Recidief carpaaltunnelsyndroom, opnieuw operatie?

Discussie in 'De lounge' gestart door RoGiJuLi, 14 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.919
    15.586
    113
    Nabij Utrecht
    In 2019 werd in mijn rechterhand CTS gediagnotiseerd.
    Ik kreeg een prednison injectie om de klachten tegen te gaan, maar helaas kwamen de klachten na een paar dagen terug en werd ik uiteindelijk geopereerd.
    Met succes, want de klachten waren weg. Deze operatie was via/in het zhuis.
    In 2020 begin het links en werd ik links gelijk geopereerd zonder eerst de injectie te geven.
    Ook deze operatie is geslaagd. Deze operatie was via/in een hand kliniek ivm lange wachttijden zhuis ivm corona).

Helaas heb ik het nu toch weer terug gekregen in mijn rechterhand em een brace werkt niet.
    Plus dat nu mijn duimtopje en mijn middelvingertopje voor de helft 24/7 een verdoofd gevoel hebben (dat tintelende gevoel alsof verdoving aan het uitwerken is). En dat dus continue aanwezig buiten de normale cts klachten om.

Op 1 feb staat de afspraak in het zhuis voor eerst weer een emg en aansluitend afspraak met de arts.

Iemand ervaring hiermee?? Wordt er nu gelijk geopereerd? Hoe groot is de kans dat ze het voor goed kunnen verhelpen? Is er iets anders aan de hand waardoor mijn duim en middelvinger zo gek voelen 24/7?

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.919
    15.586
    113
    Nabij Utrecht
    Niemand ervaring met terugkerende cts?

3. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.716
    113
    Het kan hoor, dat het terugkomt. In ongeveer 5% van de patiënten is de operatie niet genoeg op lange termijn. Het kan zijn dat het bindweefselbandje verlittekent of nog iets verder ingenomen moet worden. Een heroperatie kan nodig zijn.

En die tintels in duim en wijsvinger, dat is ook typisch CTS.

4. zwaaistaart

zwaaistaart Fanatiek lid

23 jan 2011
    2.441
    1.030
    113
    Vrouw
    Geen ervaring gelukkig maar sterkte ermee

Deel Deze Pagina