Shoot er heeft iemand zn deur tegen mijn auto aangeknald en natuurlijk geen briefje achter gelaten. Mijn garage rekenent voor het herstel 675, vind het best een smak geld maar vallen die tarieven niet overal ongeveer hetzelfde? Of is het de moeite om even een rondje herstelbedrijven te doen. Of liggen dat soort prijzen nagenoeg overal hetzelfde?
Niet helemaal antwoord op je vraag maar misschien kun je het via het waarborgfonds vergoed krijgen? https://waarborgfonds.vereende.nl/
Het ligt er natuurlijk aan wat voor schade het is. Als het een simpele spot repair is dan is 675,- inderdaad een smak geld. Als de schade gecompliceerder is dan valt het bedrag misschien wel mee. Maar het is sowieso duur. Je betaald uurloon en materiaal. Voor een dagje werk ben je al een paar 100 kwijt aan uurloon. Het loont zeker om rond te kijken. Google wel even op recensies of vraag naar ervaringen op Facebook. Sommigen maken meer schade dan dat ze repareren.
Je zou ook kunnen informeren of er niet ergens een deur te krijgen is in de juiste kleur voor jouw model. Dan is het gewoon uitwisselen.
Ik heb een vrij nieuwe auto in een speciale uitvoering die niet in NL bijna niet verkocht wordt. Dus ben bang dat dit geen optie is.
Dit ga ik eens proberen, vind dit wel de moeite om even uit te zoeken. edit: ik heb het filmpje bekeken maar ben alrisk verzekerd. En mijn verzekering zegt jammer de bammer, kost je je schadevrije jaren. Dan zou de schade me uiteindelijk een veelvoud van die 675 euro gaan kosten ik heb namelijk geen getuigen die me kan bevestigen dat ik de auto daar onbeschadigd heb achtergelaten. des al niet te min is het duidelijk dat iemand een portier tegen mijn auto heeft gegooid. https://www.inshared.nl/faq/schade/schademelden/er-is-schade-ontstaan-door-een-onbekende-tegenpartij-kan-dit-verhaald-worden-op-het-waarborgfonds
Ja, dat is bagger he, van die schadevrije jaren. Ik zou het als het kan dan ook gewoon zelf betalen. Inmiddels heb ik wel mn vaste bedrijf die dat soort dingen doet, maar ik heb de eerste keer (niet dat ik het zo vaak heb hoor ) wel een beetje rond gebeld.
Het kan zeker lonen om te vergelijken. Wij hadden laatst schade en tussen de laagste en hoogste offerte zat 800€ verschil. Allemaal bedrijven die kwaliteit leveren trouwens.
Ik had ook een keer op die manier schade aan mijn auto. Even rondbellen bij erkende schadebedrijven leverde mijn toen ook een voordeel van een paar honderd euro op. Omdat het erkende schadebedrijf een contract had met mijn verzekeraar kreeg ik uiteindelijk ook nog korting zonder dat het me schadevrije jaren kostte.
Ik heb mijn auto toevallig vorige maand laten maken, eerst bij een erkend bedrijf die vroeg €400,- om de auto te reparen. Aangezien ik bij die beste man m'n auto 3 weken eerder ook al had gebracht en €425 had betaald, besloot ik hem nu ergens anders heen te brengen. Gewoon een kleine garage waar een Turkse man eigenaar is, die vroeg €150 ipv €400. Ik heb besloten hem bij hem te laten maken, en kreeg de auto als nieuw terug en hij rijdt weer perfect. Volgende keer ga ik dus zeker niet weer naar een erkend bedrijf, maar vraag ik eerst even rond.
Ik zie heel geen deuk of iets? Alleen wat lakschade? Of is dat zwarte lak van de ander? Als er geen deuk oid inzit vind ik 675 euro voor het fixen van dit stukje lakschade echt fors. In de parkeergarage heeft iemsnd mijn auto geraakt vorig jaar. Hele link voorscherm ingedrukt, lakschade, mn linker voorkant onder de koplamp stuk, de onderzijde van mn bumper kapot. Die had een briefje achtergelaten en dus is het door de verzekering opgelost maar dat was " maar" 1049 euro. En het is echt heel netjes gemaakt, niks meer van te zien.
Nee hoor. Die vergoeden als je schade hebt door een ander motorvoertuig dat bijvoorbeeld onbekend gebleven is of niet is verzekerd.
Nee er zit wel een deuk in over de hele lengte van de streep, maar die zie je alleen als je er op een bepaalde manier opkijkt. De blauwe lak is lak van de tegenpartij en er zit een dubbele kras over de deur van ongeveer 40 cm. Ik vond het bedrag ook best hoog. Ik heb ooit mn hele voorbumper in elkaar gehad van mn vorige auto. Die schade was toen 1900 euro. Die was overigens super netjes gemaakt, dus zal bij hen ook eens een prijs opvragen.