Wat op de tegelvloer?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Zwitsal, 19 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zwitsal

Zwitsal Bekend lid

19 mei 2017
    988
    1.449
    93
    Vrouw
    Nu onze uk steeds mobieler wordt, willen we hem wat meer buiten de box laten spelen.
    We hebben echter een tegelvloer en zijn ontwikkelingen gaan met menig kopstoot en omvallen gepaard.
    Het is gelukkig nog nooit gebeurd, maar ik zie dat arme bolletje al een keer keihard op de tegels botsen, iets wat wij absoluut willen voorkomen.
    Wat kunnen wij hier aan doen?
    Zijn er mensen met tips?

2. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Een helmpje? Haha!
    Nee gekheid... geen idee.. op een kleedje.
    Denk dat je het op een gegeven moment ook een beetje moet loslaten. Hier hadden ze regelmatig blauwe bulten in die periode. Net als dat ze nu blauwe benen hebben, van het rennen en vallen en opstaan.

3. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Bij het lezen van je berichtje dacht ik ook meteen aan een helmpje. :D

Misschien een groot vloerkleed op de plek waar de zithoek is? In beginsel staan/lopen kinderen vaak toch langs de rand van de tafel en bank wanneer ze voor het eerst gaan staan en lopen.

4. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Wij hebben pvc, ook bizar hard net als tegels. In het begin lag en zal er bij de volgende een kleed liggen (zon speelkleed)

Maar op een gegeven moment kruipen ze dr af en dan haal ik hem weg. Hij leerde het heel vlot dat de vloer hard was.. ik kan hem helaas niet tegen alles beschermen :(

5. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.331
    8.334
    113
    Amsterdam
    Wij hebben ook een tegelvloer en nooit iets mee gedaan hoor. In het begin lekker rollen op het kleed maar daarna gewoon zo gelaten. Anders kunnen straks bijv ook de straat niet op zonder beveiliging.
    Denk eerlijk gezegd dat het nou niet veel harder dan elke andere ondergrond behalve vloerbedekking ofc.

6. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Een groot kleed neerleggen (bijvoorbeeld 1tje met wegen erop, kan hij later ook nog mee spelen) en als hij eenmaal gaat tijgeren en kruipen laten gaan.
    Teveel beschermen is niet goed, laat ze maar een paar keer vallen. Daardoor leren ze juist wat grenzen zijn van hun eigen kunnen. Dat kan beter binnen dan buiten op straat.

7. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
  8. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    je kan er een groot boxkleed of van die foam puzzel stukken neer leggen maar eerlijk?
    daar blijven ze toch niet braaf op:roflmao:
    ik zou zeggen, lekker laten gaan. vallen hoort erbij. mijn ouders hebben altijd een tegelvloer gehad. nooit bescherming erop. 5 kinderen op groot gebracht, 11 oppaskinderen en 5 kleinkinderen. tja, ze vallen een keer. niks aan te doen.
    op een dagverblijf of zo leggen ze ook niet overal kleden neer hoor.

9. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Wij hadden foamtegels (van die leuke gekleurde puzzelstukken). Dochter is nu 2,5 en speelt er nog steeds mee.

10. Yvke86

Yvke86 Fanatiek lid

11 apr 2013
    1.696
    295
    83
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Limburg
    Leuk speelkleed op de vloer. Maar dat is maar ff en dan gaan ze toch echt de gehele kamer ontdekken en je kunt ze niet tegen alles beschermen :)

11. Zwitsal

Zwitsal Bekend lid

19 mei 2017
    988
    1.449
    93
    Vrouw
    Kan ik ‘m niet gewoon tot z’n 18de in bubbeltjesplastic inpakken? :$
    Ben zo bang dat ie een hersenschudding krijgt ofzo.

(Sorry, eerste kindje en overbezorgde mama)

Ziggyy en marb vinden dit leuk.
  12. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    Ik heb ook een tegelvloer. Ben er ook njet blij mee. Ik heb een speekleed, maar ze gaat de hele kamer door. Een ook al een paar keer achter over gevallen helaas, je kunt het niet echt voorkomen.

13. LoeForceOne

LoeForceOne Fanatiek lid

28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    Ik had echt een enorm groot dik kleed gekocht ik dacht bij babydump

14. Ziggyy

Ziggyy Niet meer actief

Wij hebben plavuizen en ik heb me ook echt rotgezocht naar een goede oplossing toen.
    Uiteindelijk heb ik 2, 2pers dekbedden in een oud dekbedovertrek gedaan en heb die in de woonkamer gelegd. Ter uitbreiding daarvan legde ik ook nog weleens wat boxkleden aan de rand hiervan zodat er nog meer ruimte was om te kruipen en om te vallen
    Ik ben door verschillende mensen (incl mijn man) voor gek verklaard toen.
    Even later hebben we zo'n speelkleed met wegen gehaald. Als ik er nu op terugkijk was het misschien wat overdreven maar voor mij voelde dat toen goed :D
    Bij een 2e zou ik denk ik gewoon het speelkleed voldoende vinden

15. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Als je de blauwe plekken van mijn jongste ziet zou je Jeugdzorg bellen. .

Misschien kleed neerleggen ?

16. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Bij onze oudste hadden we ook een tegelvloer. Vooral voor de kou legde ik daar een 1 pers dekbed op. InMiddels hebben we laminaat, de jongste ligt dan ook gewoon op een speelkleed.

En vallen? Dat doen ze sowieso wel een keer. Het zal je verbazen hoe snel hij door heeft dat hij z’n hoofdje wat hoger moet houden als hij omvalt!

17. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Je kan het zo gek niet bedenken of Ali heeft het :roflmao:
    Screenshot_20180722-045856_AliExpress.jpg
    Screenshot_20180722-045945_AliExpress.jpg

marloes80 vindt dit leuk.
  18. Tuttebella

Tuttebella Niet meer actief

Gewoon lekker laten gaan. Ze leren met vallen en opstaan.

19. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Je kunt een kleed kopen maar dat is een tijdelijke oplossing. Uiteindelijk gaan ze rollen of kruipen en dan liggen ze er zo naast. Juist dat onbekende trekt enorm ;)
    Ik vond dat ook nooit, toen hij steeds probeerde te zitten en dan met zijn hoofd naar voren viel vond ik dat ook zielig maar als je nu zijn benen soms ziet, schaafwondjes overal ;) je houdt het niet tegen...

20. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Hier kruipt hij de hele kamer door. Een kleed? Hij wilt er niet op liggen. Bedenk ook dat als je een groot kleed hebt, je kindje dan ipv op de grond tegen je meubels aan valt. :rolleyes: Hier valt hij niet op de grond maar tegen de hoeken van de tafels etc. Er zitten een paar mooie blauwe plekken tussen. :p

Deel Deze Pagina