Hallo, Ik ben aan het rondkijken voor het openen van een nieuwe spaarrekening voor mijn kind. Op het moment heb ik de Regenboog rekening van de Rabobank maar dat is maar 1.20% rente. Nu zag ik de Dela Cooperatiespaarrekening. Sparen voor uw kind met vaste gegarandeerde rente van 2,75%. Deze lijkt me we heel interessant. Heeft er iemand hier ervaring mee? Of zou Rabobank doelsparen toch 'beter' zijn?
Wij zitten precies met het zelfde op het moment.. wij willen ook heel graag een rekening openen alvast voor onze kleine. Wij zaten zelf ook te denken aan de regenboog rekening bij de rabobank. Maar heb zelf ook vrij weinig ervaring hiermee omdat het onze eerste wordt.
Ik heb zelf geen 'lekker' gevoel bij sparen via een uitvaart ondernemer. Kan tussen mijn oren zitten hoor.. Wij hebben de spaarreking van onze zoon via internet gekoppeld aan onze rekening. Dus hij heeft een rekening op naam maar hier is geen pas van. Alles gaat via onze rekening. Als er genoeg op staat gaan we het voor langere rijd op een andere rekening 'vast' zetten. Zo blijft er een deel opneembaar, en een ander deel kan 'rente pakken' op de andere rekening. Zitten bij de ing. Hier krijgt hij nu 1,80% rente.
Hier ook regenboogrekeningen van de Rabobank en beide hebben nog een spaarrekening bij de ING. Ik zelf zou nooit een spaarrekening openen bij de dela. Het is geen bank dus als ze failliet gaan ben je je geld gewoon kwijt. Daarnaast staat het geld vast en moet je betalen als je eerder geld wil opnemen (dit is overigens ook bij het doel sparen van de rabobank). Het zilvervloot sparen van sns heeft ook een mooie rente als is ook dat percentage niet vast en kan veranderen. Ik zou voor je zelf eens goed bekijken wat je precies wil voor je kindje en dan kijken welke rekening daar het best bij past
wat mensen vergeten is als je een rekening opent op naam van je kind en je spaart daar een mooi bedrag op jij het niet meer van de rekening mag halen als je kind 18 wordt. Dus stel je kind "ontspoort" krijgt hij toch zijn centjes op verjaardag. Natuurlijk kan je dat eraf halen voor zijn 18de maar bij zilvervloot krijg je dan je 10% niet...... En over dela, is niet helemaal waar want valt idd niet onder het bankgarantiestelsel maar wel onder het verzekeringsgarantiestelsel en deze zit +/- hetzelfde in elkaar als de bank. Wat wij hier doen is sparen op een gewone spaarrekening en dan 1 keer per jaar wegboeken naar een depositospaarrekening dan ben je dat geld wel kwijt maar zit ook een hoge rente aan vast en dat is vanaf 500 euro mogelijk.....
Maar als je spaart op jou naam en je het pas aan je kind wilt geven als hij 18 is dan is het een schenking en zit je aan een bedrag per jaar was belastingvrij is over het overige moet je dan belasting betalen. Ik vind het bijvoorbeeld een prettig idee dat ik ten alle tijde aan het geld kan zonder er over te hoeven betalen. Stel dat onze kinderen in het buitenland willen gaan studeren als ze 17 zijn dat ze dan gewoon aan het geld kunnen. Maar dat is voor iedereen anders
He wat grappig wij zijn hier ook mee bezig. Die van de Rabo geeft echt de laagste rente die je maat kan krijge. Op een spaarrekening dus daar gaan wij in elk geval noet voor We zijn er nog lang niet uit maar regiobank ziet er wel aardig uit. Wij willen Zelf niet bij het geld kunnen komen tot hun 18e maar wel zelf beslissen wanneer ze het krijgen zodat het niet op gaat aan stappen en feesten
Wij hebben die bij de Dela net afgesloten. Was volgens de consumentenbond een goede keus als je weinig risico wilde lopen.
Ik heb voor M. een spaarrekening bij de ABN amro. Ondanks dat ik de bank 3 keer niks vindt hadden ze de beste voorwaarden. Ik weet nu niet precies hoeveel procent de rente is. Wat ik vooral heel leuk vindt is dat als je er niet aan komt je bij 5 jaar, 10 jaar 15 jaar en 18 jaar een bonus krijgt. Je krijgt dan 5 procent van het gespaarde bedrag cadeau. Stel je hebt als hij 5 is 1000 euro gespaard dan krijg je 50 euro gratis! Heb je als hij 18 is 10.000 gespaard dan krijgt hij 500 euro cadeau. Ik vindt dit wel heel leuk sparen en zorgt er ook voor dat ik er echt niet aan ga komen!
Wij zijn pas overgegaan van rabo naar de regiobank (=sns geloof ik) omdat de rente daar hoger is en je inderdaad ook voor een bonus spaart. Verder zijn er zgn. 'spaarpottenmiddagen', je kindje mag dan zijn spaarpot legen en een cadeautje uitzoeken. Vroeger bij de rabo hadden ze dat ook, altijd erg leuk maar nu doen ze dat niet meer. Daarnaast vind ik de regiobank ook veel toegankelijker dan de rabo. Altijd maar voor alles een afspraak moeten maken, tien keer van het kastje naar de muur gestuurd te worden terwijl ik tegen twaalven bel naar de regiobank om een rekening te openen en ik vervolgens zo binnen kan lopen waarna het vervolgens binnen no time geregeld is...
Wij hebben rabo doelsparen en komt twee maanden voor haar achtiende verjaardag op onze rekening. Dadelijk is ze een rebelse puber die alles erdoor jaagt in een paar maanden. Daar sparen we niet voor.