Wij zijn bezig met een nieuwbouwhuis en moeten gaan nadenken over de indeling. De indeling zijn we aardig over uit, maar niet over welke indeling we nu op de 1e en op de 2e verdieping gaan doen. Zoals onderstaande gaat de indeling worden. Verdieping met 3 slaapkamers en badkamer gaan de kinderen slapen. Andere verdieping word onze verdieping. Hier willen we teven in de kamer die overblijft een speel/game/tv kamer maken. Hierdoor neig ik ernaar om dit op de 1e verdieping te doen en kinderen op 2e verdieping. Zo hoeft de jongste straks niet helemaal naar de 2e verdieping om te spelen. Maar andere kant, lijkt het mij ook fijn om zelf helemaal boven te slapen. Dit doen we nu namelijk ook. Wat zouden jullie doen, en waarom?
Ik zou zelf boven slapen en de kinderen op de eerste verdieping doen denk ik.. komt er in de woonkamer helemaal geen speelgoed (voor de jongste)?
Ik zou de derde verdieping voor de kinderen doen inderdaad. Zo kan je gewoon lekker doorslapen als de kinderen vroeg wakker zijn. Ik zou dan op de tweede verdieping de badkamer als 'prive' inloop badkamer bij je eigen slaapkamer doen aangezien je op de derde ook al een badkamer hebt. Van de andere slaapkamer een mooie grote inloopkast maken en de jongste in de overgebleven slaapkamer leggen aangezien je daar wel nog je bed voor uit 'moet'
Ik zou een kind op de kamer naast jullie op de 3e verdieping laten slapen en het kleinste kamertje op de 2e verdieping gebruiken als speelkamer.
Wij hebben een zolder voor 4 kinderen en een kinderbadkamer. De kamers zijn 4x4 zo dus kunnen er fijn spelen. Er liggen er nu 3 van de 4. Op de eerste hebben man en ik een slaap- en extra zitkamer ensuite daar ligt de jongste totdat hij straks 1,5 ofzo is. Die kamer kan gewoon dicht. Wij hebben ook een badkamer. Beneden hebben we een extra kamer om te spelen, daar kun je ook tv kijken en staat een ronde eettafel voor spelletjes, knutselen enz. We hebben ook een aparte eetkeuken met een tafel van 3,5 meter. Daar zitten we ook vaak. Onze zitkamer waar de bank staat gebruiken we amper.
We willen dan inderdaad een inloop badkamer en een inloopkast voor onze eigen slaapkamer zoals op de tekening is te zien. Ik twijfel om de jongste bij ons op de verdieping te doen. Als we verhuizen zal ze ook al 3 zijn.
ik zou op de eerste verdieping slapen en mijn kinderen erboven. Misschien stomme gedachten maar mocht er iemand ons huis binnenkomen (inbreker oid) moeten ze eerst langs mij voor ze bij mijn kinderen komen en dat lukt ze nooi...
Precies mijn gedachte! Ik wil in de buurt van mijn kinderen slapen en ze kunnen horen. Vooral als ze nog “klein” zijn.
Dan kennen ze onze zoon van bijna 2 meter lang en bijna 1 meter breed nog niet. Snap je gevoel, ook heel lang gehad in ons huidige huis. Maar andere kant nu in ons huidige huis kunnen onze kinderen zo via balkon in de achtertuin komen als er bijvoorbeeld brand is. Dat kan vanaf 2e verdieping niet.
Ik zou je meiden en de speelkamer op de 1e verdieping doen. 2e verdieping voor jullie en zoon (waarbij zoon gebruikt maakt van de badkamer op de 1e). Vooral voor zoon lijkt het me (op deze leeftijd) fijn dat hij overdag boven een rustige plek heeft om zich terug te trekken, huiswerk te maken, etc.
Zoon bij ons op de verdieping wil ik niet, liefst helemaal geen kinderen. Ik denk ook niet dat hij dit wil!
Wij gaan zelf op zolder slapen. Dit wordt een grote slaapkamer met badkamer en een berging. Nu nog alleen M maar hopelijk een 2e en evt een 3e slapen dan op de 1e verdieping en hebben daar hun eigen badkamer.
Dat is ook mijn idee/gevoel. En ook qua brand, die zal voor mij gevoel toch eerder beneden uitbreken en dan merken wij het hopelijk als eerste en kunnen we nog iets doen (brandladders op elke verdieping).
Wij slapen nu op de verdieping boven de kinderen. Moest ik kunnen kiezen, zou ik het omdraaien. Inderdaad owv inbrekers en in geval van brand, omdat volwassenen toch geacht worden het gevaar sneller correct in te schatten. Bovendien: dan is de speelkamer dichter bij het gelijkvloers. Want 3 vind ik best jong om te verwachten dat er alleen gespeeld wordt op een verdieping.
Als ik eerlijk ben denk ik dat je al weet wat je wil. Dingen die ik al in je post heb gelezen: -kinderen op 1e verdieping fijn -jullie op zolder fijn -moet een speelkamer komen -jullie willen geen kinderen die slapen op jullie verdieping -kinderen willen ook niet op jullie verdieping slapen Volgens mij heb je zelf al helemaal beschreven wat je wilt en wat de mogelijkheden zijn...