Wij hebben vakantie van 25 augustus tot en met 9 september en willen graag een dagje naar de efteling met de kleine hebben al kaartjes via de airmiles. Wat is nu een leuke dag om te gaan, ik doel op misschien iets rustiger of wat dan ook 1 en 2 september en 7 september behoren niet tot de mogelijkheden!
Een doordeweekse dag als er kans op een bui voorspeld wordt. Dan is het doorgaans wel redelijk rustig
ik zal als ik jou was na 2 september nemen aangezien dan de meeste kinderen dan weer op school zitten (ook de laatste ploeg uit het noorden). Vaak gaan mensen nog even wat leuks doen in de laatste week. Ik zit vast aan de week over 2 weken. Ik kies waarschijnlijk voor woensdag of donderdag net welke natter en kouder is. Op kou kun je kleden, maar met hitte pfff nee dank je
afgelopen vrijdag geweest. weersvoorspellingen waren niet goed maar ondanks dat toch druk...... bij droomwereld bijv 35 min wachten maar liep wel door. Bij de dingen waar de kids te klein voor waren al snel 40 min wachten. maar bij het veldje met draai en zweefmolen weer niet druk. dus voor onze met kleine kinderen wel goed te doen. ik zou inderdaad ook nu 2 sept gaan omdat dan de vakanties voorbij zijn!
Op de site van Efteling staat wel een schema met wat ze voorspellen hoe druk het wordt. Even gekeken, maar alles is gewoon geel . Ik zou dan voor een doordeweekse dag gaan, met een ietswat minder goede weersverwachting.
het zuiden gaat vanaf maandag weer naar school dus het zal zowiezo een stuk minder druk zijn als je dan door de weeks gaat. veel mensen met een abbonement gaan vaak op woensdag en of het weekend dus dat zal ik vermijden naast de vakantiedrukte. ook zou ik gaan voor een slechtere weersverwachting zoals bewolkt met kans op een buitje. zo zijn wij 4 wk geleden geweest op een maandag en de voorspellingen waren echt brak, bewolkt en kans op regen. gevolg een zeer rustig park, geen wachtrijen en een temp van net boven 20 gr en droog. en dat in de zomervakantie. hebben ons heerlijk vermaakt en moet je zeggen dat een lage temp ideaal is als je over een park wandeld. ben eenkeer geweest met 30gr en nooit meer. kei druk, bloed heet en had het zo gehad
Ik zou op een doordeweekse dag gaan en dan als alle kindjes weer naar school zijn, dus na 2 September.
Heeft de efteling ook niet via hun website zo'n drukte indicator? Dan zou ik daar eens naar kijken. En anders inderdaad wat al gezegd word. Op een dag dat er toch wat regen word voorspeld en/of als de kinderen weer op school zitten.
ja vroeger wel maar nu is alles "gezellige bedrijvigheid" haha dus daar heb je niet veel aan. Maar idd na de vakantie gaan en niet op een wo of in het weekend! Al moet ik zeggen dat wij er 2 weken terug waren op een zevenmijls zomeravond en het was druk!!!!! overal 60 min wachten geloof ik maar met een kleine zijn we toch haast nergens ingeweest. het sprookjesbos duurde al 4 uur haha en dan land van laaf de speeltuin,bootjes kanibaal en carnaval hebben we gedaan..en we hebben het volgehouden tot 22.30 haha.Ik had niet echt het idee dat we wat gemist hadden. We hoeven ook geen achtbanen te doen enzo dat scheelt al veel.
de zevenmijslzomer is tot en met 26 augustus toch? Ik denk dat wij in de 2e week gaan op dinsdag of donderdag, misschien ook wel op de maandag maar dan moet ik de psz afzeggen voor een keertje!
wij gaan op de maandag(10sept) 1e dag van onze vakantie. noway dat ik in een weekend ga nu ik nog vrij ben kwa schooltijden/dagen, ga ik lekker doordeweeks. en dan idd niet op een woensdag. ook hier psz afzeggen voor die dag.