Onze kleine meid wordt volgende week alweer 3 jaar. Nu heb ik een erg leuke traktatie gemaakt voor alle kindertjes. Maar moet ik de leidsters eigenlijk ook trakteren? Doen jullie dat wel?
Bij ons hebben de leidsters liever niet iets aparts, maar we delen ze hetzelfde uit als de kindjes. Vorige keer cakejes gemaakt....
Wij trakteren wel gewoon voor de leidsters, die horen er tenslotte ook gewoon bij. Wij hebben dit jaar een cake mee genomen en daar waren ze allemaal heel blij mee.
Ik doe het wel, vorig jaar had ik 2 grote blikken gehaald bij de hema. In de ene had ik spekjes gedaan, in de ander allerlei soorten drop. Dit jaar had ik 2 grote dozen celebrations gekocht en daar heb ik een bloem van gemaakt.
Wij hebben de leidsters ook een traktatie gegeven, maar er zijn ook genoeg ouders die dat niet doen bij ons hoor.
Ik doe het wel. Ik weet eigenlijk niet beter, vroeger op de basisschool kregen de docenten altijd een aparte traktatie.
Ik hang er dan trouwens ook een kaartje aan waarin ik ze bedank voor de goede zorg (oid). Vind het wel een goed moment om ze dat op die manier kenbaar te maken. De vorige keer hebben ze allemaal een klein doosje met bonbons gehad. Toen de jongste werd geboren heb ik ze 2 zeepjes met zijn naam er op gegeven.
Ik denk dat ik morgen bij de Hema maar zo'n ouderwetse wekpot met snoep ga kopen. En daar hang ik dan ook een kaartje aan met een lintje met "bedankt voor alle goede zorgen". Is wel leuk toch?
Mijn zoontje tracteerd ook volgende week op het kdv. De kinderen krijgen een disney kerstbal en daarnaast maak ik thomas cake's en ik maak er gewoon een paar extra voor de leidsters.
hier ligt het er maar net aan wat er getrakteerd wordt.. Toen ze 2 werd heeft ze fruitspiesjes getrakteerd. Dat is wat de leidsters gewoon lekker mee kunnen eten, dus dan doe ik niets apart. Als het iets anders wat niet echt geschikt is voor de leidsters (nijntje koekjes ofzo ) dan doen wij er een pak koeken ofzo bij voor de leidsters. Zo ging het vroeger bij ons thuis eigenlijk ook...
Je hebt nu bij het Kruidvat doosjes Merci in de vorm van een kerstboom, die geven wij ze volgende week bij het afscheid.
Ik doe het wel, maar ik maak altijd gezonde traktaties en een paar extra voor de leidsters. Bij ons gaan ze de andere groepen langs, maar ik vind het een slecht voorbeeld om de leidsters opeens chocola te geven. (ben zelf leerkracht, dus weet hoeveel chocola je dan krijgt). Ze krijgen dus gewoon dezelfde traktatie als de kinderen!
Ik heb voor mijn dochter houten doosjes beschilderd (Xenos) en die heb ik beplakt met vilt dingetjes. Ik heb er visjes, engeltjes en vlindertjes van gemaakt. En in de doosjes zitten snoepkettingen en rozijntjes (voor de kleintjes). Voor de leidsters heb ik nu een doosje Celebrations gekocht en heb het allemaal leuk ingepakt in cellofaan met knalroze lint. Ben wel tevreden zo
Heb je misschien een tip voor me qua gezonde traktatie? Ik "moet" binnenkort weer maar ben niet zo'n held wat dit betreft.