Hallo, Ons dochtertje van 4 heeft half lang haar. Afgelopen zaterdag zijn we naar de kapper geweest en is het een beetje in laagjes geknipt (nog wel lang) om de krullen er weer een beetje in te krijgen. Uiteraard is dat de kapster prima gelukt, inclusief föhnen met een diffuser. Maar....... wat ik al dacht.... de volgende dag hangt het toch weer redelijk futloos naar beneden. Ze heeft ook vrij dik haar. Hoe kan ik die krul er nu weer in krijgen? Krul mousse erin? En 'moet' je na mousse ingebracht te hebben 'altijd' föhnen...?' Wie heeft wat tips? groetjes, Hanna
Heeft ze nog wel krullen dan? Ik ken een aantal kindjes die rond hun vierde hun krullen kwijtraakten en het kwam er ook niet meer in. Doe je niets aan.
Bij mezelf doe ik altijd na het douchen sochtends mijn haren borstelen en wat junior mouse voor krullen erin.
Mn dochter heeft krullen, ik borstel ze 's ochtends nat, verdeel er dan mouse doorheen, borstel het netjes en spring de krullen erin en blijf er dan de hele dag vanaf. Wat haarlak erop helpt ook mooi. Maar nat, mouse en dan afblijven anders pluist het enorm.
Mijn dochter heeft ook krullen, maar ik hoef niets te doen om te krullen ook niet na het knippen. Ik had ooit eens een permanent. En ik deed dan mouse en dat krulcreme van andrelon erin. Geen fohn 😊
Ik gebruik controle crème van Andrelon,perfecte krul. Föhnen zou ik niet dagelijks doen omdat het ook niet goed voor het haar is.
De hema heeft een speciale spray om krullen te activeren. Die gebruik ik ook wel eens voor mn dochter. Gewoon sprayen op droog haar (niet teveel) en dan even kneden.
Nat maken en niet kammen, gewoon wat haarcrème er met je vingers doorheen doen, knijpend door het haar.
Mijn jongste heeft een bos krullen, echt van die pijpenkrulletjes. Ik was het met shampoo van Andrelon die met Marokkaanse argan olie en ook de cremespoeling ervan. En dan arganolie erin (de action heeft van die flesjes met een spulletje en agan olie en Andrelon ook) Na het slapen spray ik het nat met een plantenspuit en borstel het uit, dan springen automatisch de krullen er weer in. De krullen blijven er altijd wel inzitten, maar het klit enorm door het woelen in bed.
Hier precies zo... Oudste (5) heeft nu steil haar, vroeger lekker luchtige krulletjes, maar verdwenen na de 1e kappersbeurt zo rond haar 3,5. Jongste heeft net hetzelfde krullige haar en ook nog niet naar de kapper geweest, omdat ik bang ben dat ze dus ook haar mooie haartjes verliest