaal.
    Moeten anderen last hebben van de katten van een ander dan? Extra moeten investeren in bepaalde beplanting en dergelijke omdat een ander het zielig vind om zijn katten in eigen tuin te houden? Dat van een ander verwachten, dat is pas kleinzielig.

Knuffelmonster en tuc vinden dit leuk.
  2. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.264
    416
    83
    Dit dus! Wij hebben waar we nu wonen gelukkig geen overlast. Maar in ons vorige huis (tuin) wel. Het is zo ongelooflijk smerig als je met je handen in een kattendrol zit, van andermans kat!
    Mijn dochter ging laatst met school ontbijten bij de burgemeester toen heeft ze gevraagd waarom we wel hondenbelasting en geen kattenbelasting betalen, terwijl er met dat geld niks voor de honden gedaan word. Wij zijn verplicht poepzakjes mee te nemen en de poep op te ruimen. En die katten kunnen overal maar rondlopen en schijten. Een zinnig antwoord kwam er in ieder geval niet van de burgemeester.

Knuffelmonster, Madelie en tuc vinden dit leuk.
  3. Glass

Glass Fanatiek lid

29 mei 2017
    2.199
    1.056
    113
    Vrouw
    Katten kunnen prima binnen. Een aantal mensen die ik ken hebben hun katten binnenm of hun eigen achtertuin afgezet. Jij wil huisdieren, dan hou je daar rekening mee. Vinden vogels ook wel prettig.
    Hier ook zoveel katten, echt verschrikkelijk. Ik ruim altijd alles netjes op van mijn hondje, en stap dan alsnog in de katten poep. Blegh.

Knuffelmonster, Madelie en tuc vinden dit leuk.
  4. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

10 sep 2015
    1.808
    1.628
    113
    Mijn ervaring is dat niets werkt. Overal bodembedekkers en echt alles geprobeerd. Gingen die krengen op m'n gras lopen poepen. Heb ooit eens in een zeer gefrusteerde bui het met een schepje zo weer in tuin van de katten eigenaar gekieperd. Moest verdikke eerst elke dag m'n tuin controleren voordat mijn toendertijd peuter naar buiten kon.
    Nu verhuist en hier gelukkig geen overlast. Overigens hou ik er bij de beplanting van de tuin geen rekening mee of er misschien planten zijn waar katten niet tegen kunnen. Heb zelfs nooit geweten dat lelies kennelijk niet goed voor ze zijn. Je gaat toch niet eerst van elke plant opzoeken of het misschien gevaarlijk is voor een kat die je niet hebt?

MamaAlice030, JUVE, Madelie en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    De mensen die gaan roepen dat je katten niet binnen kan houden DIE zijn pas kleinzielig. Als je eigenaar van een kat bent dan heb je gewoon je verantwoordelijkheid te nemen voor de buurt en voor je kat..zorgen dat hij geen overlast geeft in de buurt en zorgen dat hem niets overkomt.

Door een kat naar buiten te schoppen, neem je je verantwoordelijkheid niet. Jij weet niet wat je kat steeds uitvreet. Wat hij allemaal onder piest en schijt, bij wie hij naar binnen gaan, waar hij op de auto ligt en krassen maakt, dat hij volière vogels opjaagd en verwond enz.
    En naar je kat: hij kan nu ziektes, verwondingen en parasieten oplopen van soort genoten, vergiftigd raken, verdrinken, in handen van kattenhaters komen, weglopen en aan of platgereden worden.
    Nou, lekker lekker liefhebbend baasje is dat zeg:|

Enigste manier om dit te voorkomen js door hem binnen te houden. Tuin afzetten en dat is z'n plek samen met je huis. Heel simpel. Kan of wil je dit niet doen of wordt je kat ongelukkig? Dan ben jij helaas niet het juiste baasje voor hem of is je huis niet geschikt en zoek je een andere plek voor hem.
    Ik heb katten en die blijven op eigen terrein. Zou me DOOD schamen wanneer hij overlast geeft en zou er kapot van zijn wanneer ik hem van de weg met schrapen omdat hij plat gereden is.

Hier een buurkat gehad die over de balkon balustrade ging. Al m'n plantenbakken omgroef en onder scheet. Het was 1 grote stinkende kattenbak. Hij ging ook bij mij naar binnen. Waar de grote Duitse kattenhatende herder lag:eek: Grote bek van buren, ik mocht m'n balkon niet afzetten want het beest had recht om buiten te lopen en had mijn balkon nodig om naar beneden te gaan.o_O ik moest ook m'n ramen en deuren sluiten zodat haar kat beschermd was tegen mijn hond:confused:
    - nieuwe auto: kat die steeds op dag ging liggen en zit eraf liet glijden. Allemaal krassen.
    - kat die bij buurvrouw naae binnen was geglipt. Kwamen we na een paar dagen achter. Hele zolder onder gescheten en gepiest. Antwoord buren: had je je bovenraampje maar dichf moeten doen..
    - kinderwagen jn m'n achtertuin: helemaal onder gezeken door een kater (voordat ik m'n eigen katten had)
    - achtertuin: allemaal stront onder de trampoline en katten die regelmatig m'n volière vogels aan het opnaaien waren
    - m'n voortuin en die van de buren nu: 1 grote stinkende bende. Overal kqttenstrond wat ook OP de grond en de beplanting ligt. Zelfs op het grind.
    - paar jaar terug kat die overlast bezorgde bij buren met buitenhondwn terecht gekomen. Zal niet uitweiden hoe dit afgelopen is.:(
    - kat voor mn neus aangereden
    Dier heeft nog kronkelend op de weg gelegen voor hij dood ging. Baasje:" dit was kat nr 3 in 2 jaar tijd. Hij heeft gelukkig een goed leven gehad door buiten te lopen" beestje was net 2:|
    Kat nr 1 en 2 konden ze geen afscheid meer van nemen. Die waren bijna 1 geheel met de weg geworden toen ze hem vonden.
    - afgelopen jaren 2 collega's met fiets over de kop gevlogen vanwege een plots overstekende kat onder auto's vandaan. 1 kan niet meer werken.

Neem gewoon als katteneigenaar je verantwoordelijkheid :thumup:
    Net als wat ik met m'n honden doe. Of zou je het ok vinden wanneer ik die de hele dag lekker door de straat laat banjeren? Zouden ze geweldig vinden ipv hele dag binnen. Lekker graven jn de tuinen, plasje hier en daar, dikke drol voor je deur, lekker languit op je loungeset liggen of wanneer je de deur open hebt staan, lekker languit op je bank. Jagend op de ballen van je kinderen, de katten uit de beurt enz. Denk dat ze het heerlijk zullen vinden.:roflmao: gekke is dat dat niet geaccepteerd wordt maar een overal schijtende en pissende kat die de hele dag buitwn loopt moet normaal zijn:confused:

Casara, Inge1984, CroqueMadame en 6 anderen vinden dit leuk.
  6. Novi

Novi Niet meer actief

Wat een kattenfrustraties hier :roflmao:

maartje84 vindt dit leuk.
  7. tuc

tuc Niet meer actief

Ja logisch ook wel als je bedenkt wat voor vreselijke overlast ze geven.

Madelie en Knuffelmonster vinden dit leuk.
  8. Novi

Novi Niet meer actief

Achja je hebt alleen jezelf ermee natuurlijk.

maartje84 vindt dit leuk.
  9. tuc

tuc Niet meer actief

Waarmee?

10. Novi

Novi Niet meer actief

Met die frustraties. Een ander heeft er geen last van. En het is nou eenmaal zo geregeld dat katten vrij buiten mogen lopen. Dus al die katteneigenaren doen niks wat niet mag. Neemt inderdaad niet weg dat het erg vervelend is als je tuin vol kattenpoep zit.

Suzy85 en maartje84 vinden dit leuk.
  11. tuc

tuc Niet meer actief

Ik vind het in elk geval weinig begripvol zo'n reactie.
    Het is wel meer dan vervelend als de tuin vol ligt, en met kleine kinderen ook nog eens gevaarlijk.
    Kokhalzend door je eigen tuin vind ik echt iets anders dan vervelend.
    Dat het mag, betekend niet dat het niet vreselijk asociaal is. En terecht en begrijpelijk dat mensen dan lelies e.d. gaan planten.

Linda86 vindt dit leuk.
  12. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.107
    17.112
    113
    Hoewel ik zelf katten heb (die overigens binnen blijven ;)) en de overlast die katten anderen kunnen geven begrijp, vind ik dit dus níet begrijpelijk.

Lelies zullen katten niet uit je tuin verjagen, het schrikt ze niet af. Wel kan een kat overlijden wanneer aan een lelie geknaagd wordt (en dat overlijden gaat niet op een vredige manier).
    Ik zou absoluut niet van mij buren verwachten dat zij iets zouden planten om mijn katten uit hùn tuin te houden, maar willens en wetens een plant neerzetten waarvan je weet dat die niets doet qua wegjagen maar wel fataal kan zijn voor katten? Dat gaat wel echt heel ver.

Novi vindt dit leuk.
  13. tuc

tuc Niet meer actief

Maar wat moeten mensen dan doen vraag ik mij af? Alle "verjaagtrucjes" werken echt niet. In de zomer niet eens in je tuin kunnen zitten vanwege kattenoverlast maakt een mens echt wanhopig kan ik je zeggen.

Deel Deze Pagina