Baby zwemmen in een meer/zee

Discussion in 'Baby en dreumes' started by leutjj, Jun 4, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. leutjj

leutjj Niet meer actief

Ze is 8 maand oud en heeft vaccinaties gehad, maar mag een baby in een meer/zee in? Of alleen een zwembad

2. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik denk dat het beiden even gezond of ongezond is. Een zee is heel zouterig en vies en in een zwembad zit cloor en is ook vies.
    Niet dat ikzelf er vies van ben want ik ga overal in maar zuiver zijn ze beiden niet :)

Wel zou ik een vettige bodylotion/zonnecrème gebruiken na het zwemmen in de zee omdat het zout is

3. Amethist

Amethist Niet meer actief

Nee, ik zou het niet doen. Ik denk dat het te koud is.

4. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

Apr 24, 2012
    1,229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Dat ligt eraan waar je de zee in gaat :)
    Wij gaan in september naar Mallorca, ons meisje is dan 15 maanden en ga haar zeker ook een keertje mee de zee in nemen...
    En wat hierboven staat, volgens mij zijn zowel zwembad als zee niet heel schoon.. Maar denk dat je met een kindje van een jaar prima kunt zwemmen, zowel in de zee als in een zwembad..
    Uiteraard wel rekening houden met de temperatuur maar dat begrijp je zelf ook wel..

5. Cammy

Cammy Fanatiek lid

Feb 24, 2014
    1,905
    2
    38
    Nee ik zou het niet doen. Is te koud voor zo'n kleintje. 8 maanden of 15 maanden is een groot verschil. Een baby koelt te snel af, dat is de reden dat het water bij babyzwemmen verwarmd is.

6. heerenbeest

heerenbeest Actief lid

Jan 13, 2013
    448
    0
    0
    030
    Dat denk ik ook! Met Hollandse zee zou ik echt nog even wachten, water is echt heel fris - je kan de temps vast ergens online checken :D

7. sydneys

sydneys Niet meer actief

Als je op vakantie gaat en het is er echt warm en de zee is niet te koud kan het denk ik wel maar niet te lang, even een minuutje om af te koelen of met de voetjes in het water.
    Of een kuiltje graven in het zand of een bakje vullen met het zeewater waar het water snel in kan opwarmen :p

8. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,035
    6,138
    113
    Happyland
    Noordzee zou ik vermijden, daar ga ik zelf niet eens in!
    Veeeeel te koud!!

9. 7nov12

7nov12 Bekend lid

Sep 13, 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze zoon was 8 maanden toen we in Italië op een camping aan een meertje stonden. Hij ging af en toe even mee het meer in om af te koelen. Maar dat was dan maar heel eventjes want het was best koud voor hem. Voor hem was het leuker om zijn eigen badje te vullen met water. En een badje kan ook een grote plastic bak zijn of een emmer. Dat hebben wij ook wel eens gedaan.

10. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Gewoon voelen hoe de tempratuur van het water is..

11. Decca1980

Decca1980 Fanatiek lid

Nov 22, 2011
    1,068
    0
    0
    Wij hebben het toen ze 7 maanden was in Griekenland niet gedaan, wel in het zwembad.
    De temperatuur was wel goed, maar onze afweging was het zout. Zelf vind ik dat echt het nadeel van zwemmen in de zee dat je huid zo gaat trekken van het zout. Maar mijn huid is dan ook hypergevoelig. Waar wij waren was ook geen douche om het zout af te spoelen.

12. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

Mar 1, 2012
    2,177
    0
    0
    Mijn dochtertje van 12 weken is op vakantie (Aruba) wel af en toe even in de zee geweest. Vooraf gevraagd aan het CB en die zei dat de zee wel mocht maar het zwembad niet ivm hygiene. De temperatuur van het zeewater was dan ook warmer dan de temperatuur van het zwembad.

13. mnonc

mnonc Fanatiek lid

Mar 9, 2012
    2,589
    0
    0
    Tja wij wonen vlakbij het ijsselmeer. Toen dochterlief 9 mnd was heeft ze daar ook in gezeten, gewoon langs de kant.
    Toen ze 11 mnd was ben k met haar ook naar scheveningen geweest, ook daar is ze t water in geweest.
    Heerlijk vind ze het!
    Na thuiskomst deed ik haar altijd onder de douche of in bad, en daarna lekker insmeren.

14. GFH

GFH Fanatiek lid

Dec 27, 2010
    3,539
    0
    0
    Iets in de ICT
    Limburg
    Wij zijn vorige week op Mallorca geweest en mijn dochtertje (5 maanden) is gewoon in de zee en in het zwembad geweest. Ze vond het super leuk.

15. leutjj

leutjj Niet meer actief

Wij zijn al wel hele dag in overdekt zwembad geweest en dag ging helemaal goed! (Al paar keer)
    We gaan naar zuid Frankrijk. Neem ook 3 ring zwembadje voor haar mee.

Share This Page