Ik had deze ook al onder de lounge geplaatst, maar ik kreeg de tip om het ook nog hier te plaatsen aangezien niet iedereen in de lounge leest, die in de lounge is gesloten Hallo lieve dames! Allereerst: Wat ik jullie ga vragen kost minder tijd dan het lezen van dit berichtje! Wil je mij snel helpen, kun je het beste meteen naar beneden scrollen naar het vette gedeelte, wil je wat meer over mij weten, lees dan verder! Ik zal mij eerst even voorstellen. Ik ben Andi, ik ben 20 jaar oud en moeder van twee jongens van bijna 4 en 1. Ik heb jullie hulp hard nodig om een wedstrijd te winnen waarmee ik mijn droomopleiding tot doula kan verwezenlijken! Ik zal uitleggen waarom ik jullie nodig heb! Het ontbreekt mij puur aan de middelen om mijn droomopleiding uit te kunnen voeren. Ik werd op mijn 16e moeder van een geweldig ventje en ik heb daarna keihard moeten knokken voor mijn Havodiploma, die ik gelukkig wel gehaald heb! Na mijn diploma-uitreiking ben ik met de vader van mijn zoontje in het huwelijksbootje gestapt. Ik heb toen het besluit genomen om niet verder te gaan studeren(de financiële middelen ontbraken ons toen al) om er ook zo te zijn voor mijn zoontje, want die had zijn moeder in die periode hard nodig. Inmiddels heeft mijn zoontje er een broertje bij gekregen en zijn we in een goed vaarwater gekomen... Maar om terug te komen op mijn vraag.. Misschien weten sommigen niet wat een doula is, maar heel kort samengevat: Een doula kan het beste omschreven worden als een zwangerschaps- en bevallingscoach. Het is een ervaren en kundige vrouw, die aanstaande ouders op een niet-medische manier ondersteunt tijdens de zwangerschap, de geboorte van hun kindje en in de periode er na. Zij wijkt gedurende de hele bevalling niet van de zijde van de barende vrouw. Dit lijkt mij een fantastisch beroep en daarnaast een hele goede aanvulling op het aanbod voor de zwangere vrouw in Nederland. Er worden vaak artikels in kranten gezezet over het hoge sterftecijfer, wat zou er beter kunnen en ik kan daadwerkelijk middels deze opleiding er wat aan doen! Wist je dat een doula heel veel positieve effecten met zich meebrengt? Ik zal de voordelen even opnoemen: 50% minder kans op een keizersnede, 25% kortere duur van de bevalling, 60% minder verzoeken om een ruggeprik, 40% minder gebruik van pitocin/oxytocine ('inleiden'), 30% minder verzoeken om pijnbestrijding en 40% minder tangverlossingen! Heel verhaal, ik hoop dat jullie mij zo een beetje begrijpen! Maar wat ik dus eigenlijk wil vragen.. Ik doe dus mee met een wedstrijd van Unique waar je kans maakt op 50.000 euro om je ambitie te kunnen verwezenlijken! Ik sta inmiddels al in de top 9, maar daar wil ik natuurlijk graag in blijven, maar ik zou alle stemmen heel hard kunnen gebruiken. Op deze link kun je mijn ambitie lezen en op mij stemmen(er staan ook stukjes vermeldt die ik jullie geschreven heb): Deze site! Je kunt op vier manieren stemmen. Met Hyves, Facebook, Twitter en LinkedIn. Dus per persoon kunnen er 4 stemmen uitgebracht worden! Tot 5 december is er de mogelijkheid om te stemmen en daarna wordt er uit de top 9(plus een nummer 10 middels een Wildcard) drie finalisten gekozen die hun presentatie moeten geven voor de jury. Daarom hoop ik vurig bij die eerste 9 te kunnen blijven! Ik heb weer eens een ander idee dan "gewoon"! Nederland kan er wel een volgende doula bij gebruiken om zo de zwangerenzorg te kunnen verbeteren en daar draag ik zeer graag mijn steentje in bij! En ik denk dat een doula op dit forum ook niet mis is! Ik hoop dat jullie mij willen helpen mijn bijzondere droomwens te willen helpen vervullen door op mij te stemmen! Alvast hartstikke bedankt!! Met heel veel groetjes, Andi
Ik wil wel op je stemmen, maar heb geen link van je kunnen vinden of ben ik nou zo blind? Succes ermee!
Staat in het vetgedrukte gedeelte, de tekst 'Deze site' Wil 'm nog wel even apart neerzetten anders: Unique Ambition Challenge - Doula worden, meer dan een ambitie!
Ik geloof dat het gelukt is via hyves en facebook. Tenminste als je Anne heet... want in je onderschrift staat elke keer Andi, dus kwam er niet meer helemaal uit!
Ik ben inderdaad Anne, hoor.. Anne Dibbets.. Debby, hij stond eerst bij lounge en uiteindelijk zei een modje dat hij beter af hier was.. Dus ik denk dat het nou wel goed zou moeten staan... \ BEDANKT voor jullie stemmen!!
Dank je wel!!! Ik sta inmiddels zelfs al 4de, dus dat is helemaal fantastisch! Nu nog krap twee weken volhouden!!
Amsterdam is mij écht te ver.. Ik woon namelijk in het uiterste hoekje van de Achterhoek. Plus, ik zal toch echt mijn rijbewijs ervoor moeten gaan halen en dat kost ook wat.. Maar lief dat je meedenkt!
Mir, dank je wel!!! De titel is nu alleen een beetje ongelukkig, alleen krijg ik m niet meer gewijzigd!