Sinds een paar dagen zit mijn zoontje in een mega sprong volgens mij. In bed ligt hij eerst een uur te brabbelen, kirren, krijsen, gillen enz voordat hij eindelijk in slaap valt (of hij valt niet in slaap en gaat heel hard huilen....). Hij slaapt sowieso erg onrustig, en veel korter dan normaal. Nu vroeg ik me af of ik iets in zijn bedje kan leggen waar hij wat 'steun' aan heeft. Gisterenavond toen mijn man namelijk hem in bed legde, strekte hij zijn armpjes helemaal uit zo van: 'papa, pak me er aub uit'....en begon hij heel hard te huilen...zo zielig... Alleen vind ik het ook wel eng om van alles in zijn bedje te leggen, vanwege stikkingsgevaar enz. Misschien hebben jullie nog tips van dingen die we kunnen gebruiken in of om het bedje om hem wat steun te geven in deze moeilijke sprong? En is het verantwoord om bij een baby van bijna 4 maanden iets in bed te leggen?? Nu ligt er helemaal niets in zijn bedje.
Hier heeft er altijd iets in bed gelegen en nu nog... Een beer waar een muziekje uit komt en nog een slap knuffeltje van de hond met van die dunne pootjes. Kon ze al heel vroeg vasthouden... Inmiddels heeft ze ook al een hele tijd een doekje waar haar speen aan vast zit (kan ze hem zelf wat gemakkelijker terugvinden en ik trouwens ook als ze hem 's nachts kwijt is!). Inmiddels gaan ze door heel het bed en liggen ze er vaak ook langs als ik haar 's morgens uit bed haal! Toen ze nog zo klein was stonden ze eigenlijk alleen maar in de hoeken van haar ledikant, dus of ze er toen al veel aan had?? Misschien iets met een muziekje wat je aan kan zetten als hij naar bed gaat? (knuffel/ mobiel etc) Of zo'n lamp die figuurtjes op de muur of plafond maakt?
Geen idee of het wel of niet mag, maar Avey slaapt al maanden met een knuffelvarkentje (ze heeft iets nodig om vast te houden om in slaap te vallen), hangt er een mobiel boven haar en ik heb zo'n boxspiraal met knuffeltjes ter hoogte van haar hoofd aan het bed geplaatst. Ze kletst heel wat af met de spulletjes om haar heen, waardoor ik 's ochtends zelf nog minstens een half uur extra kan blijven liggen!
Ik heb een knuffeltje van Lief, die is echt heel licht en veilig in bedje bij baby's. Onze dochter pakt het knuffeltje zodra ze in bed ligt.
Hier een tutknuffel van difrax in bed. Ze pakt hem ook altijd vast en trekt hem tegen zich aan. Zonder is het een drama.
Mijn zoon slaapt al vanaf het begin met zo'n spuugdoekje. Daar zit ie dan met zijn handjes steeds aan te friemelen, het maakt hem rustig op de een of andere manier.
Ik heb een zachte tutteldoek met een knuffelhoofdje en daar heb ik er 3 van en elke week geef ik een schone. En een heel klein konijntje dat zachtjes rammelt. Zo hoor ik ook of ze wakker is
Mijn dochter heeft een "platte aap" van de difrax als slaapknuffel. Ik vind haar regelmatig hand in hand met de aap ( is wel toevallig dan met 11 weken hihi)
zijn jullie dan niet bang dat het knuffeltje ergens in het bed beland mijne gooit nogal driftig af en toe en dat ze dan niet meer bij het knuffeltje komen en dus gaan huilen ? dat is hier dus zo wel en daarom durf ik niet echt te beginnen aan iets in bed zie me al tig keer op en neer lopen hahaha heb ook niet echt het gevoel dat ze iets in bed wil dus zolang dat niet is laat ik het lekker zo Groetjes jamy
oh moet trouwens wel zeggen dat ik dat had toen ze nog in der spreidbroekje lag nu heeft ze dat alleen snachts dus nu kan ze gewoon naar het knuffeltje toe gaan alleen snachts is dat probleem dr dan.
niets. ik vind het belangriijk dat ze leren slapen zonder iets zodat het geen drama word als het in eens weg is. heb het gezien bij mijn nichtje die had een knuffel voor het slapen en toen werd ze ziek. de eerste kotste ze onder dus de volgende uit de kast( mama had er 3 in huis) ook die kotste ze onder en de derde en vierde ook. ze ging dus echt niet slapen maarja geen knuffel voor handen is papa uit armoei hier heen gereden (90 min) omdat er hier nog een lag pas toen ze die had is ze gaan slapen.
1 beertje...(kleintje van 10cm) staat naast zijn hoofdje kan die naar kijken.... Maar gelukkig slaapt hij snachts hier goed in zijn bed...als hij gaat ga ik ook (want snachts nog voeden...) en als hij mopperd laat ik mij zelf evne zien! en dan is het goed..... Verder niets erin! Wel zijn dekentjes een nacht bij mij laten liggen na het wassen....dus die ruiken naar mij...... Helpt ook!
hier een knuffelhond in bed(ligt eigenlijk altijd bij haar zelfs als we weg gaan) de knuffel is bijn even groot als ze zelf is maar zonder slaapt ze dus echt niet vanaf ongeveer 2 maand. oudste heeft 2 knuffels ook vanaf het begin in bed en kan ook niet zonder.
Vanaf zijn geboorte een Nijntje knuffel met rammelaar en een Tuttie Poppie van Difrax, die hebben we sinds 2 maanden ongeveer aan zijn speen vast gemaakt en nu kan hij hem makkelijker terug vinden en zelf in zijn mondje stoppen!
Vanaf zijn geboorte slaapt hij met een muziek zeepaardje en een klein girafje eigenlijk nooit bang geweest dat hij ervan zou stikken....ontaarde moeder ben ik zeg deze is zijn favoriet zonder gaat hij niet slapen
Onze zoon heeft deze naast zich liggen: Als je op het buikje drukt spelen er een aantal liedjes, in een zachte melodie. Hebben we al vanaf zijn geboorte boven/naast hem liggen. Hij ligt er soms met een handje op, soms met zijn hoofdje tegenaan. Volgens mij zit Tobie in hetzelfde sprongetje.... Is de laatste 3 dagen ook niet te troosten en slaapt weer erg slecht. Soms ook onbedaarlijk huilen, is inderdaad erg zielig. Soms laat hij zich dan ook niet troosten, wat het ook moeilijk maakt... Wat trouwens soms wel wat helpt is de ring met nijntje erin. Die kan hij met beide handjes vastpakken. Is een dunne, vrij grote ring met een pluche nijntje in het midden waarvan de oortjes wat uitsteken. Die steekt hij erg graag in zijn mond, naast zijn duim en dat wil hem nog wel eens troosten. Maar die haal ik wel altijd uit bed als hij slaapt. Hebben jullie trouwens al geprobeerd de puck mini af te bouwen? Lukt dat een beetje? Hopelijk is hij weer snel in zijn oude doen...