Hallo, Mijn man draait verschillende diensten (nacht, avond, middag en vroegedienst), nu is mijn vraag: Heeft iemand ervaring ermee als je bijv. alleen 's avonds thuis bent met de baby en de hond moet nog eens uit gelaten worden...? Overdag kan ik de baby meenemen, maar 's avonds!? Ik denk zelf dat ik het me moeilijker maak dan nodig is, maar wil het allemaal zo goed geregeld hebben (wat niet altijd even makkelijk is). Alvast bedankt iemand die alleen maar piekerd
Nee hoor kat, denk dat je wel goed zit. Heb er alleen helaas voor je geen ervaring mee, maar er zullen hier toch wel meiden zijn die in een soort gelijke situatie zitten?
Daar zat ik ook een beetje mee toen ik zwanger was. Ik ga momenteel elke middag met de hond wandelen in het bos, ik neem Joey gewoon mee in de kinderwagen! Als ik hem even kort uit wil laten omdat ik geen tijd of puf heb om naar het bos te gaan doe ik het als Joey slaapt. Wij hebben voor de deur een korte wandelroute die ik dan loop, ben ik 5 minuutjes onderweg
Ik ken het heel goed! Mijn vriend werkt ook onregelmatig en als hij's-avonds of 's-nachts weg is laat meestal een van de buurmannen de hond uit en anders laat ik hem even snel plassen als die kleine toch op bed ligt en dan ben ik zo weer terug.
Mijn buren hebben ooke en hond en kleine kinderen en zij laat de hond voor op het veldje uit savonds en overdag gewoon echt uit wandelen.
bedankt voor de tips, mijn moeder zei ook al ze gerust eventjes alleen kunnen blijven als ze slapen. Maar ben er dan toch geruster op om het vaker te horen hoe anderen het doen . groetjes
Wij hebben ook een hond en overdag als Yeline wakker is gaat ze mee in de buggy als ze slaapt blijft ze even alleen thuis. 'S avonds blijft yeline altijd thuis als ik snel een rondje loop mijn man werkt in de horeca vandaar.
Ik neem Carlos mee in z'n wieg als ik Chanel uit laat, ze heeft nog al veel energie een klein blokje om lopen met haar heeft geen zin. Carlos gaat ook mee als hij slaapt. Durf hem niet lang alleen thuis te laten.
Lang alleen thuislaten doe ik ook niet, ik laat mijn hond dus als Joet slaapt echt niet langer dan 5 minuten uit. Ik vind alleen wel dat ik dat goed moet maken, en daarom probeer ik elke dag dan 's middags met de kinderwagen te gaan, dan kunnen we lekker lang voor de hond
Ik laat de hond ook wel eens uit, wanneer Isa slaapt. Maar dan moet ik wel zeker weten dat ze slaapt, en het moet dan zijn, wanneer ze nog niet zo lang slaapt (dus nog niet wakker hoort te worden). Ik ben dan hooguit 10 min. weg. Meestal gaan we samen de hond uitlaten, maar soms is het niet anders (bij vies weer, of wanneer alles net even anders loopt).
alleen weggaan durf ik niet, ik laat boebes (onze hond) dus uit en neem myrthe altijd mee of in de wandel wagen of op de buik, zo heb ik het altijd gedaan sinds myrthe er is. ik moet er iet aan denken dat er brand uitbreekt terwijl ik een blokje om ga wat dan? of ik steek de straat over en een gek rijdt me aan en ik kan niet tegen andere mensen zeggen dat er een baby alleen thuis ligt................ dan ligt je kindje daar! ik wil helemaal niet de mensen aanvallen die hun kindje alleen thuis laten maar dit is mijn mening, ik krijg het gewoon niet over mijn hart om myrthe alleen te laten. maar als je wel weg gaat ook al is het maar ff laat het wel de buren weten of duw een briefje in je zak dat er thuis een baby op bed ligt.
Wij zijn 's avonds altijd met zn tweeën maar laten altijd samen ff de honden uit..we zijn hooguit vijf minuutjes weg..de buren zijn altijd rond die tijd aan het roken buiten dus weten dat we ff weg zijn.. Overdag laat ik ze ook wel is uit als dhani ligt te slapen..maar meestal weet ik het zo te plannen dat dhani gewoon meegaat.. En de buurjongen laat regelmatig onze honden uit 's middags.. Maar overdag kan er ook brand uitbreken..en als je dan beneden bent kun je het ook te laat opmerken..vind het wel ver gezocht maar goed.. En degene die hier hun honden uitlaten en de kleine ff alleen laten zijn toch nooit langer weg dan vijf minuutjes.. Moet wel ff kunnen hoor vind ik.. Wel kijk ik altijd of Dhani echt goed slaapt..als ik het idee heb dat ie elk moment wakker kan worden ga ik dus niet weg..
Tja ik kan Yeline heel goed alleen thuis laten als ik de hond uitlaat ben ook altijd 15 a 20 minuten weg. Tja brand uitbreken kan altijd ook als je thuis bent doe ook alles uit als ik even de hond uitlaat (tv, wasmachine, droger enz....) tja ik zie er geen kwaad in. Neem bijna altijd een briefje mee dat er een baby alleen thuis is mijn mobiel neem ik ook altijd mee. Ik ben er heel makkelijk in misschien wel een beetje te moet wel zeggen dat bijna alle mensen in de buurt weten dat als ik alleen loop met Boyd zij alleen thuis is.
ik wilde het dus ook zo oplossen om 's avonds dan even alleen te gaan met de hond, ik moet het altijd zo ver zoeken lijkt het wel. Maar je wilt het toch goed geregeld hebben , toch? En meestal vinden zich de oplossingen op het moment zelf..... (en dat zeg ik hihi ) maar ik probeer niet meer zoveel te piekeren, dan zal het vanzelf wel allemaal loslopen. gr. kat
Tuurlijk wil je het goed geregeld hebben..is toch ook logisch..toen ik zwanger was dacht ik ook van jeetje hoe moet ik dat straks doen als hij ligt te slapen..maar het lost zich echt vanzelf op.. In het begin vond ik het ook eng om hem alleen te laten..maar hij ligt veilig in zn bedje..zorg in ieder geval dat ik geen wasmachine o.i.d aan laat staan..moet kunnen hoor..Het enige wat er met hem kan gebeuren is dat ie wakker wordt en gaat huilen..nou die paar minuutjes huilen kan best hoor.. Maar het is ieder zn eigen keus natuurlijk