Jongentje een luier omdoen?? onderplassen..??

Discussie in 'Verzorging' gestart door Sjarrel, 23 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

28 jun 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    Ik heb een vraag vriendin van me is net bevallen van een jongentje ( 1 mndje terug)
    en ze vertelde dat haar zoontje zichzelf elke keer onderplast....
    want zijn piemeltje ligt bij de luiers omhoog...

nou vraag ik me af... moet je die zelf naar beneden leggen voordat je de luier omdoet of heeft dat geen zin...
    en hoe verkom je anders zon kliederboel???

2. PetraK

PetraK Fanatiek lid

19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Heb zelf geen jongetje ... maar in het ziekenhuis op de couv afdeling werden de piemeltjes wel omlaag gelegd.
    Het is hilaries om te zien ;) maar je blijf zo allen maar wassen hahaha... overigens....... meisjes kunnen dat ook hoor

3. miranda72

miranda72 Actief lid

25 mei 2006
    335
    0
    0
    huismoeder
    bodegraven
    ik heb wel een jongetje en mij is geleerd dat je het piemeltje omlaag moet liggen anders blijft hij je nat plassen

4. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Ik heb ook een jongetje en ook wij zijn vaak genoeg onder geplast. Haha

je legt het piemeltje omlaag. En als je het laatste plakkertje dichtdoet van de luier check je even nog of die naar beneden staat en dan doe je hem dicht.

Scheelt je heel wat luiers ;)

5. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Hier 2 jongens en ja piemeltje naar beneden richten idd. En tijdens het verschonen ed een doekje erop leggen anders krijg je zo'n mooie fontein ;)

6. KeeJBie

KeeJBie Fanatiek lid

25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    hehe en telkens natte aankleedkussenhoezen :p:p

7. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Goeie tip om een doekje erop te leggen! Ik heb nog niet zo heel vaak luiers verschoond. Moet het straks allemaal nog leren. M'n vriend heeft vroeger vaak oppaskindjes gehad, dus die is er beter in dan ik :D

8. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Om maar even in deze trend te blijven...

Leo piest tijdens zijn slaap nogal veel waardoor de voorkant van de luier flink vol raakt. Dat is niet zo erg, maar door de volle voorkant, kruipt de luier achter van de billen af. Ook nog niet zo erg, maar als hij dan daarna ook nog eens poept, dan loopt dat zo door zijn bouwvakkersdecoleteetje eruit. Vrij vertaald: poep op de rug, door de romper heen, door de slaapzak heen en dan nog eens in bed. Wassen wassen wassen.

Sinds vorige week heb ik al de maat 4 luier, maar ook daar presteert-ie het mee. Wie heeft een goeie tip?

Groet van kiki

9. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Zorg dat de achterkant hoger zit dan de voorkant en sluit de luier goed strak. Dat werkte hier redelijk... met de nodige ongelukjes daargelaten

10. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    mijn ervaring met knulle is als je de luier wilt verschonen dat als er lucht bijkomt als je de luier afdoet dat ze spontaan gaan plasse dus wees alert en piep naar benee ;)

en de oude luier dubbelvouwen en even laten liggen dan alles schoonmaken de nieuwe luier eronder schuiven en dan pas de oude verwijderen
    tis even goochelen ;) maar na een tijdje oefnenen krijg je het voor elkaar haha

en is de luier dan niet te klein Kiki probeer eens een maatje groter of ander merk

ik heb hier nog nooit last van gehad of misschien is hij wel te groot dat kan ook omdat hij zo verschuifd

want als de luier goed zit moet hij niet kunnen verschuiven zeker niet op de manier zoals jij beschrijf

succes

11. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Ik heb de luier van 7-.?. kilo van pampers, er is nog een extra "handicap", Leo ligt in een slaapzakje en ik leg hem keurig recht als hij in bed gaat. En dan begint het: hij steekt z'n beentjes in de lucht en laat ze links of rechts landen, dan doet hij een poging om op de buik te rollen en vervolgens strekt-ie weer....
    Vind ik helemaal niet erg, maar elke ochtend is het een verassing hoe hij in zijn bed ligt, de ene keer helemaal gedraaid, hoofd bij het voetenend, en de andere keer maar weer boven in het bedje of overdwars. Door deze nachtelijke activiteiten wil het een en ander ook nog wel eens verschuiven.

Groet van Kiki

12. mama van noa

mama van noa Actief lid

29 jun 2006
    217
    0
    0
    verpleegkundige
    eindhoven
    @ kiki

ik weet niet hoe zwaar leo is maar als je luiers hebt vanaf 7 kg en hij is net 7 kg is die misschien nog te groot.
    bij ons noa had ik dat ook, ze had toen een maat vanaf 4 kg en woog net iets meer dan 4 kg maar die luier was veels te groot waardoor er een hoop speling was en hij niet prettig zat. kan beter een iets kleinere pakken.
    noa draait en winkelt s nachts ook heel haar bedje door met slaapzak en al, van haar rug naar haar zij, naar haar buik, ondersteboven, dwars etc.
    ze kan een flinke plas of poepluier hebben maar heeft hierdoor nog nooit alles vies gehad.

hoop dat je er wat aan hebt

liefs femke

13. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    hahaha glijmiddel kiki ? ;)

en dat ragge in bed en dat zwerfen dat ken ik :)
    caitlin ligt daarom in een safe t sleep lakentje
    ideaal ding en ze slaapt erg rustig nu , vind het een uitkomst zeker voor onrustige kindjes zoals caitlin
    en geen verassingen meer s'morgens

en tja je probleem eehhhh weet ik zo gauw dan even niet :( ja een safe t sleep laken hihihi

14. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    wat wij altijd deden als we hem gingen verschonen, was hem even laten liggen en je ziet gauw genoeg wanneer zijn piemeltje omhoog gaat komen, op dat moment even de luier een klein stukje terug doen zodat ie daar tegenaan (in) plast, en pas daarna een schone luier omdoen...

ook wij hadden in het begin nogal eens van dat soort momenten tot ik hem gewoon even liet liggen met open luier en pas nadat ie het weer gedaan had een schone luier omdoen...weet ook niet wat het is maar lijkt wel of ze het dan juist even willen doen omdat ze misschien zo lekker "vrij"liggen....

15. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik zie een hoop antwoorden op de vraag hoe je voorkomt dat een jongetje je onderplast als de luier AF gaat. Maar volgens mij is de vraag hoe je voorkomt dat een jongetje zichzelf onderplast met een luier OM, omdat het piemeltje in de luier omhoog ligt.

Volgens mij moet je het piemeltje inderdaad naar beneden leggen.

16. Chanel

Chanel Bekend lid

19 mrt 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb ook gehoord dat als je een jongen hebt je idd zijn piemeltje naar beneden doet in z'n luier. Amders krijg je denk ik idd dat de plas een beetke boven de luier uit komt.

17. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Een beetje veel ;)

18. spooky

spooky Bekend lid

15 mrt 2006
    934
    0
    0
    krommenie
    het lijkt me ook niet zo lekker voor dat jongetje als zijn piemeltje omhoog ligt

19. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ja precies... piemie omlaag leggen in de luier!

20. Secretje

Secretje Actief lid

28 aug 2006
    372
    0
    0
    Met sommige merken luiers plast mijn zoontje ook boven de luier uit terwijl ik zijn piemie omlaag doe. Voor mij kwam het dus neer op het kopen van een ander merk luiers. Verder weet ik echt niet wat je er aan kunt doen.

Deel Deze Pagina