Schuldig voelen door ziek melden

Discussie in 'De lounge' gestart door wendyp, 2 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendyp

wendyp Niet meer actief

Hebben jullie dit ook altijd?

Ik ben sinds gistermiddag ziek, keelpijn en mijn hoofd kookt! (zacht gekookt eitje)

Sasha is ook al 2 dagen hangerig en jengelig, de nachten waren al niet leuk, maar nu nog minder leuk. Elk uur wakker! Bleh.

Donderdag is de dag dat ik moet werken, dus ik heb me net ziek gemeld, omdat ik het niet zie zitten om te werken.

Mijn werkgever is echt superrelaxed en meelevend, dus het was goed. Maar toch voel ik me altijd schuldig als ik me ziek meld. Ik weet niet waarom. Nou beetje misschien, er moet van alles geregeld worden als ik ziek ben en ik heb er niet alleen mezelf mee, maar ook nog 4 andere mensen. :(

Ben ik de enige die dit heeft?

2. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Nee, ik voel me ook altijd schuldig als ik me ziek meld. Nu ben ik gelukkig nooit ziek, maar nu met de IVF heb ik me ziek gemeld tijdens de punctie en TP. En voelde me daar ook zo rot over.

3. Linda86

Linda86 VIP lid

Beterschap!! Ook met Sasha! :)

En ik voel me ook altijd schuldig hoor, ook al word ik helemaal niet gemist (want ik werk vanuit huis, en mijn werk kan makkelijk blijven liggen).

4. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Dat heb ik ook inderdaad. Ik werkte voorheen op een kinderdagverblijf en als ik een keertje ziek was en af moest bellen, dan vond ik dat ook zo rot, want dan moesten ze inval regelen.

Maarja aan de andere kant gebeurde het ook weleens dat ik onverwachts moest invallen voor een zieke.

Maar ik begrijp het wel hoor. En toch kun je er niks aan doen. Ziek = ziek en dat is iedereen wel eens een keer.

Sterkte en beterschap voor jou!

5. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ziek = Ziek. Maar snap je wel hoor. Ik had voor 5 weken terug waarschijnlijk de M-griep, dus toen was ik 1.5 week thuis.

Afgelopen maandag had ik verschrikkelijke spierpijn en ook keelpijn. en ja hoor dinsdag weer koorts.... Moest vandaag eigenlijk ook werken maar vannacht nog steeds koorts en veel wakker dus ook ziek gemeld. Voelde me wel wat lullig. Binnen 5 weken 2x ziek...

Beterschap voor jou en je kindje.

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Nee hoor, baal ook altijd als ik me uiteindelijk toch echt ziek moet melden.
    Werkgever weet dat ook...dus is nooit een probleem. Als ik me ziek meld, dan ben ik ziek.
    Daarbij komt dat ik weer ga werken als ik me echt schuldig ga voelen...dan gaat het namelijk vaak alweer een stuk beter ;)

Ziek is ziek.

7. liane

liane Fanatiek lid

12 nov 2008
    3.349
    0
    36
    Vrouw
    ik voel me ook altijd schuldig :(

8. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Voel me ook altijd zo schuldig, heb het idee dat ik mijn collega's in de steek laat.. (Terwijl ze het ook echt wel zonder mij redden)

9. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    ik ben ook bijna nooit ziek, maar als ik het ben voel ik me ook vreselijk schuldig... het betekent namelijk dat mijn collega's ipv heel hard... heel heel heel hard moeten werken.
    tja, klein bedrijfje..

10. mama van chayenna

mama van chayenna Bekend lid

25 jun 2009
    843
    24
    18
    Vrouw
    Ik voelme ook altijd schuldig, maarja je kan er natuurlijk niks aan doen dat je ziek word.

11. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Hier nog iemand die ziek thuis is (3e ziekte-week al):(
    Ook ik voel me altijd erg schuldig, al weet ik dat ik echt niet anders kan want anders ga ik wel door (heb niet voor niets een burn out gehad een aantal jaar geleden)
    Bij mij komt het vervelende gevoel wel ook vaak door hoe ermee omgegaan wordt.
    Al weet ik zelf dat ik echt ziek ben en aan huis gekluisterd ...toch voel/weet je dat er mensen zijn die het niet geloven.
    Moet ik schijt aanhebben, maar dat vind ik soms wel een moeilijke.., want je moet deze mensen (collega's, TL ) toch weer onder ogen komen straks.
    Het zegt meer over hun dan over mij.....want ik kan mezelf recht in de spiegel aankijken. Eerlijkheid duurt het langst dus hoef mezelf niet te schamen, maar er heerst toch echt wel een taboe op ziek zijn/je ziek melden. En al helemaal als je het ene, naar het ene hebt...zoals ik nu weer.

Mirre

12. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Heel herkenbaar. Voel me ook altijd super schuldig..

13. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Pfff, hier nu ook flink beroerd. Hoofdpijn, spierpijn, zere keel... En toch heel erg zitten twijfelen of ik wel of niet zou gaan werken. t is best druk en dan is het echt niet fijn als er mensen ziek zijn. Bedrijfsleider reageert gelukkig wel goed. Alleen zal de directeur wel minder blij zijn.
    Maar aan andere kant, zo voelen en werken gaat ook niet. Dus ik kruip zo bed weer in (enige reden dat ik hier zit is omdat ik moet kolven ;) )

Maar goed, ook hier dus een schuldgevoel, terwijl ik echt niet zomaar thuis blijf.

Deel Deze Pagina