Welke producten van zwitsal gebruik je nou echt!?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Bentje, 3 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bentje

Bentje Actief lid

2 apr 2012
    279
    0
    0
    DH
    Hoi,
    ik wil binnenkort toch wat zwitzal producten aanschaffen voor de babe.. Maar er is zooo veel.. Welke producten gebruiken jullie nou veel?

2. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Ehm es ff nadenken.. Heb ook heel veel zwitsalproducten, maar wat ik echt gebruik is de bodylotion, de wasgel, crème voor t droge huidje (met vernix hydratatie) en sinds deze week ook de haarlotion.

3. ingel

ingel Actief lid

29 nov 2010
    445
    0
    16
    Vrouw
    Friesland
    Ik wou ook een zwitsal baby maar helaas kan ons meisje (nog) niet tegen de normale zwitsalproducten, waarschijnlijk vanwege de parfum die erin zit. Ze zit gelijk onder de pukkeltjes.
    Maar ik gebruik nu neutrale producten op oliebasis, olie voor het badje en een olie voor na het wassen, dit is niet vettig en trekt gelijk in.
    Ze heeft geen last van uitslag op haar lijfje dus daar hoef ik geen extra producten voor te gebruiken.
    Ik heb wel een tube Bepathen in huis, die kan je voor je kindje maar ook voor jezelf gebruiken.
    Ik denk dat je het best parfumvrije zwitsal voor het badje/douche en een lotion daarna kan gebruiken, zit je altijd goed.

4. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Ik gebruik babyolie, baby schuimbad, shampoo en goedemorgen haarlotion en washandjes van Zwitsal. Oh en de billendoekjes! Ik heb ook creme voor op 't huidje, maar daar krijgt ze uitslag van, dus de smeerseltjes gebruik ik er niet van. Veel baby's schijnen allergisch te reageren, ik zou dus niet meteen groots gaan inkopen, maar eerst even aankijken of je kindje er tegen kan.

5. Ruby1987

Ruby1987 Fanatiek lid

24 mei 2012
    1.114
    0
    0
    student: bedrijfs administratie
    Almere
    De massage olie met lavendel voor na het badje, de anti klit shampoo en de lavendel shampoo, de wasschuim, de kwaak wasschuim(zo een pompje met een eend), de goede morgen washandjes, de parfum en de billendoekjes.

6. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Ik gebruik de wasschuim van zwitsal. En de goedemorgen haarlotion druppel ik alleen voor de geur wat op z'n kleertjes.
    Vaseline voor op z'n billetjes (sudocrem gilt hij het uit als hij uitslag heeft, vaseline prikt niet)
    En zwitsal billendoekjes. Maar koop niet te veel, als ke kindje allergisch reageert zit je met al die tubes en flesjes.

7. Suits

Suits Actief lid

1 aug 2011
    242
    0
    0
    NULL
    Spijkenisse
    Ik gebruik de zeepvrije wasgel, shampoo, bodylotion en slaap zacht olie en de billendoekjes (en nu ook nog de neusspray en zakdoekjes met eucalyptus om dat ie aan het snotteren is).

Het schuimbad staat ook al klaar in de kast, maar is nog niet nodig.

8. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    De zeep, bergen billendoekjes, en in het begin ooit die vernix crème, ook weleens voor mezelf.

9. brenda1987

brenda1987 Fanatiek lid

27 nov 2009
    3.337
    0
    0
    huis mama
    Moerkapelle
    Ik gebruik lavendelolie van zwitzal dagelijks om een massage te geven voor het slapen gaan.
    Verder gebruik ik de wasgel en shampoo.
    En de haarlotion ( maar ben er niet wild van want het lijkt gelijk zo vet )
    En idd bergen billen doekjes:p
    Als het heeeel koud buiten is een heel klein beetje ''op het wangetje'' zit in een tube.
    Heb nog veel meer staan maar gebruik die cremetjes niet.

10. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Ik gebruik helemaal geen zwitsal omdat mijn dochter er niet tegen kan. Ik gebruik alleen lotion en zeepvrije wasgel van Nature Babycare.

11. Linana

Linana Niet meer actief

Van zwitsal heb ik het badschuim, slaapzacht babyolie-gel, haargel (die voor geen meter werkt), wasgel voor de haartjes, wasschuim (in zo'n pompflesje)

Verder heb ik alles van etos huismerk of de action (wit met groene flesjes, die ruiken zo lekker!)

12. Blays

Blays Niet meer actief

Badolie, haarlotion en zeepvrije wasgel
    Verder gebruik ik ook nog huidolie van de Tuinen.

13. Chaii

Chaii Niet meer actief

Talkpoeder gebruik ik het allermeest.
    Lekker bij de liesjes na elke verschoning en na het badderen bij de okseltjes ook .

14. Linana

Linana Niet meer actief

Ik kreeg laatst op het cb te horen dat dat "niet mag", vanwege iets met ...plekken (brandplekken kan ik alleen opkomen, maar dat lijkt me sterk...)

Ik gebruik het nog steeds hoor, mijn zoontje heeft nergens last van ;) Die vrouw zei: smeer maar gwn wat sudocreme.

15. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Van zwitsal helemaal niks.
    Mijn kereltje kan er niet tegen. Ik gebruik zarqa badolie en weleda huidcreme

16. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ik zou de eerste weken/maanden even geen zwitsal gebruiken ivm de huid van je baby.
    Lekker parfum vrij houden of milder dan zwitsal want hoe het er ook op staat die huidjes reageren er vaak na 2 keer gebruik al op.

Na een maand of 3 ben ik het gaan gebruiken en gebruik het nog.
    Heb badolie,waslotion, badschuim, shampoo, haarlotion en bodylotion.
    Afijn hele rits hahahaha.

17. Bentje

Bentje Actief lid

2 apr 2012
    279
    0
    0
    DH
    Hmm lastig dus.. Iig bedankt. Ik denk dat ik een paar producten aanschaf en aankijk hoe hij er dalijk op reageerd.. Reageerd hij er niet goed op kan ik altijd nog andere producten aanschaffen zonder parfum..

Thanks! :)

18. Chaii

Chaii Niet meer actief

Hihi, ik bepaal zelf wel wat 'mag', heeft het cb dat echt zo gezegt tegen je? ;) Wat een weirdo's.
    Maargoed ik nu het nu al heel wat langer dan een jaar.
    Geen vieze smetplekjes etc, ik zal het dus ook zeker blijven doen.
    Met Sudo creme maak je wel een heel erg broeierig zooitje van de okseltjes en liesjes, dat is juist waarvoor ik poeder gebruik. ;)

19. Einneh

Einneh Fanatiek lid

2 mrt 2009
    4.581
    0
    0
    Friesland
    Gebruik hier:

Wasgel zeepvrij, lavendel en eucalyptus
    Shampoo
    Bodylotion
    Badolie
    Zachte crème
    Voor de haartjes

Dat was het wel geloof ik. Gebruik het omdat het zo lekker ruikt :D

20. Gerdatjuh

Gerdatjuh Bekend lid

27 feb 2012
    992
    23
    18
    Vrouw
    Fryslân
    Badolie, bodylotion en heel soms de billenzalf als de billetjes heel rood zijn (lekker vet, maar smeert voor geen meter...)

Deel Deze Pagina