Hoi iedereen, We zoeken een huurhuis id buurt van Rotterdam vanaf augustus. Nu is de vraag: 1) wanneer beginnen we best te zoeken? 2) hoe zoeken we best? op welke website? of telefonisch? of gewoon langsrijden? alvast bedankt voor de tips!
Wij hebben onze huizen altijd viavia of via pararius gevonden. Bij populaire woningen, wij zochten in gewilde wijken, had je groepsbezichtigingen. Daarom vonden we viavia fijner. Wat wij deden: zodra er nieuw aanbod online kwam gelijk bellen en een afspraak maken. Bij een dag wachten namen ze vaak al geen bezichtiging meer aan. Succes met de zoektocht! Waar ergens zoeken jullie en wat voor huis?
Oh en mijn ervaring is dat huizen hooguit 2 maanden van tevoren online komen, dus nu zoeken heeft wellicht geen zin. Ik weet niet waar je zoekt, maar in gewilde wijken is het nog best lastig om binnen korte tijd iets te vinden. Dus ik weet niet hoe vast je zit aan de maand augustus?
Inschrijven bij een woonstichting. Inschrijven bij een makelaar Marktplaats in de gaten houden Contact onderhouden met makelaar En evt kijken of het op een huis met een papiertje staat ofzo? Persoonlijk zou ik altijd alleen via een woningstichting huren, dus weet niet hoe dat gaat. Plus, ik zou toch wel rond mei beginnen te zoeken, wie weet kun je ergens per juli wel in, dan kun je beter een maand te vroeg huur hebben dan dat er in augustus niks op je pad komt.
Zoals is genoemd, inschrijven bij een woningstichting(alhoewel je daar vaak jaren moet wachten), je kunt informeren bij locale makelaarskantoren en woningverhuurbedrijven en het internet in de gaten houden. Het is echter zo dat je nu wat aan de vroege kant bent, wanneer een woning op dit moment beschikbaar is wil dat niet zeggen dat deze in augustus nog steeds beschikbaar is. Wel kan het zo zijn dat een woning al verhuurd is maar definitief vrij komt per eind juli, zou gewoon even overal informeren.
Ken je mensen die zelf huren in Rotterdam? Wij stonden niet lang genoeg ingeschreven bij de woningbouw en voor sociale huur was ons inkomen te hoog. Wij hebben via een bekende een super mooi huis kunnen krijgen. Onze huisbaas verhuurt particulier, een kennis en een collega hebben via hem nu ook een huurwoning, ik weet alleen niet wat je precies zoekt? Als je wilt kun je me een pb sturen dan geef ik je de naam van mijn huurbaas. Hij koopt panden in Rotterdam en renoveert die helemaal tot huurwoningen. Geloof dat hij in onze straat alleen al 6 woningen heeft die hij verhuurt. Hij is betrouwbaar, staat voor je klaar als er iets is (wat de woning betreft) en vraagt geen bizar hoge huurprijzen.
Inschrijven bij woonnet is wel een idee, maar heeft alleen zin als je niet te veel verdient. Al denk ik dat je met nu inschrijven pas in 2020 een huis hebt.
We zoeken een vrij ruim huis: min 150 m2, 4 slaapkamers, met tuin op een 10tal km van Erasmus MC (of dichterbij natuurlijk ook mogelijk). Financieel hebben we wel wat overschot maar hoe goedkoper hoe beter natuurlijk. Via de toekomstige collega van mijn man in Erasmus hadden we gehoord dat Barendrecht bv een goeie wijk was, Rhoon lijkt me ook ok. Verder is Berkel en Rodenrijs wel iets denk ik en Bergschenhoek? Alle tips welkom hoor (we wonen momenteel in leuven, Belgie en kennen dus niet echt iets in Rotterdam). ivm vastzitten aan augustus: de oudste wordt in april 5 en zou toch daar naar school moeten gaan vanaf 20 augustus geloof ik, correct? En een maand eerder huren is indien nodig ook wel ok voor ons. Maar ik dacht dus al begrepen te hebben dat we eigenlijk nog wat vroeg zijn met zoeken. We dachten eind maart al eens een weekend naar daar te gaan maar als de huizen die nu op funda en pararius staan volgens jullie toch niet meer beschikbaar gaan zijn voor juli/augustus heeft dat misschien toch nog niet zo veel zin? Ik ben zelf wel wat ongerust ivm het vinden van een school voor de oudste en ook graag peuterspeelzaal of kdv of gastouder voor de tweede. In juni beval ik dan ook nog eens van een 3de dus het wordt allemaal wat krap op elkaar daarom wou ik liefst voor de bevalling toch al een huis etc hebben geregeld indien mogelijk uiteraard. alvast bedankt voor het meedenken en de tips!
zijn er trouwens buiten funda en pararius nog goede websites die ik zou moeten afspeuren? marktplaats dus ook lees ik hier?