mijn zoontje krijgt een nieuwe kamer omdat hij in oktober naar school gaat. Zijn bed gaat naar mijn dochter (vond het achteraf toch een meidenbed). Mijn man gaat zo`n boomhut bed maken dus dat moet wel als het een beetje lekker weer is dus we willen dat ergens juni/juli wel doen. Maar dan is mijn dochter nog maar 20 maanden en ik vind het nog een beetje te jong voor een peuterbed. Dus vroeg ik me af hoe oud jullie kind was
Hier was ze net 2 en het ging prima! Het is wel een bedje van ikea met zo'n hekje ervoor. De eerste avond kwam ze er continue uit maar dat was daarna al gauw over. Tip voor als ze over gaat naar haar nieuwe bed, betrek haar erbij en haal samen het ledikant uit elkaar. Hebben we hier ook gedaan nadat ik de tip had gekregen
Mijn oudste was 18 maanden en dat ging meteen goed! We hebben zo'n peuterbed van Ikea, met zo'n bedrekje ervoor.
Mijn dochter was ook pas 18 maanden toen ze naar het grote bed ging. Het ging eigenlijk meteen heel goed. Tuurlijk kwam ze er in het begin nog wel uit, maar vrij snel was dit over. Toen haar nieuwe kamer klaar was heb ik haar laten kiezen. "Wil je in je eigen bedje of in het nieuwe grote bed." Natuurlijk koos ze voor het nieuwe bed.
Mijn zoontje was 22 maanden toen hij in een peuterbedje sliep. We hadden aan de ene kant van de kamer het ledikantje en aan de andere kant het peuterbedje. Zo kon hij eerst even wennen en daarna sliep hij erin als hij zijn midagslaapje deed en al snel is het ledikantje naar de babykamer gegaan. Hij voelde zich helemaal stoer zo'n groot bed
iets voor zijn 2de verjaardag. heb er wel de eerste 2 weken een grote badhanddoek opgerolt en die onder het hoeslaken aan de rand van het bed gelegd. omdat hij de eerste nacht eruit was gevallen (gelukkig hadden we het matras van het ledikantje op de grond gelegd
Bij ons zijn ze van het ledikantje naar het peuterbed gegaan met de 12 maanden. Lianna moest plaats maken voor Yosyp en hij weer voor Jorja. En toen Jorja 12 maanden was, krijste ze de longen uit d'r lijf omdat ze persé uit het ledikantje wilde. Ze hebben overigens geen van drieën overgangsproblemen gehad.
Mijn dochter met 17 maanden naar een éénpersoonsbed en voor mijn zoon ben ik nu ook al vast aan het kijken voor een anders bed. Hij zal als hij 17 maanden is ook overgaan naar een éénpersoonsbed.
Finn was 21 maanden. Het is eigenlijk altijd wel goed gegaan. Alleen als hij ziek is komt hij er heel vaak uit. En soms om een uur of 6/7 komt ie bij ons liggen, maar dat vind ik niet erg. Dan is het haast tijd om er uit te gaan.
Hallo, wat was bij jullie de reden om over te gaan tot een peuterbed? Want zonder de komst van een nieuw kindje of halsbrekende uit-ledikant-klim-toeren, zou ik niet weten waarom. Ben benieuwd. Mijn zoontje is nu 19 maanden en slaapt nog prima in ledikantje, vandaar.
Hier inderdaad i.v.m. de komst van de tweede. Zij zal wel iets langer in het ledikantje blijven liggen. Zij hoeft geen plaats te maken voor de derde
Mijn oudste is afgelopen december over gegaan naar een groot bed (dus geen peuterbed, geen hekjes) ze was toen 19 maand. Dit is geweldig goed gegaan, boven alle verwachtingen uit
mijn dochter ging met 17 maanden over omdat ze zichzelf steeds klem draaide in het ledikant. Is vanaf dag 1 goed gegaan
Hier met 19 maanden, ging ook gelijk goed. Hij komt nog steeds zijn bed niet zelf uit, blijft netjes liggen of gaat zitten spelen in bed (hij is nu 2jr en 3mnd) Bij ons was de komst van de 2e idd ook de reden.