Onze dochter wordt 3 in december en is gek op een echte fiets. Die willen we haar graag cadeau doen. Maar welke maar moeten we hebben? 12 inch? Ze is 99 cm en draagt 98/104 nu.
Mijn dochter is nu 3,5 en dezelfde lengte als jouw dochter en kan nu redelijk uit de voeten met een 12 inch fietsje. IK Zou dus voor 12 inch gaan. Als ze goed kunnen fietsen en je langere stukken gaat fietsen kun je voor een grotEre kijken zodat ze minder hard hoeven te trappen.
Zou ook beginnen met 12 inch, ben wel blij voor een marktplaats fiets te zijn gegaan want zoontje blijkt geen fietser te zijn en de 12 inch was ook snel te klein...
Ook ik zou beginnen met een 12". Mijn dochter is 3 jaar, draagt maat 104 en past prima op een 12" fiets. Zadel zit niet meer op het laagst, maar een 16" is veel te groot voor haar. Ze fietst ook al gewoon met zijwieltjes. Laat haar eerst goed leren fietsen op een 12". Mijn buurmeisje is pas met 5 jaar over gegaan naar een 16".
Bedankt. Denk dat wij ook voor 12 inch gaan. 16 inch lijkt me nog groot en ze moet nog eens eerst leren fietsen. Zit nu op loopfiets
Op een 12 inch fiets kunnen ze vaak makkelijker zelf leren fietsen omdat ze met de voeten aan de grond kunnen. fietsen zonder zij wielen en niet met je voeten aan de grond kunnen, dus niet zelf kunnen stoppen (behalve in de struiken ) lijkt mij ook heel eng