Welke pretpark voor actieve peuter van 2?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door piccolina, 6 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Dochter wordt vrijdag 2 en omdat er mooi weer wordt verwacht willen met haar naar buiten pretpark.
    Ze is erg "doen" kindje: klimmen, auto besturen, rennen, glijden, carousel etc en dat kijken is niets voor haar. Voorbeeld ballorig is hier 6 uur onwijs plezier en sealife gekrijs van saaiheid;)
    Kinderboerderij, speeltuin buiten uitgebreid hebben we hier om de hoek dus ik zoek iets waar ze veel inkan met ons of alleen maakt niet uit.
    Max 1-1.30 uur rijden vanuit den haag

Ik dacht zelf aan:

Efteling:
    maar dat sprokjesbos denk ik dat ze niets zal vinden. Rij voor attaccties en plus prijs ook minder.

Sprokjeswonderland:
    Iets te ver rijden maar ook dat "kijken" weer meer dan "doen"?

Lennaeushof:
    lijkt leuk maar is dat wel wat voor 2 jaar?? Behalve glijbanen en zansbak? Prijs staat va 2 jaar (denken jullie dat ze dan gratis kan omdat ze op die dag 2 is of kijken ze streng na?

2. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Linneaushof is heeeeeel leuk! Vooral voor peutertjes en kleutertjes.
    Ze zijn daar niet zo heel strikt met leeftijden volgens mij.

Ik overweeg er ook om volgend weekend heen te gaan. Ik woon er heel vlakbij.

Efteling is niks voor hele kleintjes. Tenminste, vind ik niet.
    Pas vanaf ene jaar of 4 lijkt het me leuk voor kinderen.

Linneaushof is niet echt een pretpark trouwens.
    Meer een grote speeltuin met bootjes en een mini kartbaantje

3. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik zag ook iets op site van kleine waterspetuinen 30cm water.
    Is dat toegankelijk gewoon of moet ze zwempak aan?
    Al denk ik nog koud zoiezo maar toch:)

Kan je daar ook gewoon met kleedje zitten etc?
    Ook treintjes waar ze in kan daar of niet?

4. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ja ze hebben ook een beste grote zwembad voor kleuters met hele leuke fonteinen en een glijbaan, maar ik betwijfel of die open is. As weekend wordt het 18 graden. Heel koud dus nog. Zwembad is wel vrij toegankelijk
    Klopt, ze hebben ook een trein! Het leuke aan Linneaushof is dat je daar inderdaad mag picknicken met zelf meegebrachte broodjes en drinken.

5. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.419
    443
    83
    Limburg
    Tivoli in Nijmegen is ook leuk, juist voor die leeftijd, Juliana Toren in Apeldoorn, mini mundi in Middelburg ook

6. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Okey top! Bedankt voor je ervaring!

7. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Sprookjeswonderland! Is echt niet alleen kijken, ze hebben er een mooie speeltuin ook!

8. Jekil

Jekil Actief lid

29 sep 2012
    392
    1
    16
    Leerkracht VSO
    Rotterdam
    Plaswijckpark in Rotterdam is superleuk.
    Plaswijckpark | Plattegrond - Plaswijckpark
    Hierbij een link naar de plattegrond. Het is met 4 rijken
    Het speelrijk m.n. indoor vind ik erg mooi. Maar outdoor is ook meeeeer dan genoeg.

9. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.494
    8.414
    113
    Sprookjeswonderland! Zó leuk!
    Van alles te zien, diverse attracties zoals 'paardje' rijden, bootjes etc. En een hele leuke speeltuin. Wij zijn in de kerstvakantie geweest en heb moeten beloven dat we van 't jaar nog een keer gaan :D
    (Met kinderen van 2 en 4 jaar trouwens)

10. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Plaswijckpark is erg leuk :)

11. Saadia

Saadia Actief lid

3 apr 2009
    150
    11
    18
    Wij zweren bij de Efteling, ook voor kleintjes. Gingen voor de eerste keer met zoon van net geen 2 jaar. Hij genoot volop! Dochter ging mee vanaf 1 jaar. Ze is nu 2,5 is al vaak geweest en vindt het er heerlijk! Voor de kleintjes is er echt veel te doen en te beleven hoor. En daarnaast is het een mooi park om te wandelen (voor als de kleine even een dutje doet). Ik weet niet of het druk zal zijn vrijdag. In Nederland zijn er, voor zover ik weet, geen vakanties. België heeft dan weer wel schoolvakantie...

Zijn vorig jaar ook bij Julianatoren geweest. De kinderen vonden het erg leuk en er staan voor de kids leuke attracties. Maar wat ons betreft haalt Julianatoren het niet bij de Efteling. En de entree bij de Efteling is met met z'n 3-en (2 volw. en kind van 2) niet eens zoveel duurder.

12. penseel

penseel Niet meer actief

Drievliet. Zit in Rijswijk. Veel dingen waar ukkies in mogen. En is vlak bij den haag.

13. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Plaaswijckpark erg leuk maar zoals ik fotos zie veel water. Dat is met 18 graden nog iets te koud.

Sprokjeswonderland staat op lijstje ook als optie. Is wel iets te ver rijden. Ik twijf of we dat beter niet in juni kunnen doen op weg naar texel in ochtend. Hond kan ook mee daar dus zou als opties misschien beter uitkomen.

Drievliet ja zit erg dichtbij maar ik hoorde niet zoveel positiefs over van mensen die er gingen..

14. penseel

penseel Niet meer actief

Ben er vorig jaar geweest. Mijn kids hebt het echt naar hun zin b gehad.

Reacties van andere negatief zeggen mij niet zo veel. Waren korte wacht rijen dus makkelijk overal in. Achter elkaar.

15. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Ik vind de Efteling ook echt leuk voor alle leeftijden!
    We zijn er laatst nog geweest. De kleinste heeft zijn ogen uit gekeken en de oudste is in allerlei dingen geweest (zelf auto besturen, traptreintje -> mama trappen ;) en de gebruikelijke attracties daar! Echt super voor alle leeftijden

16. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Efteling vond mijn dochter ook heel leuk hoor !!

Sprookjeswonderland ga ik nooit meer heen zeg, wat saai !

Oud valkenveen is ook leuk. Dierentuinen zijn trouwens ook leuk hoor met hun speeltuinen. Maar ik heb dan ook een ander kind als jij. Ze is hier absoluut ook een doener, maar lekker lopen en dieren kijken vindt ze prachtig.

17. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ja dat geloof ik graag!
    hier alleen imponeer je haar niet met "kijken" en "wandelen" ze is echt van "doen" en fysiek, hoogte in, veel rennen, ze wil continu bezig zijn.
    We waren laatst in sealife ze vond dat echt erg saai.
    Ze kijkt/leest veel boeken hier maar bij dikki dik/kikker etc is al verleden tijd dat intereseert haar niet meer. Sprokjes dan wel dus misschien zou dat wel indd leuk zijn.
    Maar vind zo anders zonde van de prijs entee:(

Dierentuin zijn we al geweest is leuk maar niet bijzonder of zo, ze vind dat als normaal of zo (niet dat ze daar vaak gaat) maar dat ze is dan meer okey geweest maar niet dat ze echt gilt van geluk:)
    Laatste keer ging ze voor hek leeuw staan lachen en gillen op hem (ze waren in hokje voor eten wachten), ik kon haar niet weghalen was drama ze wilde lachen en vingers door steken ;)

18. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    wij hebben een efteling abonnement, dus gaan er om de dag heen, Vandaag ook even geweest, wat later in de middag toen de drukte al wat weg was. Wat ik ook erg leuk vind is Pukkemuk in Dongen! Zeker voor actieve kindjes, net zoals onze dochter, van alles wat. Alleen tippen aan de efteling doet het niet, maar daar is de prijs dan ook naar..... voor de kleintjes maakt het niks uit, die vind alles fantastisch!

19. sjak

sjak Niet meer actief

Duinrell??
    Drievliet is ook best leuk, maar ik denk leuker voor kindjes vanaf 5 jaar.
    Plaswijck is erg leuk, speeltuin binnen en buiten, draaimolen, treintje, boot. Waterspeeltuin is idd nog te koud. Maar wel leuk als het warmer is.
    Dierenrijk is op het moment grotendeels dicht, wordt helemaal opgeknapt.

Wij kiezen voor de efteling as vrijdag, gewoon omdat het nu nog redelijk rustig is. Duinrell komen wij ook vaker per jaar en is ook leuk hoor.

20. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw

Sprookjesbos is dan juist toch leuk! Van sprookje naar sprookje kan ze rennen, ontdekken
    Lekker spelen in het land van laaf

Deel Deze Pagina