Altijd in de draagdoek???

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mavi derya, 8 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Mijn zoontje slaapt het liefst bij mij.. Maar nu na 7 weken wordt het wel lastig want ik kan zo niks doen en mijn zoon van 5 komt ook chronisch aandacht tekort inmiddels..

Daarom denk ik eraan om een draagdoek aan te schaffen maar ik ben zo bang dat hij dan alleen maar daarin wil slapen en helemaal niet meer in zijn bed..

Ik moet over 7 weken weer gaan werken.. Hoe doe ik dat dan? Dan wil hij helemaal niet meer zonder draagdoek.. Of is dat niet zo??

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier heeft Thirza erg veel in de draagdoek gezeten. Wij kwamen er stapsgewijs achter dat er aardig wat gezondheidsproblemen speelden, (niks ernstigs, alleen vervelende dingen waar ze dus wel last van had).
    Toen we die onder controle gingen krijgen, verbeterde het slapen stapsgewijs ook en was het geen punt om niet in de draagdoek te zijn.

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.211
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Zoonlief heeft ook de eerste 2 maanden veel in de doek gezeten maar slaapt nu heel veel in de reiswieg overdag. Dochter had er meer behoefte aan maar als ik ging werken kon mn moeder ze ook prima op de arm of op schoot troosten. Scheelde dat mn moeder of man tijdens de oppas alle tijd voor de kleine had, terwijl ik er mn huishouden bij had.

4. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Draagdoek is een goed idee hoor. Ze zijn nog zo klein en het is ook niet niks dat je eerst altijd bij je moeder was, en nu moet je ineens helemaal alleen slapen...

wat ik wel zou doen is zoveel mogelijk voorspelbaarheid inbouwen. Dus doe elke keer hetzelfde.
    voeding - even spelen - slapen - voeding - even spelen - slapen enz. Leg hem bij de eerste tekenen van vermoeidheid in zijn bedje. Dus als ie gaat oogje wrijven, een handje bij het oortje legt, gaapt enz. als ie gaat huilen omdat ie moe is ben je eigenlijk al te laat.

Een draagdoek kan je altijd wel gebruiken als ie onrustig is dan is ie lekker dicht bij je en jij hebt nog je handen vrij voor je andere kindje. Een kindje op deze leeftijd kan je nog niet verwennen, wel gewennen. Dus als jij het bedje belangrijk vindt, leer hem dan ook zoveel mogelijk in het bedje te slapen. Belangrijkste is dat hij weet waar hij aan toe is door vaste volgordes aan te houden, en dat kan je dan overal doen, of je nou thuis bent of ergens anders.

5. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    En vaak zijn het periode dat ze alleen bij jou willen slapen. zie het boek oei, ik groei. :)

Hier gebruik ik de draagdoek nog steeds als ze onrustig is. (vaak met dagjes weg enzo)

Zeker een aanrader

6. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Dat is dus het probleem hij slaapt overdag niet in zijn bedje.. 'S nschts geen probleem gelukkig dan slaapt hij meestal van 21.00 tot 02.00 en dan van 03.00 tot 07.30 ..( de laatste 3 dagen ;) )

En daarna slaapt hij niet meer ook al leg ik hem in zijn bed als hij begint te gapen enz.. Hij blijft huilen net zolang tot ik hem eruit haal.. En erg lang laten huilen wil ik ook niet dus ik weet niet of hij dan uiteindelijk in slaap valt..

Ik vind in bed slapen belangrijk maar op dit moment vind ik mijn oudste en mijn huishouden ook belangrijk.. Daarom twijfel ik..

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.211
    13
    38
    Ik zou het gewoon lekker doen hoor!! Hij heeft hier dagen gehad dat hij heel de dag in de doek wou, nu gaat het weer super goed in zn bedje. Rond de 4 maanden verandert er vaak van alles en slaapt hij misschien weer prima? Ik legde hem vaak als hij diep sliep wel weg, of juist als hij wakker werd na bv uurtje sliep hij in de doek moeiteloos verder v

8. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Wat voor doek had jij?

* ook lekkere tijd wakker zie ik :D *

9. ikweetniks

ikweetniks Actief lid

15 dec 2011
    173
    0
    0
    doen!
    het is echt pure mama-honger wat hij heeft.
    de mijne had dat ook, en na een poosje héél veel in de draagzak te hebben gezeten was het over.
    hij had er steeds minder behoefte aan en nu gebruiken we hem nog zo nu en dan als het handig is.

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.211
    13
    38
    Nachtvoeding :)

Ik heb 3 geweven doeken, 2 girasol en 1 didymos indio en een storchewiege baby carrier die is fijn voor even snel.

11. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Ik heb de eerste weken steeds met mijn zoon op mijn borst op de bank gezeten. Ik vond het heerlijk en met een eerste kindje kan dat vaak wel. Pas later ben ik een draagdoek gaan gebruiken. Mocht er een tweede kindje komen zou ik veel eerder de draagdoek gaan gebruiken. Kindje lekker geborgen bij jou en toch je handen vrij voor je oudste kind en/of huishouden.

12. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik hield mijn dochter echt constand bij me in de armen.
    Ze heeft trouwens toen ze wat ouder werd geen moeite gehad met in haar eigen bedje slapen.
    Bij onze 2de dochter ga ik het netzo doen, lekker zoveel mogelijk bij me houden. Deze keer wel met draagdoek :D.

13. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ons zoontje is nu 13 weken, drie maanden.

Hij heeft de eerste weken op mijn borst gewoond. Mijn man had vakantie genomen de weken na de bevalling en kon zich over de oudste ontfermen. De oudste kwam ook heerlijk tegen me aan liggen, wat een rijkdom.

Maar ja, de vakantie ging om en ik moest het in mijn uppie gaan doen. En de kleine man wilde in het begin niet in de box, niet in zijn bedje, en niet in de kinderwagen...alleen bij mama was het goed.

De bondolino aangeschaft en ik droeg hem praktisch hele dagen door bij me. Sliept ie heerlijk in.

En ws omdat hij tot rust kwam, ging hij savonds ook goed in zijn eigen bedje slapen. Bedje staat wel naast mijn kant van het bed tegen mijn bed aan, dus ik ben er altijd als hij huilt of wakker wordt.

En die nachtslaap ben ik aan het proberen ook overdag in te voeren, de ene dag gaat t beter dan de andere dag.

Hij wil nu niet meer zo vaak in de bondolino. Als ik hem er in doe gaat ie wurmen en probeert te gaan staan, en wiebelt wat af. Dus doe ik hem er even niet in.

Hij ligt nu wel eindelijk lekker in de box naar zijn mobiel te kletsen, en kan daar best een half uur in liggen zonder te mopperen ofzo.

Slapen in de kinderwagen tijdens het wandelen doet ie niet, dan wil hij alles meekrijgen lijkt t wel.

Het is een gevogel. Ik heb een peuter rondlopen die drie dagdelen naar de psz gaat, waardoor je dus de beeb niet in bed kan leggen en in de wagen mee moet slepen.

Ik probeer de drie R-en erin te houden , maar dat lukt vaak niet.

Zolang de avond en nachten zo gaan zoals ze nu gaan hoor je mij nietklagen.

( tussen 1800/1900 fles, slapen, wakker maken voor fles 2200/2400, soms doorslapen, soms flesje nog, anders om 500 wakker, bij mama in bed doorslapen tot 700)

14. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier wordt het dragen nu wat minder. Meestal s avonds na het eten nog even en buitenshuis.
    Voel me binnenshuis wel wat beperkt met dragen, huishouding doen gaat toch minder makkelijk met een kindje wat voor je zit.

15. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    het is wel herkenbaar ja, maar juist rond 6 a 7 weken ging het bij veel beter en wilde ze wel in eigen bedje slapen en gebruik ik de draagdoek nog maar sporadisch / of te wel: niet meer.

ik zou toch blijven proberen je kindje in zijn eigen bedje te leggen of in de wagenbak. laten we eerlijk zijn; je kan gewoon weg niet de hele dag je kindje tillen, ook niet in de draagdoek. Je hebt idd nog een kind lopen en daarnaast wil je ook weleens wat anders doen toch?
    de draagdoek vind ik een tijdelijke oplossing, voor noodgevallen...maar je moet echt niet willen dat je kindje daar de hele dag in zit.

wat ik vaak deed, toen ze nog wat kleiner was en ze sliep niet helemaal tot aan de volgende voeding, is haar het laatste uurtje in de draagdoek doen. Zo kon ze nog even verder dutten en ik had mijn handen vrij. Nu is ze ook gewoon tevreden in de wipstoel of box als ze nog even moet wachten op de fles.

kijk of je van iemand een draagdoek kunt lenen of koop er 1 tweedehands. Dat kon ik doen en daar ben ik erg blij mee, zeker nu ik hem zo weinig heb gebruikt.

bij ons hielp trouwens inbakeren en toegeven aan haar inslaaphuiltje (zo 5 a 10 min - niet hysterisch huilen). Niet te snel uit het bedje halen maar t de tijd geven in slaap te laten vallen.
    dochterlief ligt bijv. al vanaf 12:30 U op bed, ik hoorde haar rond 13;15 U maar ik heb haar gewoon laten liggen...ze jengelde iets maar meer ook niet en is heerlijk verder gaan slapen.

t zijn maar wat tips hoor. ik weet dat er hier veel hun kindje dragen, dus vandaar mijn reactie. Je moet doen wat jou goed lijkt en je je goed bij voelt. Uiteindelijk komen de kleintjes het beste tot rust in hun bedje...en hechten doen ze toch wel aan je als je ze op wakkere momenten genoeg knuffelt!

16. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Daar ben ik het niet mee eens. Ik geloof oprecht dat kindjes het beste tot rust komen bij mama. Maar goed, ik geloof ook niet in een inslaap huiltje, dus daarin lopen onze meningen ook uit een.

Ik denk dat er niets mis is met de hele dag in de draagdoek. Ik zou willen dat mijn meisje dat nog zou willen. Ze zit er nog wel eens hele dagen in hoor, wanneer we weg gaan. Dan dut ze wel wat korter, maar valt heerlijk relaxt in slaap bij mij.

Ook in haar bedje slaapt ze inmiddels top, zonder huilen. Wel op haar buikje, vanaf een week of 9. Je moet inderdaad doen wat goed voelt. Voor mij was en is dat de draagdoek en niet laten huilen. Zeker met een tweede, ideaal juist. Op een gegeven moment kan je ook op je rug knopen (met geweven draagdoek, dat wel) en heb je heerlijk je handen vrij en een gelukkig kindje.

17. Delta

Delta Niet meer actief

hier waarschijnlijk een kindje met verborgen reflux en/of koemelk allergie, ze wil niet liggen, leg haar soms slapend in bed, vaak word ze naar maximaal en uur wakker, soms slaapt ze langer door, een uur of 2/3, maar uitzonderlijk!
    en de bondolino is echt wel ideaal, daar zit ze hele dag in vaak...
    we gaan dan wel naar de huisarts morgen, dit is ook niet helemaal normaal en ze wil dan ook de hele dag bij me zijn, dan slaapt ze tenminste, anders niet. dus dan maar draagzak!

18. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    hmm... Ik heb nu wel iets van een "nachtritme.." Ik hoop dat dat een voorbode is voor de rest van de dag..

Hij gaat nu al 3 dagen rond 21.00 naar bed en dan slaapt hij tot een uur of 02.00 dan een uur wakker voor een voeding en dan slaapt hij weer tot 07.30.. En dan stopt het ritme.. :p

Ik weet dat de meeste hier geen fan zijn van de baby bjorn.. maar die kon ik even lenen van iemand.. Dus mijn zoontje daar in gedaan maar dat vind hij helemaal niks.. hij wordt er alleen maar heel driftig in.. Kan het zijn dat hij een andere draagdoek dan wel relaxt vind of niet? Want die moet ik kopen namelijk want die kan ik van niemand lenen..

19. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Ik zou ook heel sjacherijning worden van een baby bjorn. Waar woon je? Mag je ook pben hoor. Want je mag van mij wel en van mij proberen, dan doe ik je ook het knopen voor. Maar anders bestaan er ook de doekenbieb. Het is echt een verschil van dag en nacht een baby bjorn of een goede draagzak of een draagdoek.

Je kunt er ook 1 lenen bij de doekenbieb. Dan kan je uitproberen. En daarna een tweedehands geweven doek is wel fijn, die zijn al "ingedragen"

Deel Deze Pagina