Ik haal net het haarspeldje uit het haar van mijn dochtertje van 10 maanden en ik zie ineens precies op dat plekje allemaal gele schilfers. Het is een plekje van een paar vierkante centimeter en heb het nog niet eerder gezien. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Het lijkt op berg als ik daar plaatjes van Google maar dat heeft ze nooit eerder gehad en kan een baby van 10 maanden dat nog krijgen? En ook precies op het plekje van het haarspeldje? Of misschien eczeem (maar geel?) Ik heb geprobeerd een foto toe te voegen. Hopelijk is het gelukt en hopelijk is het een beetje duidelijk te zien. Herkent iemand dit toevallig? Alvast bedankt!
Ja hoor dat kan makkelijk, het ziet er gewoon uit als berg. Zolang het er zo rustig uit blijft zien, zou ik er niet te veel aan doen. Anders kan je het ook met olie insmeren, laten intrekken en dan heeeel voorzichtig met een kaartje bijvoorbeeld, eraf halen. Heeft ze verder een mooie rustige huid? Mijn dochter had extreme berg, maar zij had dan ook eczeem en als de berg zo erg is zoals bij mijn dochter, is het ook een vorm van eczeem heeft de arts mij verteld. Het duurde ook erg lang voordat ik het helemaal wegkreeg.. Bij haar jeukte het ook.
Hier was Avène de oplossing, een terugvettend middel. De badolie, goed afspoelen en dan de creme of balsam erbij. Je kunt de babylijn nemen of de trixera (is beide voor droge huid). Bij echte eczeem neem je de xeracalm lijn. Is niet zo duur en veel beter werkend dan de gewonere zalfjes. Eczeem en berg waren hier erg snel weg en nooit meer terug gezien, geen uitbraken of niets.
ja, dat is berg. Onze man heeft het (helaas) nog steeds. Gelukkig blond haar, dan valt het minder op. Hij wil niet dat ik aan zijn hoofdje pluk, dus echt minder wordt het niet.
Ok bedankt! Altijd gedacht dat alleen hele kleintjes dat konden krijgen. Sinds een week is ze van de hypo allergene voeding af en sinds een aantal dagen heeft ze ook last van eczeem achtige plekjes onder haar ogen. Misschien dan toch maar weer terug naar HA...
Mijn jongste heeft dat ook. Ik doe meestal wat olie (zonnebloem) in zijn haar, laat het even intrekken. Dan kammen en goed uit wassen. Het gaat hier wat op en af. Net als zijn gewone uitslag/eczeem in zijn knieholte.
Heeft je dochter al lang dat speldje/scheiding of pas sinds kort? Mijn dochter kreeg ook een geeloranjige-bergplek (1,5 x 1,5 cm)toen ze voor het eerst regelmatig 2 staartjes inhad (bij 15 mnd), precies in het midden van de scheiding. Ik heb er niks aan gedaan, na aantal weken was het vanzelf weer weg.
Ze draagt het speldje al langer maar gisteren dus voor het eerst gezien. Ik moest al naar de huisarts en heb het meteen maar even laten zien. Ze noemde het seborroisch eczeem. Eigenlijk gewoon berg maar dat noemen ze alleen zo bij hele kleintjes. Al komt het dus op hetzelfde neer. Ik heb nu een creme gekregen 'ketoconazol'. Dit is een schimmeldodende creme. Hopelijk werkt het. Bedankt in elk geval voor de reacties.