Wanneer beginnen jullie met inpakken voor de vakantie?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door CiDa84, 17 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CiDa84

CiDa84 Bekend lid

13 aug 2014
    552
    55
    28
    Dat vraag ik me eigenlijk gewoon af! Wij gaan a.s. Zaterdag en heb al best heel veel klaar staan. Hou er van om een beetje ontspannen weg te gaan en het huis netjes achter te laten. Dus wat kan, is eigenlijk al gepakt en verder heb ik een lijst met alles wat nog (mee) moet. Hoe doen jullie dat?

2. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Zelfde :) Ik pak een week van tevoren in het weekend in wat al kan en ga rekening houden met de was. Dag van tevoren laatste dingen.

Nu is dit ook wel omdat ik doordeweeks met werken etc geen tijd heb en afronden op werk ook altijd stress is. Dus dubbelstress heb ik geen zin in haha

CiDa84 vindt dit leuk.
  3. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.467
    3.913
    113
    Vrouw
    Avond van te voren. Ik heb de spullen altijd zo ingepakt en pak liever alles in 1x, dan dat ik telkens iets pak.

CiDa84 vindt dit leuk.
  4. zigzag

zigzag Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.970
    686
    113
    Vrouw
    De week ervoor ga ik al kijken hoe ik uitkom met fruit etc (thuis komen en verwelkomd worden door een schaal met fruitvliegjes boven op rottende tomaten of nectarines o.i.d. staat niet op mijn wensenlijst). Verder bedenk ik ook al welke kleren ik mee wil nemen zodat die kleding de laatste week niet gedragen wordt of ik plan nog een extra wasje zodat e.e.a. op tijd droog is en mee kan.
    Ik probeer altijd de dag voor vertrek het koffer dicht te gooien. De laatste keer lukte dat niet en heb ik op de laatste dag het koffer pas gevuld maar alles lag wel al klaar in stapeltjes. Ik gebruik een lijstje. Alles wat me nog invalt dat mee moet of dat nog gedaan moet worden voor vertrek komt daarop te staan en wordt afgevinkt.

CiDa84 vindt dit leuk.
  5. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik pak 1 dag van tevoren in. Een week van tevoren vind ik helemaal niet handig omdat ik dan vanalles nog nodig heb. En inpakken is zo gepiept, binnen een uur ben in wel klaar.
    Ik zorg wel dat ik ong een week van tevoren alles in huis heb wat mee moet, zoals luiers oid.
    Ik werk verder niet met lijstjes oid.
    Tandenborstels, douchegel, borstel etc pak ik vlak voor vertrek in.

CiDa84 vindt dit leuk.
  6. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Echt inpakken doen we twee dagen van te voren. We vertrekken op zondag dus we pakken op vrijdag het meeste in. Dan kan op zaterdag de auto worden ingeladen.

ik heb ook een lijst op de pc. Het kratje met eten wat meegaat (met spullen die daar moeilijk te krijgen zijn) pak ik al eerder in.

Dag voor vertrek verschoon ik de bedden en poets ik het huis. De honden worden weggebracht en de auto wordt ingeladen.

CiDa84 vindt dit leuk.
  7. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Normaal pak ik de avond ervoor in, maar dan vier ik nu mn verjaardag, dus dat is niet handig. Ik pak nu alles op zaterdag in, en check het dan maandagochtend voor vertrek en vul de dingen aan die pas vlak voor vertrek erbij kunnen.

Eten en drinken sla ik vast in, en wat er in huis achterblijft neemt mn schoonmoeder mee naar huis.

Smorgens de honden wegbrengen, koffers checken, in de auto pakken en gaan.

CiDa84 vindt dit leuk.
  8. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    Ook ong een wk tevoren. Dit keer eerst op de maandag want het weekend hebben wij hier het jaarlijkse burenfeest. Ik bedenk mij wel al eerder wat ong meemoet. Ook beddengoed bijv. Dit keer zelf meenemen. Dan is het handig dat dat al eerder klaar ligt. En ik niet op het laatst als een gek moet wassen.
    Vrijdags wassen en poetsen we dan de auto van binnen en buiten. En pakken hem erna in. Als we dan snachts vertrekken komen nog laatste dingen als tandenborstels en koelkastspul. En dan kunnen we gaan.

CiDa84 vindt dit leuk.
  9. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Al geruime tijd van tevoren zorg ik dat ik laatste beetjes van dingen zoals make up reiniger, gel, haar spul van de kids etc neer zet op zolder.
    Dus overal nog een beetje in, precies genoeg voor 2 weken. Dan hoef je geen volle verpakkingen mee te nemen en gooi je het op de laatste vakantie dag weg.

Een week van te voren begin ik rekening te houden met de was.
    Dan bedenk ik wat er ongeveer mee moet en zorg dat die kleding schoon in de kast hangt.

2 dagen voor vertrek pak ik de koffers in.

CiDa84 vindt dit leuk.
  10. Tuttebella

Tuttebella Niet meer actief

Ik maak een paar dagen van te voren per persoon een lijstje en een dag van te voren pak ik alles in.

CiDa84 vindt dit leuk.
  11. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.609
    8.359
    113
    Vrouw
    Een week van tevoren maak ik een lijst en pak ik rustig nu en dan wat in. Ik weet dus nog precies wat erin zit.

Altijd nieuwe tandenborstels, nieuwe scheermessen, als dr maar 1 haarborstel is koop ik dr nog 1. Alleen mijn handtas en eten/drinken doe ik op de dag zelf.

CiDa84 vindt dit leuk.
  12. Yoshi83

Yoshi83 Actief lid

8 jun 2018
    128
    90
    28
    Vrouw
    De avond voordat wij vertrekken. Ik heb wel een lijst waar ik alles op af kan vinken. Ik zorg dat alles gewassen is.
    Langer van tevoren vind ik niet handig. Dan ben ik weer van alles uit de koffer aan het vissen.

CiDa84 vindt dit leuk.
  13. Mooiezomer

Mooiezomer Fanatiek lid

22 apr 2017
    2.099
    941
    113
    Vrouw
    Meestal een paar dagen voor vertrek. Dan kijk ik of ik nog iets moet kopen en dat haal ik dan. De dag voor vertrek doe ik alles in de koffers en ga ik door het hele huis om alles te poetsen.

CiDa84 vindt dit leuk.
  14. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Als we s ochtends vliegen dan pak ik alles de avond van te voren in en als we 's middags of 's avonds vliegen dan pak ik de koffers die ochtend in.
    Overigens zorg ik er wel voor dat alles wat ik wil meenemen al gewassen is.

CiDa84 vindt dit leuk.
  15. Aszz

Aszz Niet meer actief

Dingen die we alleen op vakantie nodig hebben leg ik een week van te voren klaar. Wij vertrekken op vrijdagochtend, en vanaf maandag of zo hou ik rekening met de was, zorg ik dat alle bedden zijn verschoont op donderdag en de vieze beddenwas ook weer schoon in de kast ligt.
    Donderdagavond ligt alles in de auto. We nemen nooit heel veel mee. Handdoeken en beddengoed hoeft niet want die zitten bij de huizen in.
    Wel kaas en een kaasschaaf :roflmao: en een fles beerenburg.
    Een lijstje maak ik ruim van te voren maar dat vind ik echt heel leuk. Ik ben gek op lijstjes maken en vakantie voorbereiden.
    Dan weet ik precies wat ik nog moet kopen. Het liefst schrijf ik het uit en markeer ik het met highlighter wat nog gekocht moet worden :|

CiDa84 vindt dit leuk.
  16. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.269
    25.739
    113
    Lijstje werk ik ruim van tevoren bij op de computer. Een dag van tevoren ga ik pakken en dingen klaarzetten. Zou echt veel onrust en chaos in mijn hoofd opleveren als ik daar al eerder aan begon. Met mijn slechte geheugen weet ik dan echt niet meer wat ik nu al heb en nog moet pakken.

Ik hou wel de was heel goed in de gaten en laat de kinderen ook op tijd hun reiskleding apart leggen of in de was doen.

CiDa84 vindt dit leuk.
  17. Jules!

Jules! Bekend lid

26 jun 2017
    822
    1.065
    93
    Vrouw
    Ik pak de avond voor vertrek in en zonder lijstjes.
    Enige wat ik dubbel check of ik het bij heb zijn de identiteitsbewijzen, rijbewijzen, creditcard, mobiel en portemonnee.

CiDa84 en Strandbal vinden dit leuk.
  18. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Ligt eraan hoe laat we vliegen. Dag van te voren of dezelfde dag.

CiDa84 vindt dit leuk.
  19. amy2015

amy2015 Bekend lid

23 feb 2015
    528
    234
    43
    Ik heb altijd een toilettasje klaarstaan waar altijd spullen voor paar dagen inzitten als tandpasta shampoo etc zowel voor mijzelf als zoontje en man. Zwemspullen staan ook altijd al klaar. Week van te voren kondig ik aan bij mijn man dat hij moet kijken wat hij mee wil en als het nog gewassen moet worden in de wasmand moet kieperen. Dan Week van te voren schoenen slippers etc checken koffers nakijken (een keer weekend weg gedaan met een koffer waar wieltje van kapot bleek te zijn. ) en dan 2 dagen van te voren echt inpakken. Zodat ik nog eventueel een wasje kan draaien.

CiDa84 vindt dit leuk.
  20. CiDa84

CiDa84 Bekend lid

13 aug 2014
    552
    55
    28
    Wat een verschil, ik werk nu de dag van te voren nog. Dus wil wel veel gedaan hebben al. Maar goed, ook andere keren ben ik bijtijds met pakken. Wel knap hoor, de dag van te voren of dezelfde dag nog de spullen pakken, ik zou dat niet kunnen, zou me stress bezorgen! ;)

Hopsatee vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina