Zenuwachtig nieuwe baan

Discussie in 'De lounge' gestart door Manolito, 24 feb 2025.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manolito

Manolito Fanatiek lid

12 sep 2016
    2.654
    2.101
    113
    Ik heb een opleiding afgerond en heb gesolliciteerd op een vacature met die functie binnen mijn organisatie.
    Ik ben aangenomen.
    Het is een andere locatie waar ik per 1 maart ga werken.
    2 dagen inwerken en daarna zelfstandig.
    Ik kan merken dat ik het best spannend vind.
    Een nieuwe locatie, nieuwe collega's, en voor het eerst zelfstandig na het afronden van opleiding na een korte inwerktijd.
    Woensdag heb ik door de locatie manager nog een rondleiding daar, zou ik dat kunnen aangeven dat ik het best een beetje spannend vind? Of komt dat onprofessioneel over?

2. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.383
    30.688
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd met je nieuwe functie.

Je bent aangenomen. Dus het vertrouwen dat je het kunt is er. Dat je spanning ervaart is logisch. Dat mag je gerust ook wel zeggen. Zou t positief inkleden wel.

Betekent zelfstandig ook alleen? Of zijn er mensen in de buurt die je nog vragen kan stellen of om hulp kan vragen indien nodig?

Manolito vindt dit leuk.
  3. Esther2901

Esther2901 Fanatiek lid

3 jul 2014
    2.075
    1.570
    113
    Gefeliciteerd met je nieuwe baan. Lijkt me vrij normaal dat je nerveus bent. En ik denk dat de locatiemanager daar ook geen moeite mee zal hebben.

Wel lijkt me de inwerktijd vrij kort, maar goed is wellicht ook helemaal afhankelijk van de functie die je gaat uitoefenen. Als ik kijk naar mijn eigen functie dan zou ik absoluut nog niet geheel zelfstandig kunnen werken na 2 dagen.

Manolito vindt dit leuk.
  4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.185
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Gefeliciteerd met je nieuwe baan!!
    Natuurlijk is het normaal dat je wat nerveus bent, dat zou ik ook zijn.
    Vaak ben je zo gewend op een bepaalde plek dat het dan echt even omschakelen is.
    Ik vind de inwerktijd ook wel kort en wat hierboven ook werd gevraagd, is er wel gelegenheid om iets aan iemand te vragen?
    Alvast heel veel succes en werkplezier.

Deel Deze Pagina