Wat eten jullie onderweg?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door luca75, 16 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Wat eten jullie onderweg naar vakantie als je lang moet rijden.

De eerste dag neem ik broodjes mee en eten we s avonds bij de europabrucke in Oostenrijk Mc Donalds. De tweede dag kopen we wat bij een tankstation tussen de middag.

En jullie?

2. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Neem altijd broodjes mee, krentenbollen, appels oid en drinken.
    Vaak ook wat cheese dippers en bifi worstjes oid. Daarnaast een trommel snoepjes.

3. tuc

tuc Niet meer actief

Bij een overnachting eten we gewoon op de tussen camping. Zorg dan dat ik spaghetti oid voorbereid heb.
    Als we zonder overnachting rijden dan rijden we zo'n 13 uur. Rijden laat in de avond weg, s nachts eten we vrijwel niks. Halen s ochtends bij een stop croissants oid. En dan rond de middag meestal op de camping.
    Voor de kinderen gaat altijd hun yumbox mee met in elk vakje wat anders: snoepjes/koekjes in 1 vakje, fruit, groenten, crackers enz.

4. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik smeer wat broodjes voor in de ochtend, neem fruit mee en wat snoep.
    Lunchen doen we onderweg in een restaurant en als het goed is kunnen we avondeten bij onze eerste stop.
    En bij het tankstation even een ijsje, bakje koffie etc.

5. Ffion

Ffion Fanatiek lid

23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Wij rijden altijd alles in 1 dag, zo’n 1000 km. We vertrokken dan zo rond 03.00 uur ‘s nachts.

We hebben altijd een koelbox mee en omdat ik op vakantie per se wil ontbijten met mijn suikervrije muesli neem ik dat van huis mee. In de ochtend als we stoppen voor het ontbijt eten we dan dus muesli en/of belegde bolletjes die ik al gesmeerd heb.

Verder neem ik altijd mee: een paar in reepjes gesneden paprika, kleine krentenbolletjes, fruit, snoepjes en als lunch heb ik altijd pannenkoeken met poedersuiker.

6. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    Broodjes tot Oostenrijk savonds eten we daar..Dit jaar blijven we 2dagen in Oostenrijk ivm files van voeig jaar..dus gooi een zak broodjes in de caravan en s avonds eten we weer daar en de 3e dag is het 300 km ongeveer eten we onderweg ergens wat

7. kleinepien

kleinepien Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Hier ook broodjes, koekje, knijpfruit, snoepje in de auto. En als we ergens overnachten, gaan we ter plekke uit eten (niet sjiek ofzo, iets van pasta, pizza of schnitzel met friet).
    Op de terugweg hetzelfde.

8. Bloempje01

Bloempje01 Fanatiek lid

10 dec 2012
    1.034
    418
    83
    Vrouw
    Wij rijden altijd +\- 700 km naar vakantie bestemming. Ik neem nooit iets mee van thuis. Kopen altijd alles onderweg bij wegrestaurants/tankstation. Belegde broodjes, snoepjes, koffie, drinken. Heb het verschillende jaren gedaan dat ik een gevulde tas vanuit thuis meenam, en uiteindelijk op bestemming aangekomen lag de tas nog steeds onaangebroken in de auto. Wij vinden het gewoon ‘gezellig’ om onderweg lekkere dingen te eten / mee te nemen. Dat is voor ons het echt begin vd vakantie gevoel.

9. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Broodjes, cheesedippers, kleine yoghurt of kwarkjes, gekookte eieren, snoepjes
    Voor te drinken vooral water, maar ook fles cola.
    S avonds is het eigenlijk vaste prik om mac donalds te eten, maar aangezien t vorig jaar best in de soep liep qua tijd, zorg ik dat ik in geval van nood ook een pan spaghetti kan maken op de camping.

10. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Altijd bolletjes gebakken ei en krentenbollen mee verder wat snoep appels en een bus pringles. Onderweg vaak koffie en taart en bij overnachting eten w de avond in een restaurant en zonder overnachting de 1e avond in het huisje altijd rijst met goulash. Lekker makkelijk in 15 min klaar na een dag reizen.

11. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.487
    113
    Belegde zachte bolletjes, krentenbollen, koekjes, blokjes kaas en worst, snoepje, appels/bananen, thermoskan met koffie, groot pak water. Voor als we >500 km moeten rijden. Als we minder ver hoeven te rijden nemen we bijv. Alleen broodjes of wat fruit mee afhankelijk van het tijdstip van vertrek. We halen onderweg ook nog wel iets, een ijsje of wat koude frisdrank, en avondeten kook ik niet na een dag in de auto dan gaan we uit eten.

12. mapepejo

mapepejo Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.593
    541
    113
    Wij rijden meestal ongeveer 10 uur (stops niet meegeteld, dus wel langer onderweg.) in 1x.

Wij nemen brood, eierkoeken, peperkoeken en knijpzakjes fruit mee. Ook nog wat snoepjes en koekjes. Voor de kinderen pakjes drinken en voor ons ieder 3 flesjes drinken en 2 grote flessen water. Bij stops van een tankstation kopen we soms ook nog iets als we dat lekker vinden of als we door de voorraad heen zijn.
    Wij rijden 's nachts, dus zijn we rond het avond eten wel op onze bestemming en dan eten we daar iets.

13. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    Bolletjes, koekjes, snoepjes , fruit. En drinken nemen we ook mee. Net als het eerste kopje koffie.

Onderweg vullen we onze koffiebekers weer. En ligt eraan of we ergens zin in hebben dan halen we dat. Zo doen we wel ontbijten onderweg of lu chen. Avond hebben we meestal geen zin meer in eten. Je zit tenslotte de hele dag op je kont en beweging is ver te zoeken echt honger hebben wedan niet. Miss nog een bolletje of zelfs gewoon een ijsje vinden de kinderen niet erg ....

14. Tuttebella

Tuttebella Niet meer actief

Broodjes etc kopen we onderweg. Vind van die vieze kleffe broodjes die sochtends al gesmeerd zijn heel vies.

Om te snoepen neem ik rozijntjes, appels, knijpfruit, mini krentenbollen, biscuitjes wel mee. Maar vaak kopen we wat bij tankstations.
    Lunchen/ontbijten/avondeten doen we bij la place acbtige dingen langs de snelweg.

15. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Wij picknicken ergens onderweg. Ik smeer geen broodjes vantevoren dat vind ik ook vies... maar in het verleden is het meerdere keren mislukt om rond lunchtijd een plek te vinden die smakelijk uitziende vegetarische broodjes verkocht... dus daar vertrouw ik ook niet meer op. Gezellig de picknicktas mee, komkommertjes en tomaatjes, blokjes kaas, fruit.
    Als we rond etenstijd bij het hotel aankomen eten we daar, anders eten we ergens bij een Mac, in de vakantie mag dat een keer.

16. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Ik neem meestal ook zelf belegde bolletjes mee en natuurlijk fruit. Andere kant en klare etenswaren (sultana, snoepjes, krentenbollen etc..) Alles gaat in een koelbox.

Reden dat ik alles zelf meeneem is dat we vegetarisch zijn en ik de broodjes meestal niet lekker vind over de grens. Daarbij willen ook niet teveel tijd steeds kwijt zijn aan stoppen. Ik koppel het stoppen ook het liefst aan het tanken. Uiteraard kopen we wel extra eten als we zin hebben en koffie is natuurlijk ook een must! 's avonds eten we wel in een (weg)restaurant of op onze bestemming.

17. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Ik lees wel eens op het camperen in frankrijk forum. Daar lees ik dat mensen kippenvleugeltjes meenemen. Gebraden gehaktballetjes enz. Maar hier valt dat wel mee dus.

18. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.010
    2.373
    113
    Broodje ei! De reis is niet compleet zonder een broodje ei. Vorig jaar kon het niet ivm het eierdrama. De r(ei)s was echt niet hetzelfde :oops:

Mamavanvier95 vindt dit leuk.
  19. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.269
    25.739
    113
    Voor onderweg heb ik dan altijd broodjes bij me, voor de lunch. Verder nog een overlevingspakketje, zoals wat lekkere koeken, dropjes, bifiworstjes en appels en/of bananen. Voor man en mij een thermoskan koffie en een fles water en de kinderen hebben in hun rugzak ook wat eigen versnapperingen, zoals water en wat snoepjes.
    Dan kan het zijn dat we onderweg nog een ijsje kopen en avondeten doen we bij in het novotel.

Meestal heb ik genoeg bij me, om een dag later ook nog wat in de auto te kunnen snacken. Maar de broodjes zijn dan op of gooien we weg en dan kopen we wat onderweg voor de lunch.

En bij aankomst op het vakantieadres gaan we meestal snel boodschappen doen en eten we iets makkelijks, zoals pasta.

20. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.609
    8.359
    113
    Vrouw
    Ik neem vaak een gasbrandertje, pannetjes, waterflessen, olie, eieren en peper en zout mee. Als er weinig wind staat maak ik wat gekookte of gebakken eitjes. Komen we langs de supermarkt dan haal ik dr wat ham bij. Staat er teveel wind dan eten we krentenbollen of broodjes met vers beleg.

Deel Deze Pagina