Ik heb nu al bijna 2 jaar een abonnement van Orange en ik ben er helemaal klaar mee. Na 1 jaar veranderde ineens mijn tarief, ik had helaas de kleine lettertjes niet goed gelezen bij het aangaan van het abonnement. Oké balen, maar goed. Nu is het zo dat de laatste 6/7 maanden ik gigantisch hoge rekeningen krijg terwijl ik écht niet veel bel/sms. Ook krijg ik 3 smsjes per maand van orange waar ineens weer in staat De eerste: "U heeft niets over van uw maandbedrag. Uw rekening bedraagt 20 euro, dit bedrag wordt medio blablabla van uw rekening afgeschreven" Dan een paar dagen later komt de tweede "Uw rekening bedraagt 18 euro, dit bedrag..." Een dag daarna komt de klap op de vuurpijl: "Uw orange rekening bedraagt 58! bla bla bla" Al deze bedragen worden in 1x van mijn rekening afgeschreven. De eerste maanden had ik niet zoveel door, ik lette niet echt op de smsjes. Het is nu alleen (sinds ik aangegeven heb dat ik mijn abonnement niet verleng ) véél erger geworden, de bedragen zijn weer hoger terwijl ik nu echt op mn bel/sms gedrag let. Ik heb dus nu een paar keer naar orange gebeld maar volgens hen moet ik dit alles 'online' regelen. Wil ik best, maar ik kan al vanaf dag 1 mijn rekeningen niet online bekijken en de klantenservice ook niet bereiken. Ik snap er echt helemaal niets van en vroeg mij af of er meer zijn die soort gelijks mee hebben gemaakt bij Orange?
Heb je geen verstopt abbo op zo'n 4141 achtig nummer? Dat heeft m'n man gehad, ik geloof van 5454 ofzo. Kreeg er nooit geen sms van, maar wel de rekening. Heel vaag, maar je kunt er niets tegen beginnen. Ik zou orange even vragen of ze dat kunnen nakijken, of zelf op je rekening. Als je dat opzegt (even met google zoeken) zou je van die hoge rekeningen af moeten zijn.
Dat is idd vreemd meis Ik zit ook bij orange en heb mijn abbo 2,5 maand geleden opgezegd. Ik heb alleen geen problemen. Krijg ook die smsjes, maar daar heb ik zelf om gevraagd! Maar worden er meer bedragen tegelijkertijd afgeschreven bij je? Dat is nl wel vreemd.... Heb je mischien het abonement online aangeschaft? Want dat zou kunnen verklaren waarom je alles online moet regelen. Ik heb die van mijn uit een winkel en kan gewoon alles met de klantenservice regelen.... groetjes, Eleni
Nee heb mijn abonnement gewoon via een winkel. Ik krijg de smsjes het laatste jaar. Kreeg ineens bericht dat mijn rekeningen niet meer per post kwamen maar dat ik ze online moest bekijken en dat ik per sms op de hoogte werd gehouden. Naar mijn weten heb ik een gewoon abonnement, ik snap er dus helemaal niets van. De bedragen worden tegelijkertijd (maar wel los van elkaar, dus niet als 1 bedrag..) afgeschreven. Ik heb een abonnement van normaal 20 en ik betaal nu gemiddeld 90 per maand. Ik stuur circa 1 of 2 smsjes per dag en bel helemaal niet veel/lang.
misschien dat die bedragen voor het bellen, smsen en je abo is. Dat zijn dan in totaal 3 bedragen, waar je dan 3 sms-jes voor gekregen hebt (1e sms 2e bellen, 3e totaal). Maar dat zou je dan na moeten kijken als je de rekening gekregen hebt, of die bedragen kloppen.
Maar dat zou dan betekenen dat ik gigantisch buiten mijn bundel sms/bel en dat kán echt niet. Ik kan 80 smsjes per maand versturen en 150 minuten bellen. Ik weet 100% zeker dat ik hier niet of in ieder geval AMPER over heen ga, zeker niet voor 70.. Heb al tig keer gevraagd bij orange of ze mij een specificatie kunnen sturen van mijn rekening maar dit kan niet want dit moet ik online doen. Echter kan ik online helemaal niets zien (en ik ben hier normaal heel handig mee).
Ik zou er erg snel achteraan gaan want dit klopt echt niet! Even druk achter zetten en eisen dat ze naar je luisteren... want van 20 naar inneens 80/90 euro mag niet hoor! Succes
Als ze 3 bedragen los van elkaar maar wel in de zelfde maand afschrijven is dat niet van één Nr.... Alles (maakt niet uit wat) je doet met één en dezelfde telefoonnr word in één factuur weergegeven en in één keer van je rekening afgeschreven. Heb zelf een orange (al heeeeeeel lang) krijg ook die smsjes maar 3 keer afschrijven kan niet (heb ook jaren in de mobiele telefonie gewerkt) Of heb je misschien een apparte verzekering via orange op jouw mobiel afgesloten? (zou wel een hele dure zijn maar goed )
Enne Orange bestaat niet meer, dat is nu één bedrijf met t-mobile, hun winkels zijn service punten voor orange klanten... Loop daar anders is een keer binnen?!
I know, ze bellen nu 3x per week om me een nieuwe aanbieding te doen onder het mom van "Wij zijn nu t-mobile". Ga morgen meteen even naar een orange winkel toe, beetje laat misschien maar baal er echt van. (Kreeg vrijdag namelijk weer een smsje met een erg hoog bedrag en ik weet nu echt 100% zeker dat ik niet zoveel verbruikt heb qua bellen/sms-en) Maar hoe kan het dan zo zijn dat op mijn bankafschriften 3x los van elkaar bedragen staan die zijn afgeschreven? Blijkbaar kan het dus wel..?
zou hier zeker heel snel achteraan gaan! lekker makkelijk van hun om te zeggen kijk maar online blablabla... er zijn toch ook nog genoeg mensen zonder pc hoor! vind dat zo stom! maareh, het klinkt in mijn oren niet echt sjofel! succes ermee
Hij ik werk zelf bij tmobile,en die zijn idd samen gegaan met orange,alleen moet je voorlopig nog naar een orange winkel je hebt zelf een klantenservice nog van orange. Wat echter wel is dat alles wat je belt wordt geregristreerd door een systeem wat alleen past bij jouw simkaart nummer,dus het kan nooit zijn dat er hiermee gefraudeerd wordt.Niet omdat je een opzegging heb gedaan,zullen ze je onnodig lange kosten in rekening brengen. Kijk goed naar wat er op je factuur staat,hierop zal een hoop duidelijk worden.Vraag anders desnoods aan een specificaties. Succ6
@josianne Er zijn echt geen orange winkels meer hoor. Alle orange shops zijn omgebouwd en hebben nu het bordje tmobile shop. Als je iets wil weten word je bij de shop ook niet echt verder geholpen aangezien zij niet in de orange systemen kunnen komen. Dat er 3 bedragen af worden geschreven is erg vreemd en ik denk ook aan 3 verschillende nummers ( dus fraude door iemand gepleegd met jou gegevens). Doordat de gegevens bij alle 3 de contracten hetzelfde zijn komen ze onder 1 contractnummer en krijg jij op je telefoon 3 keer zo'n sms. Dit is de meest logische verklaring. Orange schrijft nooit 3 bedragen af voor 1 telnr. Wat betreft het feit van de belminuten, dit kan echt niet. Orange werkt met bundels en niet met belminuten. Je hebt een bundel van 20 euro. Hiervan gaat een smsbundel af ( er is geen smsbundel van 80 smsjes, er is 60+5,50 euro of 120=10 euro). Wat je overhoudt gebruik je om te bellen. Er is een starttarief van 6 cent binnen de bundel is het 12 cent per minuut en buiten de bundel 22 cent. Hoop dat je er wat aan hebt maar ga er echt achteraan want dit klopt niet. Bij dit soort verhalen zijn er meestal meerdere telefoonnummers actief op 1 contract. Heb 3 jaar bij orange op klantenservice gewerkt en ben er nu 2 maanden weg. Weet er dus echt het een en ander van en dit gebeurt wel vaker.
Nu snap ik er dus helemaal niets meer van, want dit is mij dus door een orange medewerker verteld (minder dan 2 maanden geleden). Hij vertelde mij (ik belde naar aanleiding van een hele hoge rekening): "Mevrouw, u heeft een Orange 20 abonnement dit houdt in dat u 150 minuten kunt bellen en 80 (ik geloof dat het 80 was hoor, weet het niet zeker) smsjes versturen. U zult wel buiten dit bundel gebeld en gesmst hebben en daarom is uw rekening zo hoog". Ook kon hij mij geen specificatie toesturen omdat ik dit wederom via internet moest regelen. Ik moet vanmiddag toch even in de stad zijn dus ik loop meteen even langs een orange (of desnoods t-mobile?) winkel. Als ze er nog zijn.. Wist trouwens niet dat er gefraudeerd kan worden met abonnementen. Nu schiet me ineens iets te binnen namelijk! Ik word al vanaf dag 1 dat ik dit abonnement heb gebeld door instanties (écht van uitzendbureau's tot de reclassering) en personen die opzoek zijn naar meneer A. El Ahmadi. Misschien dat dit er iets mee te maken heeft?
Zou maar zo kunnen hoor. Toen ik er 2 maanden terug wegging hadden ze nog geen belminuten dus lijkt me stug dat dat nu wel het geval is. Als je er nu niet uitkomt pb dan even je gegevens en nr dan zet ik even een vriendin aan het werk die nog wel bij orange op de klantenservice werkt. Er zitten daar zoveel mensen die niet weten waar ze het over hebben echt ongelovelijk de onzin die ze daar soms aan klanten vertellen. Heb daar ook de meest rare dingen gehoord en voorbij zien komen.
Helemaal mee eens, dit is ook wat ik dacht. (en ook zei alleen dan een beetje anders ) En wil je niet bang maken maar die naam die jij schreef: A. El Ahmadi. komt mij erg bekend voor en wij hadden altijd een lijst met fraudeurs in het magazijn hangen... maar zou ook maar zo kunnen dat het een naam was die er erg op leek, is tenslotte al weer een dik jaar geleden dat ik er werkte. Maar ga er snel achteraan en er bestaan idd geen orange winkels meer--> Dus toch een t mobile shop opzoeken en laat hun maar lekker bellen/online zoeken zij behartigen tenslotte nu de zaken van orange, als je kunt omzetten/verkopen Naar een tmobile moet je ook service kunenn verlenen vind ik. Succes
ik betaal 5 euro per maand voor 20 euro beltegoed, nog niets geen problemen ermee hoor zou er zeker achteraan gaan, en specificatie moeten ze je kunnen geven
Ik had ook het probleem niet op de site mijn online facturen te kunnen bekijken. Wonderbaarlijk genoeg na een tijdje kon ik er opeens wel op. Verder geen problemen met Orange( t-mobile). Als je het echt zat bent kun je volgens mij nu opzeggen zonder problemen omdat ze over zijn gegaan in t-mobile. Zou je even moeten googlen of dit nu ook het geval is. Zo heb ik een keer opgezegd omdat de tarieven waren veranderd. Zodra ze afwijken van je contract kun je opzeggen.
Je kan niet voortijdig opzeggen. Er verandert voor orange klanten niks aan het contract zoals bij een tariefswijziging of toen de eu tarieven anders werden. Problemen op de orange site zijn trouwens 9 van de 10 de pop-up blocker.