Werkende (aanstaande) mama's?

Discussie in 'De lounge' gestart door Fem, 11 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fem

    Fem VIP lid

    28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Hey meiden,

    Hallo allemaal, ik vroeg me af hoe jullie het momenteel allemaal regelen met werk / opvang? Mijn man en ik werken beiden fulltime (nog wel), als onze kleine ukkepuk is geboren willen we beiden een dag minder gaan werken. Onze dochter gaat dan een dag per week naar opa en oma en twee dagen per week naar de kinderopvang.

    Natuurlijk moet nog blijken hoe het gaat lopen, in principe heb ik eventueel nog de mogelijkheid om een dag thuis te gaan werken (alhoewel mijn directeur daar minder enthousiast over is, maar het is wel mogelijk).

    Het frapante is dat mensen heel vreemd kunnen reageren als ik vertel dat wij beiden 4 dagen blijven werken. Meestal levert de vrouw haar werkdagen in om voor de baby / kinderen te zorgen waarna ze 3 dagen blijft werken terwijl de man fulltime blijft werken. In theorie hebben wij het nu toch hetzelfde geregeld?

    Dit is dus geen oproep voor mensen die zich geroepen voelen om mij bij voorbaat een stempel te geven "slechte moeder" of wat dan ook (omdat ik blijf werken), maar ik vroeg me gewoon af hoe jullie dat thuis geregeld hebben met opvang / zorg etc?

    Alvast bedankt voor het reageren.

    Groetjes,

    Fem
     
  2. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    hoi hoi,

    je bent geen slechte moeder hoor ;)

    Mijn vriend werkt de ene week 4 en de andere week 5 dagen.

    ikzelf werk 24 uur verdeeld over 4 dagen.

    Dano gaat vanaf maandag 3x een halve dag naar de kinderopvang. omdat mijn vriend en ik beiden wisseldiensten hebben is dit mooi te combineren. er zullen zelfs weken zijn dat Dano nauwelijks naar de opvang/oppas moet.

    Ik moet nog bekijken hoe dit gaat bevallen, want gisteren ben ik begonnen op mijn werk en voor het eerst Dano zolang achtergelaten :'( haha. maarja er moet gewerkt worden.
     
  3. Fem

    Fem VIP lid

    28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Ohhh Angel Eyes, dat lijkt me ook heel moeilijk, de kleine "achterlaten" bij de opvang, zeker zo voor het eerst!

    Wel ideaal wisseldiensten draaien, zeker als de Dano dan weinig naar de opvang hoeft, dat lijkt mij ook wel prettig, helaas is dat bij ons niet mogelijk omdat wij beiden overdag werken! Wel goed geregeld bij jullie! Sterkte in je eerste week!
     
  4. Vibe

    Vibe Lid

    26 aug 2007
    62
    0
    0
    Mijn man werkt 4 dagen (4x9) en ik werk zelf 3 dagen (3x7), onze dochter gaat dus twee dagen naar het kdv.
     
  5. taatje

    taatje Fanatiek lid

    14 okt 2005
    2.136
    0
    0
    Roosendaal
    Fem, het is toch jou keuze! Iedereen moet voor zich zelf beslissen wat voor jullie het beste lijkt.

    Gijs gaat 2 dagen naar het kinderdagopvang en 1 dag naar Oma.

    Ik zelf heb gekozen voor 3 dagen, maar ik had deze keuze ook. Niet iedereen kan hiervoor kiezen hetzij werktechnisch of financieel

    Dus ik vind het nog al snel geoordeeld van al die mensen. Maar goed datzelfde oordeel heb je ook als je je kind naar de kinderdagopvang brengt.

    Angel Eyes veel sterkte met je eerste werkweek die is altijd het moeilijkst
     
  6. Fem

    Fem VIP lid

    28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Ja Taatje, daar heb je gelijk in ;)

    Helaas kunnen wij niet anders, ik ben zelf de kostwinnaar en ik heb avonden zitten rekenen hoe en wat als ik twee dagen minder zou gaan werken, maar helaas, dat redden we nét niet, beiden 4 dagen werken was de beste oplossing.

    En dat is echt niet omdat we luxe willen hoor, we kopen bijna geen kleding (ok, als ik een spijkerbroek koop, koop ik wel een duurder merk, maar dan doe ik er ook echt een paar jaar mee), we zijn 3 jaar geleden voor het laatst samen op vakantie geweest. We hebben "maar" 1 auto en we wonen in een normale eengezinswoning. Dus geen extreme dingen of wat dan ook (en trouwens, als mensen zich dit wél kunnen veroorloven is dat alleen maar mooi natuurlijk!).

    Maar helaas zijn er nogal wat mensen die je snel een stempel opdrukken: "Ohja, zij blijft alleen maar werken voor de luxe" terwijl dat dus niet zo is (was het maar zo, haha ;)).
     
  7. Vibe

    Vibe Lid

    26 aug 2007
    62
    0
    0
    En ook al zou je werken voor de luxe, wat dan nog? Ik vind het heerlijk om 'gewoon' op vakantie te kunnen enzo, zou toch een stuk moeilijker worden als ik thuis zou blijven (en dat zie ik sowieso al niet zo zitten, haha)!
     
  8. tiruja

    tiruja VIP lid

    28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    mijn man zat toen in een fusie en kon helaas niet minder werken (dat zou zijn baan op de tocht zetten). Ik werkte toen 60% en ben terug gegaan naar 50%.
    Nu zijn we 4 jaar verder en werk ik weer 60% en heeft mijn man 1 dag in de week ouderschapsverlof. De kids gaan amper naar de opvang omdat ik onregelmatig werk. Gemiddeld gaat de oudste 1 keer per week naar de gastouder (mijn vriendin) en de jongste een middag naar het kdv.
     
  9. Bo20

    Bo20 Fanatiek lid

    8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Hier nog een stel wat beiden fulltime werkt. Na mijn verlof blijf ik fulltime werken (is de planning.. ) en gaat mijn man een jaar één dag in de week ouderschapsverlof opnemen.
     
  10. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    Wij konden in principe ook gebruik maken van opa's en oma's

    nu hebben mijn schoonouders beiden de leeftijd van boven de 65, zijn qua gezondheid niet echt goed meer, en mijn schoonmoeder is zelfs slecht ter been. en toch boden ze aan om op te passen. Daarnaast gaan ze wel 5 a 6 keer per jaar op vakantie, en dan zouden wij elke keer met een probleem zitten.

    Mijn ouders hebben ook aangeboden om 1 dag per week te doen, ware het niet dat zij een druk lopend bedrijf hebben. ondanks dat mijn moeder dan thuis zou zijn zou ze nog van alles MOETEN doen die dag.

    wij hebben gekozen voor structuur, en mocht er tussendoor iets nodig zijn kunnen we altijd terecht bij opa of oma, vanavond heb ik bijvoorbeeld training, en normaal ben ik dinsdag vrij, dus mams komt op Dano passen vanaaf lekker thuis in zijn eigen bedje.
     
  11. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Mijn man werkt fulltime en ik werk sinds we Bram hebben 22 uur.
    Bram gaat 1 dag in de week naar het kinderdagverblijf en 1,5 dag naar zijn oma.
    Ik ben pas vorige week begonnen met werken, dus heb nog maar 1 week ervaring.
    Op maandag en dinsdag ben ik vrij en in het weekend zijn we beide vrij.
     
  12. mandy1

    mandy1 VIP lid

    31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    mijn vriend wou eigenlijk ook 4 dagen gaan werken maar dat was niet mogelijk op zijn werk, nu werk ik 3 dagen. maandag, donderdag en vrijdag, ze gaat om de maandag naar mijn zus en de andere maandag naar mijn moeder en op donderdag naar mijn schoonouders en op vrijdag weer naar mijn ouders. de donderdag loopt niet helemaal lekker dus waarschijnlijk wordt het toch een dagje kdv.
     
  13. Fem

    Fem VIP lid

    28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    @ Vibe: Oh nee, daar is helemaaaaaaal niks mis mee, fantastisch toch als je 1, 2 of 3 keer per jaar op vakantie kunt (bijvoorbeeld), nee hoor, helemaal niks mis mee!

    Ik ben in ieder geval blij om te lezen dat wij niet de enigen zijn die blijven werken en onze kleine naar de opvang brengt. Ik heb ook al met mijn vriendin zitten brainstormen dat haar kleintje een dag per week naar mij komt en die van ons een dag per week naar haar, maarja, dat wordt ook best druk he, twee ukkies..... denk ik.
     
  14. mamastarlight

    mamastarlight Niet meer actief

    het is nog niet zo ver maar mijn vriend en ik hebben al wel een plan hahaha. ik ben maandag vrij en werk dus maar 4 dagen in de werk. mijn vriend is vrijdags vrij. ik wil proberen tegen die tijd woensdag ook vrij te zijn maar dat is een moeilijke dag. woensdag zal de kleine naar de opvang gaan en voor de andere dagen moeten we nog even kijken, daar zijn we nog niet helemaal uit.
     
  15. taatje

    taatje Fanatiek lid

    14 okt 2005
    2.136
    0
    0
    Roosendaal
    [quote="Fem
    Ik ben in ieder geval blij om te lezen dat wij niet de enigen zijn die blijven werken en onze kleine naar de opvang brengt. Ik heb ook al met mijn vriendin zitten brainstormen dat haar kleintje een dag per week naar mij komt en die van ons een dag per week naar haar, maarja, dat wordt ook best druk he, twee ukkies..... denk ik.[/quote]

    Dan moet je ook je vakanties op elkaar afstemmen anders heb je meteen een probleem :( Ik heb dit namelijk ook geprobeerd rond te breien met mijn schoonzusje maar dat is echt niet ideaal
     
  16. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Hier heb ik het ook wel eens over gehad met mijn schoonzus, maar dit is uiteindelijk niet doorgegaan.
    Het probleem is dat je dan eigenlijk een vrije dag 'inlevert' om oppasmoeder te spelen...
     
  17. jopie

    jopie VIP lid

    10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Mijn man kan niet minder gaan werken, dus doe ik dat. Ik werk nu nog 2 dagen in de week en Dylan gaat naar volle tevredenheid van beide, naar het kdv. Hij heeft het daar prima naar z'n zin. Hij heeft helemaal geen oog meer voor mij, als hij met al dat leuke speelgoed aan het spelen is, of als hij aandacht van de leidster(s) krijgt.
     
  18. Fem

    Fem VIP lid

    28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Hmmm, dat is inderdaad wel waar ja, het was meer als in "zou toch prettig zijn" idee, denk idd niet dat het in theorie mogelijk is, daarnaast vind ik het persoonlijk ook heel er leuk om echt een dag samen te hebben! Net zoals mijn man dat ook heel erg leuk en prettig vind!
     
  19. Jotim30

    Jotim30 Fanatiek lid

    Ha die fem zit je hier.
    Je bent niet slechter dan andere moeders. En wat is er mis met opvang en regelmaat.
    Sociaal contacten zijn goed.
    Het heeft beide leuke en minder leuke kanten.
    Jij moet doen waar jij en f zich goed bij voelen.

    xx
     
  20. Fem

    Fem VIP lid

    28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Hey Jotim, jij ook hier ;) (Alles goed? Even offtopic? :))

    Ja, ik denk dat dit voor ons de beste oplossing is, ik zou anders eigenlijk niet zo goed weten hoe ik het dan moet invullen!
     

Deel Deze Pagina