Stippen op servies

Discussie in 'De lounge' gestart door Koraal82, 12 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    Ik heb laatst een workshop stippen gedaan en vond het zo leuk dat ik alles in huis heb gehaald om te stippen :). Nou ja alles....ik kan dus nergens witte bordjes/theetipjes vinden die in de oven mogen (nadat het gestipt is moet het nog in de oven). Ben inmiddels bij de Blokker, Hema, Bazaar en de Action geweest. Heb ook op Bol gekeken maar tot nu toe heeft het niks opgeleverd.

Heeft iemand nog tips waar ik dit kan kopen?

2. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Een horeca "groothandel" als hanos, sligro of makro?

3. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Ikea? Zolang hoeft het servies toch niet in de oven nadat het bewerkt is? Misschien kan je t proberen met een bord/mok oid van de action/Hema?

4. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ik gebruik porselein en dat gaat prima. Langzaam opwarmen, en langzaam afkoelen in de oven.

5. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    Het moet 45 minuten op 150 graden in de oven. Op de Ikea site had ik ook al gekeken maar daar staat steeds alleen bij dat het magnetronbestendig is en niet ovenbestendig. Misschien kan het evengoed wel dat weet ik niet.
    @Uuz waar koop je dat het porselein? Bij de action hadden ze porselein maar daar stond niet op dat het in de oven kon.

6. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Dan koop je toch gewoon 1 bord bij de action en probeer je het uit?

7. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ik heb het een keer bij Pipoos gekocht. En een keer bij Blokker. Maar ook gewone (gelakt aardewerk) plantenpotjes van Intratuin zijn hier nog nooit geknapt. Sommige porseleinstiften vragen een lagere temperatuur trouwens, of korter (ik kan er nu niet bij om na te kijken).

8. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    Bedankt voor jullie reacties. Ik zal inderdaad gewoon eens iets kopen en het uitproberen. Wist niet wat er zou gebeuren als het er niet tegen kan maar probeer het wel gewoon!

9. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    Poos geleden heb ik voorraad potten van de action gekocht en deze gestipt. Zag toen dat er onder op een sticker zat dat die niet in de oven mocht. Toch gewoon gedaan en is prima afgebakken! Kortom gewoon proberen, genoeg kan je gewoon afbakken.
    Leuk hè stippen!

10. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Dille en Kamille heeft theetipjes en veel meer wat in de oven kan.

11. kyara

kyara Actief lid

21 jul 2008
    151
    155
    43
    Vrouw
    Ik haal overal en nergens bordjes vandaan, Hema, action, xenos, Blokker en zelfs bij de kringloop of op rommelmarkten. Heb nog nooit opgelet of het wel of niet in de oven kon. Er is nog nooit wat gebarsten bij mij

12. sweetL

sweetL Fanatiek lid

8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik haal porselein bij de marskramer. En ook wel eens koffiekopjes bij xenos. Mijn oudste maakt regelmatig kunstwerken op bordjes en bekers met porseleinstiften of verf.

Deel Deze Pagina