deze vakantie nemen we de dochter van mijn zusje mee (7 jaar). Mijn dochter (10, dan 11) en zij willen in een eigen tent slapen. Omdat wij altijd rondreizen (+/- 5 weken) lijkt het ons handig dat het een pop-up tent is. Wij moeten nml de vouwwagen ook al opbouwen (hoewel dat ook in 15 minuten klaar is). Nou zagen we dat de ANWB de coleman galiono 2 als beste heeft getest, maar het lijkt ons op internet zo klein voor 2 luchtbedden. Heeft iemand ervaring met deze of andere pop-up tenten (weerbestendigheid is belangrijk voor ons. In Kroatië en Italië kan het waaien en hozen.
Mijn ervaring is dat de 2 persoons popuptentjes veel te klein zijn voor 2 luchtbedden en dus ook niet genoeg waterdicht... de regen kwam via de zijkanten naar binnen omdat de matrassen tegen de wanden in het tentje gepropt lagen. Mijn tip is dus om voor een 3 persoons tentje te gaan of om helemaal niet te kamperen.
https://www.decathlon.nl/p/pop-up-tent-2-seconds-3-fresh-black-i-3-personen-wit/_/R-p-142651 Goede en fijne tent. Geen enorme storm meegemaakt. Komt erg goed uit de anwb test.
Ja de fresh en Black had ik ook gezien! Daar zijn jullie dus tevreden over? Mijn onderbuik gevoel over het niet passen klopt dus! Hier in de buurt geen winkel waar ze deze verkopen, heerlijk dat ik het hier kan checken!
Klopt idd, in een tweepersoonstentje passen geen 2 luchtbedden. Wij hebben er wel zo eentje, een hele goedkope van een tientje of zo, een keer in een lollige bui gekocht. De jongens slapen er alleen in als het gegarandeerd mooi weer blijft. Verder slapen ze bij ons in de camper.
Ik vind het vooral rot dingen om ze weer ingepakt te krijgen. Zou eerder voor een iglo tentje gaan, iets meer ruimte en ze zijn ook zo opgezet.
Wij hebben een driepersoonstentje van de Decathlon wat je op kunt blazen. Heel handig ding, 2 jaar geleden in de uitverkoop gekocht. Inderdaad, niet geschikt voor 3 personen, maar dat was toch niet onze bedoeling. We hebben er toen 50 Euro ofzo voor betaald, normaal was hij duurder. Even gezocht op de site, maar ik zie hem er niet tussen.
Die pop up tentjes zijn ook makkelijk weer in te vouwen hoor, gewoon even op youtube opzoeken, hebben wij vorig jaar ook gedaan (wij hadden een tentje van mijn schoonouders mee als speeltent voor de kinderen )
Veel luchtbedden zijn 70cm breed. 2 persoonstentjes vaak maar 120/130 cm breed. Dus gaat het nooit passen 2 matrassen in 1 klein tentje. Dus altijd een 3 persoons nemen als je er 2 matrassen in kwijt wil. De decathlon tenten schijnen prima te zijn. Maar ook lidl en aldi hebben prima tentjes