Ahhh zo 2 van mijn 3 poezen naar de DA brengen. Beide hebben blaasgruis en nu krijgen ze een blaaspunctie om te kijken of de blaas erger is aangetast. Ze plassen ondanks pijn medicatie, het juiste voer en extra water door hun nat voer in huis en met 2 kleine kinderen is dat echt niet te doen! Ik vind het zo spannend want als het echt te erg is en er niets aan te doen is en ze pijn hebben ondanks medicatie einde verhaal voor mijn 2 poezen. Ik ben echt zo bang! Het zijn echt mijn diertjes en ben knettergek op ze! Willen jullie mee duimen dat ze beide gewoon te helpen zijn?
Dank je wel! We zijn nu al 6 jaar bezig met 1 van de 2 en 3 jaar met de ander en normaal reageerden ze erg goed op de medicatie maar op het moment totaal niet en we kunnen nog maar zo weinig voor ze doen. Het in huis plassen is natuurlijk ook totaal niet hygiënisch voor onze kinderen en iedere ochtend loop ik alle bekende plekjes na om het schoon te maken voor de kinderen beneden komen. Hopelijk kan het opgelost worden want we zijn zo knettergek op ze! Ze worden nu ook beide helemaal nagekeken zodat ze ook kunnen checken of ze pijn hebben (katten laten dat niet snel zien)
Mocht het nog lukken kan je proberen ze op vers voer te krijgen, vaak gaan de blaasgruis problemen zijn dan weg, mits blaas niet teveel aangetast is .
Achhh arme jij en arme poezen! Hier een van de drie met gruis, recent ontdekt, gelukkig geen aantasting van de blaas, maar man wat een gedoe Doen het allemaal met liefde maar zal blij zijn als het voer enzo aanslaat
Ach wat zielig!!! Heel veel succes, zo zielig als je diertjes ziek zijn... Ze zijn toch echt onderdeel van het gezin En inderdaad overzetten op vers helpt vaak, de dierenarts supporten het alleen meestal niet, ik heb hier 1 hele fijne dierenarts die zelf ook vers voert en die adviseert me perfect. Hier dus twee poezenbeesten op kvv/barf en die doen het prima!
Helaas lusten ze beide geen vers hebben toen 10 kilo vers voer gekocht en konden alles weggooien! Ze trokken alle 3 hun neus ervoor op. Nou ze zijn gebracht en beide krijgen een hele check om alles na te gaan. Nu wachten op de uitslag!
Spannend! Hopelijk valt het mee! Onze kat is ook echt onderdeel van het gezin en noem ik weleens ons eerste kind
OOh no. Onze poes kreeg toen brokjes van de DA speciaal voor blaasgruis/blaaskristallen. Toen heeft ze er geen last meer van gehad. Hebben jullie dat al geprobeerd? Was geloof ik 40 euro per zak maar we hadden het ervoor over.
Dat dieet zitten ze eigenlijk al jaren op. Alleen pasgeleden te druk gehad om te bestellen dus iets ander voer gekocht ook tegen blaasgruis en toen was het alweer raak.
Nee nog niet! Ze hadden vanmorgen allemaal operaties en dan zouden ze daarna meteen mijn katten onder handen nemen. Denk dat de operaties wat zijn uitgelopen. Lag net wel even te slapen en droomde over mijn poezen haha, ben er dus wel mee bezig zeg maar!
Ja man verwacht er niet veel van te horen dat er iets fout is zeg maar maar mijn poes (half siamees) is normaal een knuffel kont eersteklas zodra er maar een schoot vrij is komt ze al en hebben echt genoeg met haar meegemaakt wellicht herkennen mensen het verhaal nog van haar geamputeerde achterpoot. En de andere is een goedzak van bijna 16 jaar die nu ook veel pijn krijgt van zijn artritis. Ik heb er 3 en ze zijn mij alle 3 reuze lief! De bovenste is de halve siamees en de onderste foto is mijn bejaarde kater.
Dat is echt een kwestie van doorzetten. niks anders geven en dan halen ze hun neus maar op. jammer voor ze. niks anders geven en als ze echt honger krijgen dan eten ze het echt wel op hoor. hier roken ze eraan en weg waren ze. ze moesten het echt niet. dit heeft een paar dagen geduurd. op een gegeven moment kregen ze honger en namen ze er met heel veel tegenzin, een hapje van. en steeds meer. ging niet van harte hoor. heeft echt een tijd geduurd voordat ze door hadden dat ze echt niks ander kregen. en nu, nu worden ze helemaal wild als ze de koelkast open horen gaan. ze doen er nu ook een moord voor. bij de katten van mijn moeder en die bij mn zusje hetzelfde. heeft echt een tijd geduurd. mijn hond moest het ook niet en daarna verslond hij het. ik heb een blaasgruiskater die volgens de DA voor de rest van zn leven op duur blaasgruisvoer moest. hij wilde het niet. toen op advies van een andere dierenarts op versvlees. gewoon de goedkope bakjes smuldier die ze bij de supermarkt verkopen. sindsdien nooit meer problemen gehad met blaas of plassen.
Maar hoeveel geef je dan bij de kat? Wij hebben er 3 en dan helemaal geen brokken meer? Wij geven nu 2x brokken en 1x nat voer met pijn medicatie en een scheut water erin zodat ze ook meer vocht binnen krijgen.
in een bakje smuldier zit dacht ik 400 gram en daar doe ik met 2 katten, 1,5-2 dagen mee. bakje kost 70-80 cent. inderdaad, geen brokken meer. mijn blaasgruiskater was altijd te mager en met dit kleine beetje vlees zit hij weer mooi op gewicht. met brokken zopen ze zich hier helemaal klem omdat brokken droog zijn natuurlijk. met vlees drinken ze weer normaal. hier zit al vocht in. ik merkte het ook in de kattenbak. die was met de brokjes al vrij snel nat en stonk en veel en stinkende ontlasting, haarballen enz. met het vlees totaal geen last meer. hij had eerst de speciale dierenarts brokjes van royal canin en hier doet hij het zoveel beter op. is sindsdien ook niet meer bij de dierenarts geweest. met die van mn zusje hetzelfde. ook blaasgruis en speciaal voer en over op vlees en niks meer aan de hand. mijn hond had ook van alles en moest speciaal duur dierenarts voer hebben. op vlees gezet en dat ging super. hij had het speciale voer a 95 euro per maand niet meer nodig.