Welke pop (1,5)

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Liza28, Dec 17, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

Apr 24, 2012
    1,229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Dames, dit topic is vast al 10000x geopend maar kan het niet terugvinden en dus toch maar een nieuw :)
    We willen onze dochter van 18 maanden volgende week met kerst een pop geven..Ze begint poppen namelijk nu helemaal prachtig te vinden.. Maar wil graag jullie mening.. Hoef geen hele dure merkpop die kan huilen, poepen, plassen, lopen, praten etc. Een leuke pop om mee te beginnen.. Wel graag ervaringen.. Is een pop met tutje leuk? Of wel eentje die kan huilen? Welke pop hebben jullie en wat kost die? Ik hoor het graag :)

2. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Onze jongste kreeg voor haar tweede verjaardag een babyborn met slap lijfje. Ze kan geen speentje in, maar wel haar oogjes dicht. Dat vindt onze dochter namelijk heel leuk. Onze oudste heeft altijd een pop gehad met speentje, dat vond zij juist erg leuk.

En het moet hier een kaal popje zijn. Als een echte baby dus. Naar poppen met haar wordt niet omgekeken.

3. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Ik hen paula reina gekocht. Ze had hier ook wat zachte poppen maar speelde niet mee. Deze kleed ze aan, gaat in bad samen en geeft eten maar is nog steeds geen poppen meisje
    Kostte 12 euro is realistisch en ruikt naar vanille.

Voor mij was uitgangspunt geen prijs maar het realistsch zijn, 30-35cm, niet interactief en vrindelijk in gezicht.

4. tompoes

tompoes Bekend lid

Oct 12, 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Hier ook kale badmutsen :D poppen met haar raken in de klit en dat vind ik echt zonde/jammer. Hier gewoon een simpel popje van Zeeman van nog geen 6 euro en daar speelt ze nu al ruim een jaar mee.

5. caat

caat Fanatiek lid

Sep 5, 2012
    1,195
    1
    36
    Hier een poppenmoeder die er ondertussen al verschillende heeft. Ze heeft er 2 van babyborn met alles er op en eraan (tweedehands overigens), 3 hele kleintjes van stoffen lijfje (zeeman, die sleept ze overal naartoe) en van oma's heeft ze van de sint twee hele simpele popjes gehad van een middelgroot formaat (veeeeel handiger dan de grote babyborns) die ze makkelijk kan dragen. Ze vind het prachtig dat er een speentje en een flesje bij zit. Volgens mij heeft mijn moeder die van haar bij de hema vandaan, deze pop spreekt een paar zinnen en huilt en lacht. De andere is er eentje zonder geluid en geheel van plastic, deze kan ze mee in bad nemen en dat is hier ook een grote hit:D

Ik zou vooral een niet een heel erg grote pop pakken, de middenmaatjes tillen hier veel beter. En spulletjes erbij: niet te klein ivm verstikkingsgevaar! De hele plastic poppen zijn veel handiger, je kan ze beter schoonmaken en ze kunnen mee in bad eventueel. veel veelzijdiger! Hier geen poppen met haar, op mijn werk deden we dat ook altijd kortknippen ivm in mond stoppen, hygiëne en verstrikt raken rond de vingertjes. Gewoon een lekkere kale dus

6. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

Jun 22, 2013
    1,507
    202
    63
    Female
    Zeeland
    Hier een zacht lijfje, maar plastic (kaal) hoofdje, voetjes, handjes. Het duimpje kan in de mond, oogjes kunnen dicht en er zitten een paar geluidjes op. Het is een heel handzaam formaat en door het zachte lijfje niet te zwaar om overal mee naartoe te slepen (of mee naar bed te nemen!). Er zit ook nog een mutsje bij wat op en af kan.

Voor een eerste pop zou ik voor een goedkoop exemplaar gaan, zo simpel mogelijk. Die van ons kostte rond de 10 euro!

7. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

Apr 24, 2012
    1,229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Thanks! Was nu aan het kijken naar die zachte pop van Baby Born met tutje.. Want dat vindt ze wel bijster interessant.. Die was ong. 30cm is dat wat je bedoeld met klein/middelgroot? Of is dat nog te groot?

8. Loki09

Loki09 VIP lid

Oct 2, 2009
    7,631
    2
    38
    Brabant
    Hier 2 poppenmeiden dus een hele verzameling inmiddels ;)

Favoriet is hier de babyborn mini (zacht lijfje 32 cm) en de babyborn interactief (niet zo zeer om het interactieve maar vooral door het speentje ;), 43cm) en sinds sinterklaas ook de baby awake (35cm), vooral omdat deze een bekertje met rietje heeft ipv een fles ;).

Jongste (1,5jr) sleept overigens ook graag met de grote zware pop, maar die zou ik niet als eerste voor zo'n ukkie gekocht hebben normaliter ;)

9. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,035
    6,139
    113
    Happyland
  10. caat

caat Fanatiek lid

Sep 5, 2012
    1,195
    1
    36
    ja 30 is wel middelgroot. veel groter is echt niet handig nog.

11. caat

caat Fanatiek lid

Sep 5, 2012
    1,195
    1
    36
    de annabell is leuk en mooi formaat, ik had hem ook bijna gekocht!! maar mijn moeder heeft dus bijna dezelfde gehaald bij de hema voor 10 euro. scheelt wel dus erg in prijs. ze heeft een paar dure poppen, maar loopt het meest met die van de zeeman voor 8 euro:D

Share This Page