wel of geen slaapzak gebruiken onder dekbed?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door hanna76, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Hallo,

Binnenkort gaat ons zoontje in z'n nieuwe bed onder een dekbed slapen. 'Moet' hij dan ook nog in een dunne slaapzak liggen? Of is dat te warm? Hoe doen jullie dit?

Nu slaapt hij in z'n ledikantje in een pyjama, dan een dunne slaapzak en dan nog een dekentje.

Groetjes,
    Hanna

2. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Nee, niet nodig. Is ook te verwarrend. Ik heb mijn zoontje meteen van slaapzak naar dekbed gedaan, en hij vond het alleen maar geweldig. Je moet hem wel goed uitleggen dat hij niet onder de dekens mag kruipen (deed die van mij om te spelen) dat heel erge grote auw is, waar mamma geen pleister voor heeft. Zo heb ik het vertelt, ha ha.

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn zoontje heeft nog 2 nachten zijn (laken)slaapzak aangehad toen hij naar het dekbed ging. Na 2 dagen heb ik hem gevraagd of hij 'm nog aan wilde> Nee, was het antwoord. Duidelijk verhaal.

Maar waarom zouden ze niet onder het dekbed mogen kruipen?

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou het zonder proberen. Mijn jochie slaapt onder een dekbed, en dan meestal alleen een pyjama shirt (en luier/onderbroek) aan, en dan nog voelt hij soms erg warm. Broek alleen als het erg koud is buiten. Met een slaapzak zou hij helemaal te warm worden..

5. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ook Levi heeft de eerste twee dagen een ( zomer ) slaapzak aangehouden omdat hij niet zonder zak wilde, en steeds de dekens van zich af schopte. Na 2 dagen was hij gewend aan het dekbed en kon zijn zak uit

6. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Onze meid slaapt nog in een ledikantje. Ze draagt nog steeds een slaapzak, omdat het voorkomt dat ze de benen over de rand doet en zo uit bed valt. Maar op zich gaat ze zelf keurig onder de dekens liggen. Dus als ze naar een groot bed verhuist, zou ik haar geen slaapzak meer aantrekken.

7. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Hmm sorry maar er kan niks gebeuren hoor. nu ze gewoon zelf kunnen bewegen en zelf beseven dat ze het warm of benauwt krijgen als ze lang onder de dekens liggen. dat is zo als ze baby zijn.

maar neem aan dat je zoontje 2 a ouder is. want je mag het pas gebreuken bij 2 en ouder

8. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Hier slaapt dochterlief nog steeds met slaapzak in haar grote bed. Ze wil niet zonder en aangezien ze in haar slaap vaak draait ligt ze toch vaak zonder dekbed en vind ik het ook wel een fijn idee.

9. moorske

moorske Actief lid

4 jan 2008
    479
    0
    0
    Nova ligt nog in het ledikantje, nu heb ik ook nog een dekbed daarvoor wat ik ga gebruiken als het wat kouder gaat worden!
    oefenen nu tussen de middag met slapen zonder slaapzak (ze trekt hem toch al zo vaak uit haha..)
    ze blijft best goed onder de dekens liggen, dus dan kan ze over een tijdje zonder slaapzak onder het dekbed, lijkt me trouwens ook wel wat lekkerder liggen hoor zonder slaapzak!

10. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Hij is inderdaad 2 1/2 maar, hij kruipt altijd helemaal naar beneden toe. Straks valt hij daaronder ineens in slaap. Ik neem liever geen risico;)

11. truus1980

truus1980 VIP lid

26 sep 2007
    6.259
    2
    36
    Bij Emmen
    Ik zou zonder slaapzakje in bed leggen. Beide lijkt mij te warm.

Lars slaapt nu al een tijdje zonder slaapzak onder een dekbedje. De eerste paar nachten kroop hij op de deken. Nu blijft hij er lekker onder liggen.

12. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Onze zoon krijgt straks als het kouder wordt een dekbedje, maar krijgt daar nog wel een zomerslaapzak bij aan.
    Hij ligt namelijk echt NOOIT lang onder de dekens en denk straks bij het dekbedje ook niet en dan heeft hij het echt te koud en wordt wakker.
    Pas als hij er echt onder blijft liggen of het dekbed echt zelf over zichzelf heentrekt gaat de slaapzak de deur uit.

Wel hebben wij de slaapzak al achterstevoren aan bij hem, want hij trok hem steeds zelf uit in zijn ondiepe slaap en dat was niet handig voor hem en ons haha!

13. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Bedankt voor jullie reacties! Ik denk idd. dat wij dan meteen maar zonder slaapzak doen. Mocht het nou zo zijn dat hij elke keer niet onder de dekens ligt, dan kan een slaapzakje nog altijd.

14. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Hier altijd in een slaapzak geslapen, wilde nooit een deken over. Nu sinds enkele weken in een peuterbedje en hij slaapt nu sinds de eerste dag gewoon onder een dekbedje.
    ****Was ook wel een beetje bang dat hij er onder zou kruipen.... Kan ze niks overkomen als ze in slaap vallen onder de dekbed????

15. Bri

Bri Niet meer actief

Geen slaapzak ;het leuke van het grote bed is juist dat hij er zelf uit kan komen. en dat lukt niet met een slaapzak aan.
    bovendien wilde hij de laatste maanden in het ledikant ook geen slaapzak meer aan; dat had hij zelf bedacht.

In het begin maakte ik zijn grote bed ook 'laag' op; dus met lakens en dekens (en later dekbed) voor een groot deel onder de matras, zodat hij nooit heel ver onder de dekens terecht kon komen. Op een gegeven moment had ik ook wel door dat hij er niet zomaar onder schoof, dus nu maak ik hem een stuk hoger op.

16. zwelgje2000

zwelgje2000 Actief lid

9 jun 2009
    224
    0
    0
    Leerkracht
    Brabant
    Hier sinds 2 nachten met dekbed. Ze lag vanmorgen bovenop haar dekbed (en sliep nog)....En het had gevoren.....:)
    Ik heb haar voor vanavond een dun zomerzakje aangedaan, ben benieuwd hoe ik haar morgenochtend aantref.
    Wil wel van de zak af.

17. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Zo doen wij het ook, aangezien mijn zoon maar 5 tellen onder zijn deken blijft liggen want hij draait veel in zijn slaap.
    Gewoon dun zomerslaapzakje eronder.. En als het echt nog kouder word doe ik hem ook gewoon een winterslaapzak aan.
    Pas wanneer hij echt snapt onder de dekens te blijven of ze zelf weer weet te pakken dan gaat de slaapzak uit.

Deel Deze Pagina