Welke playmobil voor jongens?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door iMoeder, 10 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Mijn dochter is echt fan van playmobil. Ze speelt er uren mee. Nu is mijn jongste ondertussen 4 en wil nu ook graag playmobil. Maar dan niet de playmobil die zijn zus heeft (prinsessen, paardenstal en winkelcentrum). Maar playmobil voor jongens. Ik ben dus aan het rondkijken maar er is zoooooveel keuze. Aan m'n zoon zelf vragen heeft ook geen zin want alles wat ik laat zien roept hij 'die wil ik!!'.

Dus vandaar mijn vraag. Wat zijn leuke speelsets voor jongens? Ik vind het leuk om van 1 serie meerdere dingen te kunnen kopen / cadeau te vragen. Zodat het steeds uitgebreid kan worden. Dus daarom wil ik graag een keuze maken.

2. princess79

princess79 Bekend lid

17 mrt 2011
    902
    68
    28
    Vrouw
    Onze jongste (3,5) heeft pas z'n eerste playmobile gekregen. Helikopter met 2 piloten en een gewonde op een brancard.
    Dat is hier dus echt een succes.

3. veense

veense Niet meer actief

Brandweer
    Politie
    Piraten
    Ridders
    Dierentuin

4. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.214
    4.516
    113
    Hier zijn de playmobil summerfun dingen populair, camper, fietsen, surfplankjes, speedboot met trailer en auto.

Is ook leuk voor je dochter denk ik.

5. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Wij hebben voor onze zoon:
    Piratenschip
    Cruiseschip
    Camper
    Helikopter
    Ambulance
    Politieauto's en trailer en uitbreidingen
    Kinderboerderij
    Brandweerauto's met uitbreidingen
    Vliegtuig
    Politiebureau

Vooral de brandweer en politie zijn in trek.

6. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Wij hadden voor de jongens:
    - dierentuin
    - ark van Noach
    - vuilniswagen / kraan / veerpont / kiepwagen / vrachtboot. We hadden een zak met van dat schone lichte zand, dat werd gecombineerd met de vrachtwagens en de boten. Erg leuk.

Ridders hebben we hier nooit echt mee gespeeld.
    Daarnaast had ik als kind de speeltuin, camper, speedboot, veel huisraad.
    Eigenlijk werd de gewoon de hele woonkamer vol gebouwd en speelde iedereen met alles ;)

Mijn neefje heeft trouwens het ziekenhuis, brandweer, politie en reddingshelikopters. Die speelt de hele dag dat er ongelukken gebeuren, de politie en de brandweer de slachtoffers redden en dan naar het ziekenhuis brengen.
    Vind hij helemaal geweldig!
    Hij heeft ook het grotere kasteel e.d., maar daar speelt hij niet echt mee. Hij vind het dan vooral leuk om met die schietdingen pijlen tegen ons aan te schieten :p

7. Boommm

Boommm Niet meer actief

Mijn buurjongens zijn dol op hun Piratenset haha

8. kadootje

kadootje Actief lid

9 jan 2010
    471
    170
    43
    Hier is de brandweer(kazerne), politie en ambulance een al jaren groot succes...playmobil city action

9. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

2 jul 2012
    2.271
    1.099
    113
    Wij hebben er ook meerdere maar de ultieme favoriet is de vuilniswagen met kliko's. Tsja... Haha!

10. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Hier was de jongste op die leeftijd helemaal gek op zijn Jake en de Nooitgedacht piraten Playmobil, volgens mij is dat van Disney Junior ofzo. Maar de dierentuin versies deden het hier ook altijd erg goed.

11. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.024
    6.768
    113
    zuid-holland zuid
    Als eerste was de brandweer auto en de safariauto in trek bij mijn jongste zoontje. Toen hij 2,5 was deed hij niets liever dan poppetjes en spullen in en uitladen en rondrijden. Nu is hij 3,5 en speelt hij vooral gevechten na tussen poppetjes, met piraten en ridders. We hebben een kasteel en de piratenboot.

12. sydneys

sydneys Niet meer actief

Auto's, garage, carwash en tankstation zijn hier in.
    Brandweerwagen is favoriet en hij wil een brandweerkazerne.
    Van die werkvoertuigen vind hij ook geweldig. Vrachtwagen voor groot transport, kiepvrachtwagen, graafmachine, vuilniswagen, stratenveger, tractor.
    Politieauto's ook maar met het politiebureau speelt hij helemaal niet. Misschien daar nog wat te jong voor. Hij is tot nu toe nog niet voor het kleinere geprul.

13. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.449
    1.130
    113
    Eerst de speeltuin en de boerderij. Nu vooral de politie, brandweer, auto met aanhanger en boot. En het huis vindt ie ook erg leuk en herkenbaar

14. tuc

tuc Niet meer actief

Mijn zoontje heeft het ridderkasteel, dat vind hij helemaal super. Maar speelt ook heel graag met de vakantiesets en het prinsessenkasteel van zn zus. Dat laatste gebruikt hij om de prinsessen gevangen te zetten:D, dat dan weer wel.

15. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.039
    3.864
    113
    Vrouw
    Thuis
    Mijn jongste zoon speelt graag met de speeltuin op de opvang, dat wordt dan ook zijn eerste set met de feestdagen.

16. kadootje

kadootje Actief lid

9 jan 2010
    471
    170
    43
    Ze hebben hier ook 2 zwembaden van summerfun, zet ik met mooi weer ook buiten....kunnen ze uuuuuren mee spelen ...

17. jojo85

jojo85 Fanatiek lid

14 okt 2012
    1.160
    497
    83
    Wij hebben mijn zoon met zijn vierde verjaardag een groot ridderkasteel gegeven. Speelt hij heel vaak mee. Haalt t wel regelmatig weer uitelkaar. Alle kinderen die langs komen zijn er niet weg te slaan. Inmiddels heeft hij ook wat dingen van country ofzo erbij. Maar goed dat is dan toch van verschillende lijnen.

18. Suusjeee

Suusjeee Actief lid

16 jan 2013
    238
    24
    18
    Hier is het cruiseschip, de vuilniswagen, de camper en het zwembad een succes bij onze zoon. De dinosaurus set speelt hij niet mee.

19. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Hier wordt het meest gespeeld met de politie spullen, het huis, het ziekenhuis, het zwembad en het aquarium

20. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.260
    1.165
    113
    Mijn zoon houdt meest van de hulpdiensten ;), brandweer, ambulance...
    En sinterklaas :D met zijn stoomboot.
    Nu wil hij nog graag het aquarium.

De piraten en ridders liggen hier veel stof te vangen :rolleyes: (maar ik moet bekennen dat de prinsessen, ondanks aanwezigheid van 2 dames in huis, ook niet echt aangeraakt worden...)

Deel Deze Pagina