risico's/bijwerkingen mexicaanse griep prik

Discussion in 'De lounge' started by crisje, Nov 9, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. crisje

crisje Fanatiek lid

Aug 5, 2006
    2,974
    1
    0
    brabant
    Wat een toestanden zeg.
    Ik vind het heel moeilijk om een beslissing te nemen.
    Van de ene kant dacht ik dat t wel los zou lopen, het waren immers mensen die ook iets anders onder de leden hadden die eraan dood waren gegaan. Maar dat blijkt nu niet meer zo te zijn.

Ik ben gaan lezen op de site van nvkp (Ned. Vereniging Kritisch Prikken)
    http://www.nvkp.nl//U]
    En daar word je niet vrolijker van.
    Het is uiterst zeldzaam, maar je kunt Guillain-Barré eraan over houden. Dat wil je niet hebben...maarja, je wilt ook niet dood gaan aan de griep..

De vaccinaties die in Ned. gebruikt gaan worden bevatten Kwikverbindingen, en die zijn zijn neurotoxisch (schadelijk voor de hersenen). Ook leuk om te weten...:(
    ff knippe en plakken:

Bevatten de door Nederland aangeschafte vaccins tegen de Mexicaanse griep de stof
    Squaleen cq. Squaline en Thiomersal (kwikverbinding)?

Het vaccin Focetria (Novartis) bevat MF59, dat is in olie opgeloste Squaleen. Pandemrix (GSK) bevat
    eveneens Squaleen. Beiden bevatten zij tevens de omstreden kwikverbinding Thiomersal. Iedereen
    die normaal een oproep krijgt voor de normale griepprik krijgt nu tevens een oproep voor het
    Mexicaanse griepvaccin. Deze mensen krijgen in zeer korte tijd deze vaccins toegediend (1x griep, 2x
    Mex. Griep). Zij krijgen dan ook in korte tijd een cumulatief grote dosis van deze omstreden toevoegingen.

Als je allergisch bent voor bv eiwitten, mag je de prik niet eens hebben.
    weer ff knippen en plakken:
    Wie mag het vaccin niet hebben?
    U mag het vaccin niet hebben wanneer u ooit een ernstige allergische reactie (anafylactische shock)
    hebt gehad op spoorrestanten van eieren, kipeiwitten, kanamycine, neomycine sulfaat, formaldehyde of cetyltrimethylammonium bromide.

En nu is er weer een onderzoek geweest wat laat zien dat het risico om de griep op te lopen 2x vergroot wordt door de prik :$
    http://www.wanttoknow.nl/overige/seizoensgriepvaccin-nodigt-h1n1-uit/

Op de site van lareb kun je op de hoogte blijven van bijwerkingen.
    (knippen en plakken weer)
    Het Ministerie van VWS heeft het Nederlands Bijwerkingen Centrum Lareb aangewezen om de bijwerkingen van griepvaccins te verzamelen en te analyseren. Zodra de vaccinatiecampagne tegen
    Nieuwe Influenza A (H1N1) van start gaat, zal Lareb op haar website (LAREB.NL) een speciale pagina openen met informatie over mogelijke bijwerkingen van deze vaccins en een zo
    gebruikersvriendelijk mogelijk meldformulier.

Ik weet het niet meer hoor.

2. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

jezus ik wilde mijn kinderen er tegen laten inenten maar als ik dit zo lees stap ik daar dus mooi op af en zie ik het wel of mijn schatjes ziek gaan worden of niet
    brrr wat een zwaar moeilijke keuzes worden je soms ook gemaakt bleh

3. mamabeer

mamabeer VIP lid

Mar 28, 2007
    6,229
    0
    36
    mama
    thuis
    ok dus nu is het voor mij definitief ik ga niet enten.

maar weet je wat zo moeilijk is wat als het je kind treft. Dan zou ik me weer heel schuldig voelen dat ik het niet gedaan heb....het is zo dubbel:x

4. mv3hartendiefjes

ja is hier net zo hoor
    maar als ik dit lees dan luister ik naar mijn moeder hart en denk ik dat ik het niet doe:(

5. mv3hartendiefjes

ik zie net het nieuws
    en hun zeggen dat we niks moeten geloven van wat er op internet staat
    ik ga morgen toch maar in even info vragen bij de dokter over mijn kinderen

6. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    En hier staat weer wat anders.

RTL Nieuws.nl - Vijf hardnekkige misverstanden over de vaccins

Ik weet ook niet zo goed, waar je vanuit moet gaan.

Wel weet ik dat ik dit topic ga sluiten. We hebben als beheer afgesproken dat we 1 topic in ieder forumonderdeel over het MExicaanse griepvirus geopend laten, waarin iedereen zijn haar vragen kan stellen. De rest sluiten we voor het overzicht.

Share This Page