Welke pretpark voor actieve peuter van 2?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door piccolina, 6 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manoya

Manoya Niet meer actief

Efteling is super groot dus valt genoeg te rennen ;) Er valt veel te zien, en te doen!

2. FairyHunter

FairyHunter Niet meer actief

Wij vonden tivoli erg leuk. Beetje het idee van julianatoren maar dan overzichtelijker voor de kleintjes.

3. 2jees

2jees Niet meer actief

Sealife is ook niks voor de meeste kleintjes maar een echt dierentuin wel hor!! En ze hoeft toch niet altijd 'te gillen van geluk' gewoon leuk is ook goed.

4. misa

misa Niet meer actief

Julianatoren vonden ze hier vorig jaar erg leuk met net 2 en 3,5.

5. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Tivoli is erg ver..
    Julianatoren kijk ik ook na bedankt!

Dierenpark zal hem niet worden vinden we niet zo erg speciaal. Kunnen vaker heen..
    Efteling en linnaeushof blijven tot nu toe in favoriten staan
    Lastig ;)))

6. pientje1

pientje1 Niet meer actief

:D.

Het is een kind van 2, die zijn altijd actief en vinden alles leuk, ook een "simpele" dierentuin.

7. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Oud valkeveen! Wij gaan er om het jaar heen met schoolreis, is volgens mij ook zat te doen voor een 2 jarige!

8. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Sealife is absoluut niet te vergelijken met de Efteling... In de Efteling is ook vanalles te doen hoor. Entree is t/m 3 of 4 gratis, dus je betaald alleen je eigen entree met hele kleintjes. Ook kun je natuurlijk je eigen eten en drinken meenemen.

9. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik ben zelf in efteling paar jaar terug geweest vond niet zo spectaculair hihi:) ik vergeleek sealife niet met efteling maar gaf als voorbeeld dar ze dat erg saai vond (andere 3 kindjes haar leeftijd brw genoten wel hoor dus her ligt echt aan haar)
    Met 2 ouders betaal je al genoeg in efteling😁
    Plus benzine en parkeren kosten :(((
    Nou ja zoiezo alles is prijzig waar dan ook.

Elk kind is anders en mijne is niet iemand die "alles"" leuk vind ook "simpele" dierentuin. We kunnen voor hetzelfde geld in bos wandelen langs paardenstal:) maar dat doen we al genoeg hihi.
    Ze vind vooral leuk aanraken en meedoen wat in boerderij kan maar niet in dierentuin. Alleen koetje, geitjes etc hebben we al zat gezien. Apenheul is ook leuk dan maar te ver voor ons.
    We hebben hier ook "vogelkelder" gratis en voor niets bevers, slangen, flamingos, vissen, pappagaien... Is leuk in regenachtige dag maar met 19 graden zoek ik liever buiten op;)

Ga nog naar andere gegeven tips kijken!

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.850
    3.365
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zeg ook efteling :) . Onze kinderen zijn niet zo'n fan van het sprookjesbos :p - wel van de traptreintjes, peuterspeeltuin, carnavalsfestival, oude tuffer (auto's besturen) , draaimolens in de hoek van Droomvlucht daar (zit ook nog een rupsbaan + zweefmolen) , maar ook de bob en de pirana gaan ze mee in...
    Ook hier érg fan van de efteling, al jaren... (opa en oma wonen vrij dichtbij en hebben zelf een abonnement)
    Sprookjesbos heeft overigens wonderbaarlijke paddestoelen :p - de hele route... die blijven voor de kinderen ook leuk.. De dingen waar je alleen naar kan kijken lopen wij ook vaak voorbij (als we er al ingaan dus- meiden doen liever de actieve dingen...)

11. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Hoe zit het met rijeen voor peuter attracties?
    Ze kan absoluut niet in 1 plek staan of wachten waardoor ik snel afhak van 10 min wachttijd.
    Zal vrijdag wellicht niet zo druk zijn maar wat is jullie ervaring degene die vaker gaan?

Ps: ze zit ook inderdaad niet in buggy of zo dus dat lekker wachten zit niet in;)

Qua tijd hebben we daar 10.00/10.30 tot 13.30 max ivm haar slaapje in auto op terugweg en hond moet ook uit.
    Voldoende 3 uur of te weinig?

12. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Efteling is veel lopen daar heb je echt niet genoeg aan. Kan ze niet een keer zonder slaapje. Wacht tijden geen idee, zal ze toch ook een keer moeten leren ?

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.244
    7.286
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou voor 3 uurtjes niet naar de Efteling gaan. Wij gingen vanaf dat de jongste 1,5 jaar was. En dan van 10-18. Als ze echt moe was sliep ze dan in de buggy en anders maar niet ;). Wachten is hier nooit een probleem geweest, lekker hangen aan de hekken, boterhammetje eten, en de rij is toch ook in beweging.

14. mapepejo

mapepejo Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.593
    541
    113
    Als ik het zo lees, is het voor de meesten misschien te ver weg, maar Dierenrijk in Geldrop (bij Eindhoven) is ook erg leuk! Het is een dierentuin (olifanten, tijgers, leeuwen etc.) met meerdere grote speeltuinen, een kinderboerderij erbij en ook een kleine binnenspeeltuin. Dagelijks meerdere shows te zien.
    Is mooi voor een middag, bijvoorbeeld van 13.00 - 17.00.

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.244
    7.286
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dierenrijk zit in Nuenen. Inderdaad ook erg leuk! En niet zo heel erg groot.

16. Manoya

Manoya Niet meer actief

Voor die 3 uurtjes zou ik niet 1 uur in de auto gaan zitten eerlijk gezegd.. dan beter een keer dat je een hele dag kan gaan maar dat is mijn mening.

17. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Voor 3 uurtjes zou ik ook niet ver weg gaan. En wachten in een wachtrij hoort bij het leven. Daar zal ze toch een beetje aan moeten wennen. Al zal het op een doordeweekse dag niet echt hele lange wachtrijen zijn. Zolang het geen vakantie is, want dan kunnen de wachtrijen wel lang worden.

18. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Nou ikzelf vind 3 uur zat :)
    Ben ook zwanger dus langer trek ik zelf niet ben ik bang:)
    We kunnen zoiezo niet langer want hondje moet uit. Als we ergens gaan blijven we ook nooit langer dan tot 13.30 ook al is dat 1-1.5 uur rijden op bezoek/schoonouders/dierentuin... We gaan altijd in ochtend of in middag nooit voor hele dag ergens.
    Efteling is wat groter dus ik denk deze vrijdag gaan we toch naar linnaeushof voor paar uurtjes en efteling wellicht x in zomer...

Zonder slaapje kan ze niet en buggy neem ik niet mee want ze zit daar echt niet als ze die al ziet dan is al een paniek:)
    Ze kan eventueel later slapen maar max is 14.00 moet ze liggen in auto of thuis. Anders is ze niet te genieten. Ze is heel erg regelmaat kindje als ze dan niet normaal 45 min slaapt dan slaapt ze hele nacht niet..

Bedankt voor meedenken!

19. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    We gaan toch naar efteling.
    Gaan kopen bij ah van 26 euro entree en hondje wordt op strand door uitlaatservice uitlaten van 13.50 euro.
    Maakt total wat prijzig maar we gaan kijken of hele dag mogelijk zal zijn.
    Weet iemand of er op plattengrond wat je daar kan halen of inzien staat leeftijd aangegeven van atracties? Zodat we weten welk we moeten gaan zonder tijd versplillen voor zoeken

20. nellebelle

nellebelle Actief lid

8 sep 2014
    218
    0
    0
    hoi,

tog nog even meegeven dat Irrland net over de grens met duitsland echt super is voor kleine kids!

misschien wel ver voor jullie, voor ons was het 1u30min rijden maar vond het toch de moeite. zeker ook voor kleine kinderen.

ook simpele atracties, maar daarom niet minder plezierig. bijvoorbeeld een route aangelegd met klinkers met een milde helling en dan allemaal van die kleine loopautotjes om er vanaf te rijden, een grote overdekte ruimte gevuld met gedroogde mais en veel pvc buizen. lekker rollen en klouteren door de mais, toren/doolhof van hooi balen,... er zijn ook echte atracties maar deze zijn het meest bijgebleven bij mij en de kids

er zijn ook water dingen te doen. maar ook zonder deze (bij slecht weer) plezier verzekerd! en de inkom is ,5,5 euro p/p

Deel Deze Pagina